3p

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 11-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

Szakmai szervezet szerint a reklámadó 9 százalékra emelésével egyértelműen hadat üzent a hazai média iparnak.

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei úgy látják, a kormány ezzel a lépéssel teljes mértékben megfosztja a hazai kommunikációs iparágat a növekedési lehetőségeitől, sőt életképességüket is veszélyezteti, ugyanakkor a globális szereplők számára további versenyelőnyt biztosít. A 2016-os reklámköltési adatok alapján látható, hogy egyedül az online hirdetési piac tudott 9  feletti növekedést felmutatni, míg az összes többi kommunikációs csatorna 9 százalék alatti növekedést realizált.

A PWC 2016-ban elkészített reklámgazdasági hatástanulmányából jól látható, hogy a hazai egy főre jutó reklámköltések elmaradnak akár a régiós, akár a vizsgált 28 ország átlagától. A szövetségek számára érthetetlen a kormány javaslata, különös tekintettel arra, hogy a tanulmány világosan rámutatott, hogy a reklám nagyban hozzájárul az ország gazdasági teljesítőképességéhez.

A 9 százalékos reklámadó egyértelműen kigazdálkodhatatlan a magyar médiavállalatok számára, így ez az intézkedés vagy mesterséges áremelkedést idézne elő, amelyet egyértelműen a termékeket és szolgáltatásokat hirdető vállalatok fognak megfizetni, amely így végső soron a fogyasztókat is érinteni fogja; vagy az elsősorban nem állami hirdetési bevételekből hanem a még piaci alapon létező média vállalatok ellehetetlenüléséhez vezetne.

A szövetségek nem csak a kommunikációs iparág számára tartják elfogadhatatlannak az intézkedést, hanem teljességgel érthetetlennek tartják, hogy a kormányzat a saját gazdaságpolitikai céljával szemben az adó bevezetésével infláció gerjesztő hatást vált ki - mondja a szövetség.

Az MRSZ és társszövetségei ismételten kérik a kormányt a szakmai egyeztetésre, és magyarázatot várnak a 9 százalékos adókulcs mértékére vonatkozóan.

A kommunikációs iparág szakmai szervezetei a reklámadó napirendre kerülése óta egységesen fejezik ki tiltakozásukat a reklámadó koncepciójával kapcsolatosan. A szakmai szervezetek továbbra is együttesen kérik a kormányt, hogy fontolja meg a reklámadó teljes megszűntetését:

  • Magyar Reklámszövetség
  • Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség
  • Helyi Rádiók Országos Egyesülete
  • InteractiveAdvertisingBureau Hungary
  • Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
  • Magyar Lapkiadók Egyesülete
  • MRSZ OOH Tagozat
  • Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
  • Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
  • Magyar Marketing Szövetség
  • Professzionális Piackutatók Társasága

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Itt van Nagy Márton beismerése az élelmiszerárakról
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 16:17
Ha nem csökken az infláció, újabb lépések jöhetnek.
Makro / Külgazdaság Az oroszok felvásárolják a svéd szigetvilágot?
Elek Lenke | 2025. március 11. 15:59
Az oroszok óriási telkeket vásárolnak a Stockholmhoz közeli szigetcsoport északi részénél a már régóta ott élő rokonaikon keresztül – írja a svéd Aftonbladet. 
Makro / Külgazdaság Repkednek a bírságok Horvátországban az ársapka-rendelet miatt
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 12:46
Magyarországon jöhet az árrés korlátozása, de hogyan működik az egy hónapja bevezetett árkorlátozás Horvátországban? Itt vannak a hatósági tapasztalatok.
Makro / Külgazdaság Már megint begyűjtött 30 milliárdot az Orbán-kormány valakiktől – de drágábban, mint korábban
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 11:58
Emelkedett az átlaghozam, így sikerült 30 milliárdnyi kincstárjegyet értékesíteni az e heti aukción.
Makro / Külgazdaság Mi a legfőbb baja a magyar gazdaságnak? Bojár Gábor erre is válaszol a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 11:36
A fizikus, vállalkozó, üzletember március 19-én, szerdán 15 óra 30 perckor lesz a Klasszis Média szokás szerint egyórás élő műsorának vendége. Széles érdeklődési köre és tudása alapján számos más – társadalmi, politikai, gazdasági jellegű – témát is körbejárunk a 100 Leggazdagabb magyar közé önerőből bekerült Bojár Gáborral. Akitől természetesen nemcsak mi kérdezünk, hanem Önök is, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetett adás során.
Makro / Külgazdaság Itt van Orbán Viktor nagy bejelentése: odacsapnak az élelmiszerkereskedőknek
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 10:16
Vége a nyerészkedésnek? Harminc alapvető élelmiszerre vezetik be első körben a rendkívüli intézkedést.
Makro / Külgazdaság Bekeményít Nagy Márton? Harcot hirdetett az „indokolatlan áremelések” ellen
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 09:14
Komplex akcióterv az áremelőkkel szemben, a hatóságok is fokozottan fognak figyelni.
Makro / Külgazdaság Az árak már repülőrajtot vettek: brutális számokat közölt a KSH az inflációról
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 08:31
A liszt, az olaj, a tojás vagy a tej is 20 százalék felett drágult februárban, de az internetért is csaknem 15 százalékkal fizetünk többet. Elborzasztó olvasmány a KSH friss inflációs tájékoztatója.
Makro / Külgazdaság Vitték januárban a chipeket, mint a cukrot, de van, ahol már lassulást mértek
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 07:17
Tavalyhoz képest közel 18 százalékkal nőttek a chipeladások januárban, de decemberhez képest már csökkenést mértek – melyik piac a ludas?
Makro / Külgazdaság A nyugdíjasoknak fáj most a legjobban, ami a boltokban történik
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 15:01
Újra az érdeklődés középpontjába került az élelmiszerek drágulása, ami hónapok óta meghaladja az átlagos infláció szintjét. A TrendFM reggeli műsorában Gáspár András, a Klasszis Média lapigazgatója az immár 18 éve rendszeresen publikált Privátbankár Árkosár-felmérés legfrissebb adatait mutatta be, de szóba kerültek az inflációs kilátások és a kormány lehetséges intézkedései is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG