Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Nagy infrastrukturális újjáépítési tervet fogadtak el, de kérdéses, hogy mennyire szól bele ebbe a háború.

Nyugat-Ukrajnában, amit sokkal kevésbé érint a háború, mint a keleti és déli országrészt, az infrastrukturális létesítmények újraindítására készülnek. Ezt lehetett kivenni Olekszandr Kubrakov infrastruktúra miniszter hétvégi szavaiból, amit egy kijevi konferencia szünetében mondott az Interfax Ukraina hírügynökségnek. Azt is közölte, hogy a szaktárca hatpontos tervet készített, amit fokozatosan igyekszik megvalósítani, bár ennek ütemét bizonyosan befolyásolják a harcok.

Újra össze kell rakni az országot. Utakat, hidakat, átkelőket, reptereket és kikötőket. Fotó: Depositphotos
Újra össze kell rakni az országot. Utakat, hidakat, átkelőket, reptereket és kikötőket. Fotó: Depositphotos

„Műszaki akadályok nincsenek, akár két héten belül megnyithatjuk Lviv repülőterét a polgári légi forgalom számára, ez lehet az első újonnan működő légikikötő” – mondta, de azért hozzátette: erre csak akkor kerülhet sor, ha az ENSZ és a nemzetközi partnerek, a külföldi kormányok biztonsági garanciákat nyújtanak, mint ahogy tették ezt a hajós gabonaszállítmányok esetében.

Kárpátalján is viszonylag jó a helyzet, az ungvári repülőtér 26 millió hrivnyás támogatást kapott a nyár közepén a megyei tanácstól. A pénz többségét az irányítórendszer karbantartására és újabb kiszolgáló létesítmények építésére használják, hogy mielőbb, még a háború befejezése előtt elindulhasson a forgalom. A tanács elnöke augusztus elején azt mondta, hogy akár már szeptemberben fogadhatják az első gépeket, s így az Európában működő ukrán kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások is használhatják majd saját képviselőik és árujuk eljuttatására.

Mindkét város stratégiai fontosságú lehet, hiszen ezeken a pontokon nem csupán polgári személyek, hanem segélyszállítmányok is érkezhetnek, amiket így gyorsabban eljuttathatnak az ország belsejébe, mintha közúton tennék ugyanezt. Ukrajna keleti nagyvárosainak repülőtereit súlyos károk érték, az oroszok többet használhatatlanná tettek. Kijev környékén is hasonlóan nagyok a repterek infrastruktúráiban keletkezett károk.

A közúti árufuvarozás is kiemelt figyelmet kap és már van is egy-két eredmény. Szeptember 1-től egyszerűsített beléptetés lépett életbe több moldovai határállomáson. A déli kikötők orosz blokkolása miatt kulcsfontosságú lett, hogy ebbe az irányba minél több exportáru hagyhassa el Ukrajnát. Közben megnyitották a 20 éve bezárt Berezine-Besszarábia vasútvonalat is.

Az infrastruktúráért felelős miniszter szeptember első hetének végén állt elő azzal a nagy tervvel, amivel igyekeznek helyreállítani az utakat, a vasutakat és a kikötőket, illetve a szállítmányozást megszervezni.

Főbb tételek:

  • folyamatos gabonaexport a tengeri kikötőkből
  • új vasúti exportútvonalak megteremtése, például Ukrajna és Moldova, valamint Ukrajna és Románia között vagy Odessza és a dunai ukrán kikötők között
  • új villamos vontatású kocsik beállítása néhány közép-ukrajnai vonalon
  • folyamatossá kell tenni a vasutak és az árufuvarozás számára az üzemanyag ellátást
  • közúti ellenőrző pontok átépítése, bővítése, különös tekintettel a nyugati és déli határszakaszokon
  • könnyített határátkelés és az EU-n belüli mozgás az ukrán teherfuvarozóknak az EU-val történt megállapodás alapján
  • digitális rendszer felépítése az infrastruktúrák elleni bármilyen agresszió nyomon követésére

A légi-és vasúti forgalom újjáélesztése mellett a közúti infrastruktúra helyreállítása is létfontosságú. Ezt ukrán építőipari vállaltok egyedül bizonyosan nem képesek elvégezni. Ezért mondhatta az ukrán állami közútkezelő vállalat (Ukravtodor) egyik vezetője a minap, hogy minél előbb jöjjenek vissza a nyugati útépítő cégek. 

„Tárgyalásban vagyunk a nagy nemzetközi útépítő cégekkel, hogy teljesítsék a háború aktív szakasza előtt kötött szerződéseket. Ahol jelenleg valamilyen objektív oknál fogva nem lehetséges az építkezés, ott felfüggesztettük a végrehajtást, ez történt például a török Ozaltin céggel. A vállalat a zaporizzsjai körzetben dolgozik, s ott most kemény harcok dúlnak. Ugyanakkor a szintén török Dogus Inssat Ve Ticaret nevű vállalat bármikor kész újraindítani a munkálatokat a kremencsugi hídnál.”– mondta Andrij Ivko, vezérigazgató-helyettes. 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Hatalmas igen az Európai Parlamenttől
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 17:46
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén jóváhagyta, hogy a következő hosszú távú uniós költségvetésben a kohéziós és szociális finanszírozást a tagállamok új kihívásokra csoportosítsák át, válaszul az Európai Unió prioritásaira – közölte az uniós parlament szerdán.
Makro / Külgazdaság Megtáltosodott a spanyol ipari termelés
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 17:07
Júliusban zsinórban az ötödik hónapban, tavaly október óta a leggyorsabb ütemben nőtt a spanyol ipari termelés éves összevetésben – derült ki a spanyol statisztikai hivatal, az INE (Instituto Nacional de Estadística) adataiból.
Makro / Külgazdaság Tovább késik a magyarországi fellendülés
Herman Bernadett | 2025. szeptember 10. 16:45
A beruházások elmaradtak, emiatt tovább csúszik a magyar gazdaság fellendülése. Az inflációs várakozások magasak, emiatt jegybanki kamatvágás az idén már nem valószínű, és az államadósság leminősítésére sem számítanak az Erste Bank elemzői. Az Otthon Start programban viszont vannak kockázatok.
Makro / Külgazdaság Pá-pá Moszkva? Nagy bejelentést tett a Mol
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 12:58
Új kőolajlelőhelyet talált a Mol és az O&GD.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor nem kertelt, amikor a „Tisza-adóról” szóló nemzeti konzultációs kérdésről faggatták
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 10:56
A kormányfő az Öt YouTube-csatornáján adott interjúben azt mondta, a kérdést úgy fogalmazzák meg, hogy az a Fidesznek jó, a Tiszának pedig rossz legyen.
Makro / Külgazdaság Vajon mi történhet a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 10:22
Immár közel egy hete mozdulatlanok a nagykereskedelmi árak, más kérdés, hogy ezt nem kötelesek figyelembe venni a kiskereskedők. 
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elkérhetné a receptet Hszi Csin-pingtől
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 09:25
Míg a hazai infláció stagnált augusztusban, addig a kínai csökkent.
Makro / Külgazdaság Nagy veszélyekre figyelmeztet a NAV
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 07:56
Magyarországon évente közel 1 milliárd szál adózatlan cigaretta kerül forgalomba.
Makro / Külgazdaság Nagy változás jön a magánegészségügyi intézményekben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 07:37
November 1-jétől nem végezhetnek közfinanszírozott képalkotó vizsgálatokat, csak az állami intézményekben, amelyek már el is kezdték felvásárolni a CT- és MR-gépeket.
Makro / Külgazdaság Megmerevedtek a frontok Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 08:30
A fogyasztói árak augusztusban ugyanúgy átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, mint júliusban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG