A közel-keleti válság elhúzódása ha hosszasan nem is, de rövid távon mindenképpen nyomás alá helyezi a pénzpiacokat, az olaj- és a nyersanyagárakra azonban sokáig hatással lesz. Az Egyesült Államokban a FED vásárlásai várhatóan erősítik a fogyasztói bizalmat és elősegítik a fogyasztás bővülését 2013-ban. Mindez 2013-ra változatlan 2 százalékos növekedési ütemet, 2014-re pedig fokozatos gyorsulást vetít előre, és ez rég várt lendületet adhat a világgazdaság bővüléséhez, különösen az euróövezeti export számára.
Az Európai Központi Bank intézkedései nyomán javult a hangulat a pénzpiacokon, ám a fundamentumok alapvető tendenciáját - vagyis az alacsony növekedést - tekintve csak idő kérdése, hogy a pénzpiacok és a reálgazdaság mikor zuhannak vissza. Horvátország júliusi uniós csatlakozása után eléképzelhető akár 2,5 százalékos GDP-növekedés is 2014 és 2020 között a közös piac és az uniós források hozzáférhetősége miatt. A balkáni államok EU-integrációja kézzelfogható közelségbe kerülhet 2013-ban, amikor is Szerbia megkaphatja az időpontot a csatlakozási tárgyalások megkezdésére.
A világ részvénypiacai jó kilátással indulnak jövőre. A vonzó árazás és az alternatívák hiánya miatt a legtöbb részvénypiaci indexnél pozitív hozam jelentkezik. Az európai vállalati hitelezés továbbra is a befektetők érdeklődésének homlokterében marad, kiváltképp a jobb cash-flow-generáló képességgel rendelkező, földrajzilag nagy mértékben diverzifikált, valamint a széles ügyfélbázissal rendelkező vállalatok állhatnak az érdeklődés középpontjában. A bővítésre, valamint felvásárlásra és fúzióra fordítható befektetések korlátossága miatt nagyobb figyelem övezheti az új kibocsátásokat és szűkülő marzsokat kiváltképp az alaprégiókban működő vállalatok részéről.
Ugyanakkor a befektetők jobban teszik, ha kerülik az európai telekom és közmű szektorba irányuló befektetéseket, ugyanis ezeknek a szegmenseknek a gyenge teljesítménye jövőre sem fog változni. A kelet-közép-európai autógyártók azonban jó befektetés. Az Európai Unióban 2013-ban gyártott autók negyede a térségben gurul le a futószalagról, hiszen ai idei becsült évi kétmillió kocsival Csehország Európa második legnagyobb autógyártójává lépett elő Németország mögött. A versenyképes munkaerő-költségek, valamint a német és ázsiai autógyárak (VW, Skoda, illetve Kia, Hyundai, Toyota) erőteljes jelenléte miatt Kelet-Közép-Európa autógyártása folyamatosan növeli a részesedését a dél-európai gyártók rovására - olvasható az Erste Group előrejelzésében.