1p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egész világon általánossá váló kormányzati megszorító intézkedések nyomán a világgazdaság nem tud majd növekedési pályára állni - véli értékelésében az Erste Group.

A közel-keleti válság elhúzódása ha hosszasan nem is, de rövid távon mindenképpen nyomás alá helyezi a pénzpiacokat, az olaj- és a nyersanyagárakra azonban sokáig hatással lesz.  Az Egyesült Államokban a FED vásárlásai várhatóan erősítik a fogyasztói bizalmat és elősegítik a fogyasztás bővülését 2013-ban. Mindez 2013-ra változatlan 2 százalékos növekedési ütemet, 2014-re pedig fokozatos gyorsulást vetít előre, és ez rég várt lendületet adhat a világgazdaság bővüléséhez, különösen az euróövezeti export számára.

Az Európai Központi Bank intézkedései nyomán javult a hangulat a pénzpiacokon, ám a fundamentumok alapvető tendenciáját - vagyis az alacsony növekedést - tekintve csak idő kérdése, hogy a pénzpiacok és a reálgazdaság mikor zuhannak vissza. Horvátország júliusi uniós csatlakozása után eléképzelhető akár 2,5 százalékos GDP-növekedés is 2014 és 2020 között a közös piac és az uniós források hozzáférhetősége miatt. A balkáni államok EU-integrációja kézzelfogható közelségbe kerülhet 2013-ban, amikor is Szerbia megkaphatja az időpontot a csatlakozási tárgyalások megkezdésére.

A világ részvénypiacai jó kilátással indulnak jövőre. A vonzó árazás és az alternatívák hiánya miatt a legtöbb részvénypiaci indexnél pozitív hozam jelentkezik. Az európai vállalati hitelezés továbbra is a befektetők érdeklődésének homlokterében marad, kiváltképp a jobb cash-flow-generáló képességgel rendelkező, földrajzilag nagy mértékben diverzifikált, valamint a széles ügyfélbázissal rendelkező vállalatok állhatnak az érdeklődés középpontjában. A bővítésre, valamint felvásárlásra és fúzióra fordítható befektetések korlátossága miatt nagyobb figyelem övezheti az új kibocsátásokat és szűkülő marzsokat kiváltképp az alaprégiókban működő vállalatok részéről.

Ugyanakkor a befektetők jobban teszik, ha kerülik az európai telekom és közmű szektorba irányuló befektetéseket, ugyanis ezeknek a szegmenseknek a gyenge teljesítménye jövőre sem fog változni. A kelet-közép-európai autógyártók azonban jó befektetés. Az Európai Unióban 2013-ban gyártott autók negyede a térségben gurul le a futószalagról, hiszen ai idei becsült évi kétmillió kocsival Csehország Európa második legnagyobb autógyártójává lépett elő Németország mögött. A versenyképes munkaerő-költségek, valamint a német és ázsiai autógyárak (VW, Skoda, illetve Kia, Hyundai, Toyota) erőteljes jelenléte miatt Kelet-Közép-Európa autógyártása folyamatosan növeli a részesedését a dél-európai gyártók rovására - olvasható az Erste Group előrejelzésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Mikor lesz Rogán-per vagy felcsúti per? Ligeti Miklós a Rogán-botrányról és az elszámoltatás buktatóiról
Izsó Márton - Litván Dániel | 2025. január 18. 10:37
Orbán Viktornak is helye lenne azon a szankciós listán, amelyre Rogán Antalt feltették? Bíróság elé állhat a NER legnagyobb hatalmú minisztere? Ligeti Miklóst, a Transparency International jogi igazgatóját ezeken a kérdéseken túl egy esetleges Magyar Péter-kormány lehetőségeiről is kérdeztük az elszámoltatás és a felelősségrevonás területén a Klasszis Podcast friss adásában.
Makro / Külgazdaság GDP, olajár, infláció: kijött az IMF jóslata
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 15:46
A tavaly októberben vártnál 0,1 százalékponttal gyorsabban, 3,3 százalékkal nő idén a globális gazdaság a Nemzetközi Valutaalap (IMF) pénteken kiadott prognózisa szerint. A jövő évre vonatkozó 3,3 százalékos GDP-növekedési várakozás nem változott. Tavaly a globális gazdaság 3,2 százalékkal nőtt.
Makro / Külgazdaság Visszavágták az osztrák GDP-előrejelzést
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 14:31
Lefelé módosította 2029-ig terjedő osztrák GDP-növekedési előrejelzését a Wifo gazdaságkutató intézet pénteken publikált prognózisában.
Makro / Külgazdaság A fővárosi csatornákat is meghódítja Csányi Sándor cégbirodalma
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 11:55
A milliárdos bankvezér érdekeltségének az ellenzéki vezetésű fővárosi önkormányzattal lett közös biznisze.
Makro / Külgazdaság Infláció: drágul a benzin, így minden drágább lesz
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 10:32
Szombaton tovább emelkednek a kutak nagykereskedelmi árai.
Makro / Külgazdaság Nyereséges, de kockázatos, amit a magyarok az orosz energiahordozókkal tesznek
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 10:03
Az újabb szankciók komoly kihívás elé állíthatják az oroszokat, tovább nehezedhet az energiahordozók importja. A háborús agresszor országnak közben égető szüksége lenne a bevételekre a harcok folytatásához.
Makro / Külgazdaság Hűtlen kezelés? Megszólalt az Integritás Hatóság gyanúsított elnöke
Privátbankár.hu | 2025. január 17. 08:45
Bíró Ferenc szerint az ügyészségi eljárás volumene és időtartama is indokolatlan volt.
Makro / Külgazdaság A kínai édesítő tönkreteszi az európai ipart, visszamenőleg is büntettek
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 17:33
Az EU dömpingellenes vámokat vetett ki az ázsiai országból behozott eritritolra, ami sokáig érvényben marad.
Makro / Külgazdaság Magyar cég is megnyalná a sóbizniszt Romániában
Bózsó Péter | 2025. január 16. 15:21
A Salrom romániai monopóliumát két új cég akarja megtörni – az egyiket Magyarországról irányítják.
Makro / Külgazdaság Az üzemanyag-fogyasztás 2024-es számai nem derűsek
Privátbankár.hu | 2025. január 16. 14:45
Tavaly 0,5 százalékkal több motorbenzin és 1,4 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott a kiskereskedelmi forgalomban, mint 2023-ban, így az üzemanyag-fogyasztás átlagosan 0,6 százalékkal csökkent.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG