2p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Olyanokat, amik már a gyártósoron vannak.

A HVG értesülése szerint pár hete „előzetes szemrevételezésre” járt Kínában egy magyar küldöttség, amelyben a közlekedési minisztérium, a vasúthatóság és a MÁV részéről is voltak szakemberek, hogy tájékozódjanak a CRRC-mozdonyok beszerzéséről.

A kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. két tolatómozdonyát már használják Magyarországon, a Rail Cargo Hungaria rendelt belőlük. Az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője, Lázár János nemrégiben írta alá a CRRC-mozdonyok magyarországi hatósági engedélyeit, ez jelentősen gyorsíthatja a további beszerzéseket.

A minisztérium 20 tolatómozdony beszerzését tervezi a MÁV számára, darabonként 3-4 milliárd forintért, így legalább 60 milliárd forint szükséges a kínai gyártóknak benyújtandó igényhez. Normál esetben egy ilyen projekt 3-4 évet is igénybe vehetne, de a minisztériumra nagy nyomás nehezedik, hogy csökkentse a vasúti késéseket és javítsa a járművek állapotát. A kormány több kritikát is kapott, amiért leállította a Siemens-mozdonyok beszerzését, és ha most újraindítanák azt a projektet, az még hosszú éveket venne igénybe.

A CRRC azonban – Orbán Viktor és Hszi Csin-ping közötti szoros kapcsolatnak köszönhetően – hajlandó lenne olyan mozdonyokat átirányítani Magyarországra, amelyek már a gyártósoron vannak. Így a járművek akár a 2026-os választások előtt forgalomba álljanak.

A tervek szerint a 20 villanymozdony Nyíregyházán állomásozna, de elképzelhető, hogy más fideszes városok is bejelentik igényüket az új mozdonyokra. 

A CRRC és a magyar Acemil Zrt. között májusban kötött megállapodás alapján akár Magyarországon is gyárthatják a jövőben a kínai mozdonyokat. A megállapodás értelmében négy központ jön létre Magyarországon, ahol a járműgyártás, karbantartás, oktatás és kutatás-fejlesztés is zajlik majd, kiterjedve tehervagonokra is.

A májusi szerződéskötésnél a minisztérium és a MÁV képviselői is jelen voltak, és az Acemil állandó tagja a magyar üzleti delegációknak Kínában. Az Acemil neve korábban akkor került nyilvánosságra, amikor a Direkt36 oknyomozó újságírói a kínai vegyi anyagok soroksári elosztóközpontjának terveiről írtak, melynek egyik befektetője lett volna az Acemil.

 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Egy fizetés már nem elég a megélhetésre? Baj van Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 13:21
Aggasztó horvát statisztika jelent meg.
Makro / Külgazdaság Varga Mihály alig győzte dicsérni a budapesti tőzsdét
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 11:22
Szerinte a magyar tőkepiac immár egy folyamatosan változó világgazdasági környezethez is képes volt hatékonyan alkalmazkodni.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy drágább lesz-e a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 10:49
A héten csütörtökön tovább emelkedik a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.
Makro / Külgazdaság Mitől is véd Trump pajzsa? Ma délután Simor Andrással beszélgetünk a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 08:43
A volt jegybankelnök, közgazdász 15 óra 30-tól élőben válaszol a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire. Hangoljon a Klasszis Média YouTube-csatornájára!
Makro / Külgazdaság Ezen is múlhat Putyin békeszándéka? Oroszország egyik legnagyobb partnere irányt vált
Imre Lőrinc | 2025. november 12. 05:58
Az elmúlt időszak egyik legfontosabb, a magyar közéleti, politikai diskurzust is meghatározó bejelentése Donald Trumphoz és az új, vezető orosz energiavállalatokat célzó amerikai szankciókhoz kapcsolódik. Úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok gazdasági büntetőintézkedései, ha nem is kényszeríthetik térdre Oroszországot, de jelentős ütést vihetnek be az agresszornak, amely egyik legfontosabb vásárlóját, Indiát is kezdi elveszíteni.
Makro / Külgazdaság Komoly bajban a német gazdaság?
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 13:02
A feldolgozóiparban különösen sötéten látják a helyzetet.
Makro / Külgazdaság Valami nagyon félrement a brit gazdaságban, az elemzők is másra számítottak
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 12:48
A Covid óta nem voltak ennyien munka nélkül.
Makro / Külgazdaság Szerbiában már hatottak az amerikai szankciók – lelépne az orosz tulajdonos
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 10:44
Átadná a NIS irányítását másnak az orosz tulajdonos.
Makro / Külgazdaság Nagyon fájhat az OTP-nek a bankadó tervezett emelése
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 10:27
Akár 60 milliárddal is nőhet a bank adóterhe a tervezett emelés hatására.
Makro / Külgazdaság Benéztünk az első budapesti orosz fapados boltba, és azt is megtudtuk, mikor nyit
Vámosi Ágoston | 2025. november 11. 10:17
Hamarosan találkozhatunk annak az orosz üzletláncnak a hirdetéseivel, amelyet korábban Mere néven akartak elindítani Magyarországon. Az első bolt a Mohu egyik budapesti hulladékudvara mellett kap helyet, az egyik álláshirdetésükre pedig litvániai telefonszámon lehet jelentkezni. A céghálóban Rogán Antal apósának egyik üzlettársa is a képbe kerül.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG