3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Égető lenne lecserélni a 13-18 éves járműveket.

A Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) előző vezetése jelezte, nem bíznak a magyar buszokban, egyebek mellett ezért nem fut több magyar gyártású busz az utakon - erről Vincze-Pap Sándor hétfő este az M1-en beszélt.

Itthon és külföldön

A közösségi tulajdonban, BKV-nál, Volánnál lévő mintegy 6 és félezer autóbusz több mint fele túlfutott, átlagéletkoruk 18, illetve 13 év. Mint mondta, lenne helye az új magyar autóbuszoknak, ennek ellenére az elmúlt években beszerzett járművek több mint 80 százaléka külföldi gyártású volt.

A magyar autóbuszokat műszakilag a BKV és a Volán igényeire fejlesztették, olcsóbbak, mint a külföldiek, és a magyarországi hozzáadott értékük akár 80 százalék felett is lehet - jelentette ki.

A mostani magyarországi autóbuszgyártást évi 150-200 darabra tervezték, ezt öt év alatt akár ezerre is lehetne növelni, és külföldi piacokra is lehetne gyártani. Évente ütemezetten növekvő autóbuszgyártásban kell gondolkodni a Mabusz elnöke szerint, aki úgy vélte, az első 3-5 évben hazai piacon, majd később külföldre lehetne értékesíteni a buszokat.

Hazudtak?

Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató a Magyar Buszgyártók Szövetsége elnökének nyilatkozatára reagálva viszont azt mondta, hosszú idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, a Budapesti Közlekedési Központ előző vezetése alatt indult el, ami a Budapesti Közlekedési Vállalat és a BKK akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem valósult volna meg.

"Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének vezetője nem mondott ma igazat - valószínűleg a magyar buszokat nem igazán kedvelő budapesti főpolgármesternél akar jó pontokat szerezni ezzel az amúgy teljesen értelmetlen támadással" - írta az MTI-nek megküldött reakciójában Vitézy Dávid, aki 2010-2014 között volt a BKK vezérigazgatója. 

Kijelentette: "sok idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok (később Evopro) BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, az előző vezetés alatt indult el, ami a BKK és a BKV akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem történt volna meg. Mára 37, rövidesen 59 ilyen magyar busz jár Budapesten. 

Mindemellett a kormány korábbi nemzeti buszstratégiája szerinti Rába-Volvo együttműködés jegyében is a BKK korábbi vezetése rendelte a legtöbb buszt - többet, mint a vidéki Volán-cégek együttvéve, összesen 134 darabot - hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid, aki jelenleg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Már Trump megválasztása előtt javult ez a fontos amerikai mutató
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 16:05
Az Egyesült Államokban havi szinten 0,2 százalékkal nőtt a tartós javak megrendelése októberben a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Census Bureau szerdán közzétett jelentése szerint.
Makro / Külgazdaság Akarja tudni a tutit? Ekkor lehet 415 forint egy euró!
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 14:11
És akkor még az Erste elemzői optimistának tűnnek.
Makro / Külgazdaság Az uniós pénzek hiánya is bedöntheti a 2025-ös költségvetést – több kockázatra is rámutatott a Költségvetési Tanács
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 13:16
Horváth Gábor a parlamentben hívta fel a kormány figyelmét a kockázatokra. Van belőlük bőven.
Makro / Külgazdaság Megalázó pofon érkezett a déli határon túlról Nagy Mártonnak
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 12:14
Gyorsuló növekedést mértek a szomszédban – így is lehetne csinálni?
Makro / Külgazdaság Nagy bejelentésekre készül a kormány? Azt már tudjuk, mit csinál szerda este Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 11:29
Nem pihen a kormány, csütörtökön megtudjuk, mire jutottak. Azt viszont már most megtudtuk, mivel tölti a „melós nap” estéjét a miniszterelnök.
Makro / Külgazdaság Így kell? Törvénnyel tiltják ki a gyerekeket a közösségi médiából Ausztráliában
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 10:28
Hatalmas többséggel fogadta el az ausztrál parlament a döntést, 16 éves kor alatt tilos lenne közösségi médiát használni, a platformok kapnák a bírságot.
Makro / Külgazdaság Amiről tájékoztatnak a tőzsdei kibocsátók és amiről nem, pedig kellene
Dr. Bodnár Éva | 2024. november 26. 13:51
A közösségi média segítségével egyre gyorsabban közzétehetik a tőzsdei cégek a befektetők számára fontos információkat. De vajon elegendő-e itt megtenniük, és milyen adatokat, információkat, kell kötelezően nyilvánosságra hozniuk hivatalos felületen akár rendszeresen, akár eseti jelleggel?
Makro / Külgazdaság Mészáros Lőrinc padlógázzal nyomul az agráriumban
Privátbankár.hu | 2024. november 26. 10:07
A felcsúti milliárdos nem foglalkozik hangfelvételekkel, hanem azt csinálja, amihez nagyon ért: vagyonkezelő céget alapít. Ebből sosem lehet elég.
Makro / Külgazdaság Nagy a baj: Németországban érik a gazdaságpolitikai fordulat
Káncz Csaba | 2024. november 26. 09:32
Súlyos helyzetbe került a német gazdaság, ezért Friedrich Merz CDU vezető kész az adósságfék reformjára, ha jövő februárban átveszi a kormányrudat. De az adósságot a jövőben csak beruházásokra lehet felhasználni, szociális kiadásokra nem. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság Trump végre kiterítette kártyáit – itt vannak az első konkrét lépések
Privátbankár.hu | 2024. november 26. 06:29
Donald Trump bejelentette: jelentős vámokat vet ki az Egyesült Államok három legnagyobb kereskedelmi partnerére, Kanadára, Mexikóra és Kínára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG