3p
Égető lenne lecserélni a 13-18 éves járműveket.

A Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) előző vezetése jelezte, nem bíznak a magyar buszokban, egyebek mellett ezért nem fut több magyar gyártású busz az utakon - erről Vincze-Pap Sándor hétfő este az M1-en beszélt.

Itthon és külföldön

A közösségi tulajdonban, BKV-nál, Volánnál lévő mintegy 6 és félezer autóbusz több mint fele túlfutott, átlagéletkoruk 18, illetve 13 év. Mint mondta, lenne helye az új magyar autóbuszoknak, ennek ellenére az elmúlt években beszerzett járművek több mint 80 százaléka külföldi gyártású volt.

A magyar autóbuszokat műszakilag a BKV és a Volán igényeire fejlesztették, olcsóbbak, mint a külföldiek, és a magyarországi hozzáadott értékük akár 80 százalék felett is lehet - jelentette ki.

A mostani magyarországi autóbuszgyártást évi 150-200 darabra tervezték, ezt öt év alatt akár ezerre is lehetne növelni, és külföldi piacokra is lehetne gyártani. Évente ütemezetten növekvő autóbuszgyártásban kell gondolkodni a Mabusz elnöke szerint, aki úgy vélte, az első 3-5 évben hazai piacon, majd később külföldre lehetne értékesíteni a buszokat.

Hazudtak?

Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató a Magyar Buszgyártók Szövetsége elnökének nyilatkozatára reagálva viszont azt mondta, hosszú idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, a Budapesti Közlekedési Központ előző vezetése alatt indult el, ami a Budapesti Közlekedési Vállalat és a BKK akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem valósult volna meg.

"Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének vezetője nem mondott ma igazat - valószínűleg a magyar buszokat nem igazán kedvelő budapesti főpolgármesternél akar jó pontokat szerezni ezzel az amúgy teljesen értelmetlen támadással" - írta az MTI-nek megküldött reakciójában Vitézy Dávid, aki 2010-2014 között volt a BKK vezérigazgatója. 

Kijelentette: "sok idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok (később Evopro) BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, az előző vezetés alatt indult el, ami a BKK és a BKV akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem történt volna meg. Mára 37, rövidesen 59 ilyen magyar busz jár Budapesten. 

Mindemellett a kormány korábbi nemzeti buszstratégiája szerinti Rába-Volvo együttműködés jegyében is a BKK korábbi vezetése rendelte a legtöbb buszt - többet, mint a vidéki Volán-cégek együttvéve, összesen 134 darabot - hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid, aki jelenleg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ezt aztán jól elintézték az izraeliek: lesz nemulass a hazai benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. június 14. 11:19
Az izraeli-iráni konfliktus hatására bekövetkezett olajdrágulás természetesen idehaza is érezteti a hatását: a jövő héten akár 15 forinttal emelkedhetnek az üzemanyagárak.
Makro / Külgazdaság A vámháború mélybe lökte az euróövezet iparát és külkereskedelmét áprilisban
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:28
Ez megkérdőjelezve az elemzők azon nézetét, hogy a blokk jól tartja magát a gazdasági zűrzavarral szemben.
Makro / Külgazdaság Lázár János meg sem szólalt – pedig most nagyon is lett volna rá oka
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 11:58
Viszonylag hosszabb ideje tartó lejtmenet után végre kedvezőbb adatokat tett közzé a KSH az építőiparról. Az ágazati miniszter nem kommentált, az elemzők és a szakmai szervezet igen.
Makro / Külgazdaság Árrésstopot a balatoni lángosra?
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 10:18
Bod Péter Ákos azt boncolgatta, miért lett májusban megint magasabb az infláció az egy hónappal korábbinál. 
Makro / Külgazdaság Maradt az 5 százalékos ipari termelés csökkenés áprilisban
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 09:02
A KSH megerősítette előzetes számait. Az egy évvel korábbihoz képest 5,0 százalékkal visszaesett, az előző hónaphoz viszonyítva 1,5 százalékkal nagyobb volt az ipari termelés volumene.
Makro / Külgazdaság Az építőipar kissé összeszedte magát áprilisban
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 08:30
Az egy évvel korábbinál 0,5 százalékkal kisebb, az előző hónaphoz képest 5,3 százalékkal nagyobb volt az építőipari termelés volumene.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: Ha eltörölnénk a kamatstopot, mintegy 300 ezer család kerülne a tönk szélére
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 08:26
Ezt a péntek reggeli kossuth rádiós interjújában mondta a kormányfő.
Makro / Külgazdaság Nagy lépésre szánta el magát Kína
Privátbankár.hu | 2025. június 12. 17:14
Kína készen áll az Európai Központi Bankkal (EKB) való együttműködés megerősítésére, többek között a nemzetközi monetáris rendszer reformja terén – jelentette ki Li Csiang miniszterelnök a Christine Lagarde EKB-elnökkel csütörtökön Pekingben tartott találkozón.
Makro / Külgazdaság Most már biztos: árkorlátozás jön a gyógyszerekre
Privátbankár.hu | 2025. június 12. 16:26
Tavaly év végi árszinten rögzítik az érintett termékeket. 
Makro / Külgazdaság Ütésálló Kína külkereskedelme
Privátbankár.hu | 2025. június 12. 16:12
Az év eleje óta minőségben javult, mennyiségben nőtt Kína külkereskedelmi forgalma.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG