Fővám téri állomás - a Keletinél tovább ne tervezzenek az utasok. MTI Fotó: Máthé Zoltán |
Az M1 csütörtök esti műsorában a szóvivő elmondta, a politikai felelősségen túlnyúlóan meg kell vizsgálni, hogy kiknek a büntetőjogi felelőssége "áll meg" az ügyben. Kovács Zoltán szerint sok szempontból a "Demszky-éra" egy részét érintik az ügyek, a baloldali városvezetés és nemzetközi nagyvállalatok is érintettek.
Az új metróvonal elkészítése során számos bűncselekmény és kartellgyanú is felmerült az OLAF szerint. Emiatt a szervezet úgy döntött, hogy 76,6 milliárd forintnyi büntetést kell fizetnie az országnak a négyes metró miatt.
Lázár János azt mondta a csütörtöki kormányinfón: megteszi a büntetőfeljelentést ismeretlen tettesek ellen a 4-es metró ügyében. "A korrupciós ügyeket vizsgáló OLAF szerint 170 milliárd forint lehet az az összeg, amely bűncselekményekhez köthetők" - mondta. Lázár szerint nemzetközi baloldali bűncselekményről van szó - hogy valóban így van-e, annak megítélésében sokat segíthetne, ha mindenki megismerhetné a jelentést.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára korábban az utóbbi idők legnagyobb korripciós ügyének nevezte e metróberuházást, és elárult néhány részletet a "módszertanról" >>