.jpg)
Utalt arra, hogy a közlekedésfejlesztésre a 2007-2013-as időszakban 1703,2 milliárd forint áll rendelkezésre, amely az Új Magyarország Fejlesztési Terv legnagyobb pénzügyi kerete, és a teljes összeg egynegyedét teszi ki.
Galovicz Mihály közölte: a közlekedésfejlesztési programnak jelenleg összesen 72 kiemelt projektje van, amelyekről stratégiai fontosságuk miatt a magyar kormány dönt. Ezek közül 17 az úgynevezett nagyprojekt, amelynek beruházási értéke 50 millió euró felett van, ezekhez az unió jóváhagyása szükséges, ami 3-6 hónapig is elhúzódhat.
A kiemelet projektek kivitelezése már 2008 nyarától indul, a nagy többségük viszont 2009-től kezdődhet el.
A főigazgató elmondta, hogy márciusban több útprojekt közbeszerzési pályázata is elindul a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) előkészítésében. Az útfejlesztések, amelyek várhatóan még a nyáron elkezdődnek, elsősorban elkerülő szakaszok létesítésére, burkolat megerősítésekre, illetve egyes szakaszok négy sávra bővítésére fókuszálnak.
Galovicz Mihály kiemelte, hogy a vasúti fejlesztéseknél is fel fognak gyorsulni a beruházási munkálatok, amely az Európai Bizottság részéről elvárás is. A jóváhagyott operatív program szerint ugyanis egyenlő ütemben, egyenlő mértékben kell haladnia a magyarországi közúti és vasúti programoknak.
Ezen a téren a legnagyobb fejlesztés a Kelenföld-Székesfehérvár vonal felújítása, a Budapest-Lökösháza szakasz korszerűsítése, a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasúti pálya fejlesztése.
"Április elején 14 milliárd forintos forrás nyílhat meg kerékpárút-fejlesztésekre, elsősorban a közút-felújításokhoz kapcsolódó szakaszokon, amelyekre a helyi önkormányzatok pályázhatnak a Nemzeti Infrsatruktúra Fejlesztő Zrt.-nél" - emelte ki Galovicz Mihály.
Ez év szeptember 1-jétől további 17 milliárd forintos keretből pályázhatnak elsősorban az országos jelentőségű logisztikai központok üzemeltetői, a kerítésen kívüli infrastruktúra-fejlesztésekre.
A főigazgató elmondta azt is, hogy a 72 kiemelt projektből eddig 19-re érkezett be támogatási kérelem, amelyek áprilisban kerülnek a bírálóbizottság elé. Az irányító hatóságnak azután 75 napja van az elbírálásra.
Galovicz Mihály kiemelte, hogy fontos a projektek előkészítésénél, a területszerzések és a kisajátítások egyszerűsítése, gyorsítása, amelynek eléréséhez 30 jogszabálymódosítás van előkészületben, köztük a közbeszerzési törvényé is.
Bajnai a gyorsabb beruházásokért még jogszabályt is változtatna
Nyáron már autózhatunk az M0-s Duna-hídon
Uniós pénzből építjük tovább az autópályákat
Jövőre teljesen leállunk az autópálya-építéssel?
MTI