Antal Attila, a BKV vezérigazgatója az ülést követően az MTI-nek elmondta, hogy felméréseik, elemzéseik alapján nincs elég visszatartó ereje a jelenlegi pótdíjaknak. A jegy nélkül utazók számára ugyanis jobban megéri 1-2 alkalommal pótdíjat fizetni, mint bérletet venni - tette hozzá.
A BKV elemzései alapján egy utas átlagosan minden huszonkilencedik utazásakor találkozik egy ellenőrrel. Így vonaljegyes utazásnál a jelenlegi pótdíj mintegy 11 utazás árának felel meg, a többi 18 utazást ingyen teheti meg egy "notórius" bliccelő.
A BKV számításai szerint a jelenlegi pótdíjak mellett a jogos bevétel beszedéséhez 718-cal kellene növelni az ellenőrök számát, vagy a 2.500 forintos helyszíni pótdíjat kellene 12 ezer forintra emelni. Egy ilyen, európai szintű emelés a mai jövedelmi viszonyok alapján Budapesten egy lépésben nem vezethető be, de a jelenlegi pótdíjakat növelni szükséges - rögzíti a kabinet elé került előterjesztésében a főpolgármester-helyettes.
A legnagyobb mértékű a drágulás az otthon felejtett bérletek nyolc napon belüli bemutatása esetén következik be. Ekkor a jelenlegi 750 forint helyett 2.500 forintot kell majd fizetni. |
Az otthon felejtett bérletek kapcsán az MSZP-frakció múlt heti ülésén komoly vita volt - tudta meg az MTI a képviselőcsoport tagjaitól. Tájékoztatásuk szerint Devánszkiné Molnár Katalin frakcióvezető-helyettes a többgyermekes családokat egy feledékenység miatt jelentősen sújtó teher nagyságára figyelmeztetett. Ilyen esetben ugyanis a pótdíj csaknem ugyanannyi lenne, mint a jelenlegi diákbérletek ára. Tüttő Kata pénzügyi bizottsági elnök viszont azt hangsúlyozta, hogy mindenkinek figyelnie kell arra, hogy nála legyen a bérlete, ő például soha nem hagyja otthon - jegyezte meg a frakcióülésen.
A Fővárosi Közgyűlés április 26-án dönt az új pótdíjakról.
Határon túl is bekeményít a BKV
Így néz ki egy metróhálózat
Két évre lezárják a Kálvin teret
Így néz ki egy metróhálózat
Névcsere a metróban - 35 millióért
Lövöldözés a 4-6-os villamoson
MTI