2009-ben kezdődik a kínai Airbus-gyártás
A külső gyártók bevonásának bővítését az Airbus már tavaly év elején jelezte, a többi között Kínában és Oroszországban terveznek fejlesztési és gyártási együttműködéseket. Az Airbus a jövőben már nemcsak az alkatrészek beszerzésében és gyártásában támaszkodik külföldi partnerekre, hanem fejlesztési és összeszerelési együttműködéseket is tervez. Indiában fejlesztő irodát terveznek nyitni, és Oroszországgal is közös fejlesztésekre készülnek. Az Airbus az új A350-esek tervezésébe és gyártásába akarja bevonni az orosz cégeket, és a munkába kínai mérnökök is bekapcsolódnának.
Ugyanakkor március közepén a kínai államtanács zöld utat adott egy saját kínai nagy utasszállító repülőgép kifejlesztéséhez. A kínai kormány interneten is közzétett indoklása szerint Kína a repülési iparban már 50 éve tevékeny és jelenleg már műszakilag, illetve az anyagi alapokat tekintve is kész egy nagy utasszállító repülőgép kifejlesztésére. Korábbi ágazati hírek szerint a kínai repülőgép kifejlesztésében Boeing és Airbus beszállítók működnének közre.
Közben a nyugat-európai Airbus repülőgépgyár 15 végleges rendelést kapott Airbus repülőgépekre hétfőn - több mint 2,6 milliárd dollár értékben - a malajziai Fly Asian társaságtól, de utóbbi a jelentések szerint összesen 25 géppel készül bővíteni gépparkját, és a fennmaradó 10 gépből ötre már be is jelentett elővásárlási jogot. A gyártó A330-300 jelzésű modelljeiről van szó. Az Airbus vállalatnak jó napja volt a hétfői, mert az egyik jelentős amerikai járműlízingelő vállalat, az Aviation Capital Group is bejelentette, hogy 20 repülőt vesz a nyugat-európai többnemzetiségű vállalattól, ez esetben az A320-as modell változatait. Az amerikai vállalat azt is bejelentette, hogy a Boeingtől is vásárol 15 darabot a 737-esekből és 9-et a 787-es modellből.
Airbus kontra Boeing: már a számok is kiderültek
Tízezres leépítés az Airbusnál?
Utasszállítókat gyártana Kína
MTI