1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A direkt marketing eszközöket akkor fogadják szívesen az emberek, ha garanciát látnak arra, hogy a megadott személyes adataikat biztonságosan és etikusan kezelik, illetve ha a kapott üzenetek számukra hasznosak.
A direkt marketing (dm) eszközöket akkor fogadják szívesen az emberek, ha garanciát látnak arra, hogy a megadott személyes adataikat biztonságosan és etikusan kezelik, illetve ha a kapott üzenetek számukra hasznosak - mondta Bartók János, a dm-piacon is érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója.

A TeleData Kft. Feltűnik vagy eltűnik című, immár harmadik alkalommal megrendezett szakmai napján a résztvevők előadásokat hallhattak a direkt marketing eszközök alkalmazásáról és annak hatásairól, illetve elemezték a megrendelői és fogyasztói tapasztalatokat az eszközök fogadtatásáról.

Bartók János kifejtette: a dm-eszközöket kombináltan kell alkalmazni, mert nem minden terméket, szolgáltatás lehet hatékonyan ugyanazzal az eszközzel eladni.

Huszics György, a Direkt Marketing Szövetség elnökségi tagja a TeleData anyagi támogatásával készült, egy, a fogyasztói szegmenseket és a dm-eszközök hatását vizsgáló analízisről elmondta: az emberek a legszívesebben nevüket és lakcímüket adják meg, de például a magas jövedelmű fiatalok jó része a nettó jövedelméről is különösebb fenntartások nélkül nyilatkozik. Például a fiatal, tehetős fogyasztók mintegy ötven százaléka már vásárolt konkrét terméket címzetlen és címzett dm-küldemény hatására.

Az 1500 fő megkérdezésén alapuló analízisből kiderül, hogy megfelelő adatbiztonság mellett a lakosság 52 százaléka megadná adatait azért, hogy specializáltabb ajánlatokat kapjon. Az emberek 39 százaléka ötféle személyi adatot adna meg: 58 százaléka az életkorát, 51 százaléka a családi állapotát, 42 százaléka a lakcímét, 12 százaléka pedig a havi nettó jövedelméről is nyilatkozna. Ők általában fiatalok, magas iskolai végzettségűek és az átlagnál jóval magasabb jövedelműek.

Az említetteknél több adatot a lakosság negyede adna meg, ők többnyire tehetősebbek és magasabb iskolai végzettségű városlakók, míg 40-50 százalék inkább elzárkózó, akik többnyire semmilyen információt nem szívesen adnak meg magukról. Ők többnyire vidéken kisebb városokban és falvakban laknak és kevésbé tehetősek.

Huszics György elmondta: a lakosság szinte teljes egésze elérhető valamilyen direkt marketing eszköz segítségével. A 18 év felettieknek 96 százaléka, azaz mintegy 8 millió ember érhető el dm-eszközökkel. Többségük a címzetlen megkeresések mellett rendszeresen kap címzett levelet, illetve telemarketing-hívást. A hirdetők címzett levelekkel, dm-eszközökkel inkább a magasabb státusúakat célozzák meg, akiknek a háromnegyede legalább érettségizett.

A telemarketing segítségével megkeresettek többsége, mintegy háromnegyede városi, aktív kereső vagy nyugdíjas: iskolai végzettségük pedig magasabb az átlagosnál, ötödük diplomás, harmaduk pedig érettségizett.

Az analízis kimutatta, hogy SMS megkereséssel a lakosság nagyjából negyede, e-mail megkereséssel pedig ötöde találkozott már. SMS-eket inkább a férfiaknak küldenek a cégek: elsősorban fiatal férfiaknak, akik jellemzően magasabb iskolai végzettségűek és tehetősebbek. Az e-mailen elérteknek 80 százaléka legalább érettségizett, s 47 százaléka 30 événél fiatalabb.

A felmérés kimutatta azt is, hogy a fiatal autók tulajdonosai a legnyitottabbak a dm-eszközökkel kapcsolatban, s hatásukra előszeretettel vásárolnak is: 3 évnél fiatalabb autóval mintegy 900 ezren aktív munkavállaló rendelkezik. Ők a kocsijuk mellett egyéb fogyasztási cikkre, és szolgáltatásra is többet költenek az átlagnál. Ezen csoport fele már vásárolt címzetlen küldemény alapján, míg negyedük már címzett küldemény hatására is.

Huszics György kifejtette: a dm-eszközök hatékonyságát gátolja, hogy a vidéken élők 20-30 százaléka még sohasem találkozott velük.

A szakértő a területi potenciál mellett beszélt a generációs és az edukációs lehetőségekről is. Az előbbi kapcsán elmondta, mivel a fiatalabbak nyitottabbak a dm-e eszközök iránt, várható hogy idősebb korukban sem lesznek elzárkózók. A másik lehetőségről elmondta: a dm-eszközök alkalmazóinak figyelembe kell venniük, hogy az emberek szinte bármilyen adatot hajlandók megadni magukról akkor, ha egyedi, személyre szabott ajánlatot kapnak.

A nők jobban harapnak
28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac
Direkt marketingre évente 28 milliárdot költenek

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG