Az éves forgalomnövekedés 2010-hez képest 9 százalékos, a tavalyi izlandi vulkánkitörés miatti forgalomkiesést beszámítva (akkor becslések szerint mintegy 140 000 ezer utas esett ki négy nap alatt csak Budapesten) még mindig meggyőző, 6,3 %-os az emelkedés az év első nyolc hónapjában. Az augusztusi forgalomnövekedésre a jelek szerint azért hatással volt a nemzetközi pénzpiacokon tapasztalható bizonytalanság és a forint gyengesége a svájci frankhoz és az euróhoz képest: az év eleji gyors ütemű növekedés némileg mérséklődött. Ennek ellenére továbbra is minden esély megvan arra, hogy az idei utasforgalom meghaladja az eddigi rekordévet.
A városok „versenyét” továbbra is toronymagasan London vezeti, három repülőterének (Heathrow, Luton, Gatwick) köszönhetően. A budapesti utasok több mint tíz százaléka indul vagy érkezik a brit fővárosba. A második és harmadik legkedveltebb város szinte fej-fej mellett Párizs és Frankfurt, őket követi negyedikként Amszterdam. A holland főváros óriásit lépett előre egy év alatt a rangsorban, idén már másfélszer annyian utaztak oda, mint tavaly ugyanebben az időszakban, köszönhetően a tavaly ősszel újraindított KLM járatoknak és a schipoli repülőtér kínálta átszállásoknak.
Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója szerint továbbra is jó az esélye, hogy megdől a 2007-es év rekordja. Nagyon jól menetelnek a hagyományos légitársaságok, igen erős volt a nyári szezon, amely azonban még nem ért véget, hiszen a szeptember is nagyon magas utaslétszámot hoz minden évben. Az idei szezon volt a SkyCourt első „terheléses próbája” és bizony jól vizsgázott az új terminál épület.
Privátbankár