Kiemelte: ma Magyarországon mintegy 2000 kilométernyi bicikliút és kijelölt kerékpárút található, amely szeptemberig összesen 100 kilométerrel, az elkövetkezendő években pedig - a regionális operatív programok keretében - hat régióban további 300 kilométernyi bicikliúttal egészülhet ki, mintegy 9,9 milliárd forintos támogatásból.
Mint elmondta, a magyar útpénztári források mellett vannak jelentős uniós fejlesztési források is, így 2013-ig mintegy hatvan-hatvanöt milliárd forintból 2.000 kilométer kerékpárút, kerékpársáv, illetve ahhoz kapcsolódó infrastruktúra építhető.
Daróczi Dávid emlékeztetett arra, hogy a kormány 2006-ban hirdette meg a Kerékpáros Magyarország programot, ami elsősorban a kerékpárutak építését és felújítását, illetve a biztonságos kerékpározás népszerűsítését tűzte ki célul. Megjegyezte, hogy tavaly elkészült a Tisza-tó körüli bicikliút, amely jelentős turizmusélénkítő szereppel bír. Elmondta: a töltéseken haladó kerékpárutak száma is folyamatosan növekszik.
A kormányszóvivő utalt arra, hogy a Kerékpáros Magyarország program céljainak teljesülése évi 10-15 milliárd forintos költségvetési többletet hozhat, ami a nagyobb turisztikai bevételből, valamint a kevesebb gépkocsi használat esetén az alacsonyabb szén-dioxid kibocsátásból adódik. Beszélt arról, hogy a kerékpárutak mellett kerékpáros pihenők és kerékpárbarát munkahelyek kialakítására, illetve a kerékpár tárolás biztonságos megoldására lehet pályázni; erre összesen 450 millió forintot biztosít a környezetvédelmi tárca.
Daróczi Dávid hangsúlyozta, hogy a kormány kiemelt célja a kerékpárosok biztonságának növelése és a kerékpározás ösztönzése. Ennek érdekében a kormány az idén második alkalommal hirdetett "bringázz a munkába" kampányt - tette hozzá. Kiemelte azt is: a bringasuli keretében országszerte nyolcezer diák sajátított el közlekedésbiztonsági ismereteket.
Lassan akar menni? Tervezze meg az utat!
Ugrottak a postásbiciklik
Többen ússzuk meg élve az autózást
Biciklitárolókra hajt a jegybank
MTI