A Coca Cola több helyi cégnél érdeklődött, és tárgyalt nagy nemzetközi italgyártók, köztük a világ legnagyobb sörgyárcsoportja, belga-brazil InBev oroszországi leányvállalatával is, de üzletet még nem sikerült kötni. A jelek szerint a Coca Cola nem nyugszik bele eddigi oroszországi vereségeibe, amelyeket éppen a kvász okozott, hanem "belülről" akarja előzni vetélytársait.
A hagyományosan természetes erjesztéssel, szárított vagy pirított búza-, rozs- vagy árpakenyérből élesztő hozzáadásával készülő, cukorral és esetleg gyümölcsökkel, mazsolával, bogyókkal vagy nyírfagyantával ízesített kvász az egyik legnépszerűbb alkoholmentes vagy legföljebb csekély - 1-1,5 százalékos - alkoholtartalmú ital Oroszországban, Ukrajnában, a balti államokban és Lengyelországban ősidők óta. Iparilag cukorból, szódavízból, malátakivonatból gyártják, ízesítőkkel.
A Szovjetunió 1991-es felbomlása után az egészségügyi hatóságok sokfelé betiltották a házi kvász utcai kimérését, és számos üzem is tönkrement. Ezt kihasználva a Coca Cola hamar piaci túlsúlyra tett szert, de a kilencvenes évek vége felé a helyi üdítőital-ipar visszavágott az immár palackozott, iparilag készült kvásszal. Lettországban például 2001-re már a kvásziparé volt a helyi üdítőital-piac 30 százaléka, és a Coca Cola részesedése 44 százalékra csökkent az 1998-as 65 százalékról, miközben 1999-ben és 2000-ben egymillió dollárt vesztett a lettországi forgalmán. A helyzet hasonlóan alakult a többi balti államban és Oroszországban is. A Coca Cola ezután fogott bele a kvászgyártásba, és a balti államokban helyi gyártókat is felvásárolt, de az orosz piac ilyesféle meghódítása még hátravan.
Az orosz jellegű kvász amerikai gyártását és forgalmazását tavaly októberben kezdte meg az East End Brewing Co. Pittsburgh-ben, írja a Wikipedia.
Tízmillióért vett földrajzleckét a Coca-Cola a GVH-tól
A kommunizmus él és virul - csak máshogy hívják