BKV: vigyázat, az ajtók záródnak!
Jelenleg az ajtókat a járművezető egyedi, vagy központi nyitással működteti, de mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.
A korszerűbb ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.
Utasaink tájékozódását a megváltozott ajtózáródásról az ajtókon elhelyezett utastájékoztató matricák és a hangos utastájékozatási rendszer segíti.
Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es viszonylatokon áthaladásos üzemmel találkozhatnak utasaink. Az említett viszonylatok kisebb forgalmú vonalszakaszain - a Kamaraerdő–Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar–Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér–Batthyány tér között – a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.
"Mindkét rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, ezzel az energiatakarékos megoldással a téli időszakban is kényelmesebb körülményeket tudunk biztosítani utasainknak. Reméljük, hogy az új ajtófunkció és az áthaladásos üzem megkönnyíti az utazást, amivel hozzájárulhatunk utasaink komfortérzetének növekedéséhez" - írja a BKV.
Privátbankár