Buszsofőrök tiltakoztak Brüsszelben
Mindeddig lehetőség volt arra, hogy a buszsofőrök 12 munkanap után vegyék ki pihenőnapjaikat. Az új EU-rendelet viszont - amelyet tavaly fogadtak el, s most áprilisban lép életbe - kötelezővé teszi a pihenőnap kiadását hat, munkával töltött nap után. A belga tévécsatornák déli híradóiban megszólaltatott tüntetők ezt kimondottan hátrányosnak mondták, azzal érvelve, hogy a buszos társas utak jelentős része hosszabb hat napnál, azaz a pihenőnapjaikat ezentúl külföldön kellene eltölteniük, nem pedig otthon, családjuk körében, ahogy eddig megszokták. A buszos cégek tulajdonosai pedig azért bírálják a rendeletet, mert az jelentős pluszköltségeket és munkaszervezési gondokat ró rájuk.
A tiltakozók küldöttségét fogadta az EU-bizottság közlekedési biztosának, a francia Jacques Barrot-nak a kabinetfőnöke, de a tárgyalás nem hozott eredményt: egy EU-szóvivő megerősítette, hogy megszüntetik az eddigi, 12 napos folyamatos munkavégzés lehetőségét. Az EU szerint az új szabályozás a közlekedésbiztonság, valamint a sofőrök munkakörülményeinek javítását szolgálja.
A brüsszeli rendőrség nagy erőkkel biztosította a megmozdulást, s próbálta megakadályozni, hogy a rengeteg jármű dugókat okozzon a városban. Ennek érdekében a buszok ötvenes csoportokban gördülhettek át Brüsszelen, egy-egy csoport között több perces kihagyással. Incidensek nem történtek.
A tüntetés iróniája, hogy a megmozdulást éppen azon a napon tartották, amikor a légköri feltételek, a szmog kialakulásának veszélye miatt a brüsszelieket arra kérték a hatóságok, hogy ne üljenek autóba. A tüntetést azonban már hónapok óta szervezték, s az időponton nem lehetett változtatni.
Már külföldön is a március 15-i rendzavarás a téma
Még idén tisztább lesz Budapest levegője?