.jpg)
Hozzátette: idén az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) 4,4 és 8 százalék közötti béremelési javaslatot tett a vállalatoknak, és jövőre, amikor az OÉT megteszi újabb ajánlatát, akkor mi kiegészítjük az idei béreket a tanács által javasolt "plafonnal". Mindezt egy üzleti terven belül oldja meg a BKV Zrt., ez semmiféle plusz forrást nem igényel; a kollektív szerződésben szereplő egyéb megállapodások átcsoportosításával lehet ezt véghezvinni.
Regőczi Miklós rámutatott, hogy mivel a szakszervezetek elmozdultak a nulla százalékos minimális szolgáltatásra szóló javaslatuktól és a mai egyeztetésen már húsz százalékos szolgáltatást vállaltak, ezért a "gesztusért cserébe" BKV Zrt. felhagy a külsős járművezetők toborzásával. Szeptember 4-én amennyiben lesz sztrájk, nem alkalmaznak külsős járművezetőt - tette hozzá.
A hirdetésekre egyébként több százan jelentkeztek, ezeknek a kollégáknak megköszönték a jelentkezést, és mert általában is folyamatos a felvétel, ezért be fogják hívni őket állásinterjúra, és aki alkalmas, az természetesen dolgozhat buszvezetőként a BKV-nál - mondta az igazgató.
Előzőleg Bartha Pál, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetei Szövetsége (TDFSZSZ) elnökhelyettese közölte: a metró, a HÉV és a fogaskerekű esetében 20 százalékos minimális szolgáltatást, míg a busz, a villamos és a troli esetében azt javasolták a szakszervezetek a BKV vezetésének, hogy az esetleges szeptember 4-i sztrájk alatt csak óránként induljanak a járatok. A minimális szolgáltatásra tett ajánlatra a BKV menedzsmentje csak szombaton ad választ.
Az esetleges szeptember 4-i sztrájk idejére a szakszervezetek eddig nulla százalékos, míg a BKV 80-90 százalékos minimális szolgáltatást szorgalmazott. A Fővárosi Közgyűlés a 80-90 százalékos szolgáltatás biztosítását ajánlotta minimumként, ám ez semmire nem kötelezi a feleket. A szakszervezetek csak akkor tudnak felelősséget vállalni a tömegközlekedés biztonságáért, ha az esetleges sztrájk alatt a BKV dolgozói vezetik a járműveket - tette hozzá.
Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetei Szövetsége (VTDSZSZ) alelnöke szerint egyre nagyobb a nyomás a közlekedési vállalat dolgozóin: olyan elektronikus leveleket mutatott be, amelyeket a dolgozók küldtek a szakszervezeteknek, ezekben arra panaszkodnak, hogy sok telephelyen megfenyegették az alkalmazottakat, hogy elbocsátják őket, ha sztrájkolnak. Hozzátette, hogy tudomása szerint a metróvezetők többsége is sztrájkolni akar, de a BKV olyan emberekkel akarja pótolni őket, akiknek nincs gyakorlata.
A bérfejlesztésre és a minimális szolgáltatásra vonatkozó tárgyalások szombaton is folytatódnak.
BKV-sztrájk: ma elmozdulhatnak a holtpontról
Bemerevedtek az álláspontok a sztrájkvitában
A szakszervezetek szolidárisak a BKV-dolgozókkal
MTI