Eltűnt a Suzuki-nyereség negyede
A gyengülő üzletmenetet azzal magyarázták, hogy az autópiac meredek észak-amerikai visszaesését nem ellensúlyozták a más térségben sem lendületes eladások. Az eredményeket az is rontotta, hogy hiába csökkentették a költségeket, ez nem enyhíthette eléggé a megnövekedett nyersanyagárak és a jen erősödésének terhét, miközben kutatásra-fejlesztésre is többet költöttek.
Európában az értékesítés 1,9 százalékkal 394,7 milliárd jenre, Észak-Amerikában 76,7 százalékkal 164 milliárd jenre, Ázsiában - Japánt nem számítva - 0,5 százalékkal 416 milliárd jenre csökkent, másutt 116,1 százalékkal 48,38 milliárd jenre nőtt, főleg a latin-amerikai és az afrikai piacbővülésnek köszönhetően.
A visszaesésre tekintettel csökkentették a csoportszintű előrejelzést. Most 60 milliárd jenes adózott eredményt várnak a jövő márciussal záruló teljes üzleti évre, 25,2 százalékkal kevesebbet, mint az előző, idén márciussal zárult üzleti évben. A bevételt 3,2 billió jenre várják a cégnél, ez 8,6 százalékkal lenne kevesebb az előző üzleti évinél. Az első üzleti negyedév után, júliusban még 80 milliárd jenes adózott eredményt és 3,5 billió jenes bevételt jósoltak maguknak a mostani üzleti évre.
Az előző üzleti évben a Suzuki csoport adózott eredménye 7 százalékkal 80,25 milliárd jenes rekordra, a bevétele 11 százalékkal 3,5 billió jenre növekedett.
Nemrég jelentették be, hogy október 21-től kapható Japánban is a Suzuki Splash modell, amelyet a Magyar Suzuki gyárt. Hozzátették: ez az első Suzuki márkájú modell, amelyet külföldről importálnak Japánba.
Használt autó: százezerben gondolkoznak a magyarok
A győri Audi nem akar kirúgni senkit
A Suzuki egyelőre nem változtat
MTI