A gyorsulásra tekintettel most az egész évre már 390 millió eurós adózott eredményt jósoltak a cégnél, 29 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál, annak ellenére, hogy az üzleti év második felében 130 új útvonalat indítanak, és emiatt az átlagos foglaltság átmenetileg várhatón 2 százalékponttal csökken az előző üzleti évi 83 százalékról. Három hónappal ezelőtt még csak 16 százalékos, hat hónappal ezelőtt még csak 5-10 százalékos éves profitnövekedésben bíztak.
A második üzleti negyedben a 213,4 millió eurós adózott eredmény 23,7 százalékkal volt több az egy évvel korábbi 172,5 milliónál. Negyedévről negyedévre a visszaesés csupán a nyári szabadságolási szezon elmúltát jelzi.
A társaság az utolsó üzleti negyedévben is a jegyárak emelésével ellensúlyozta az üzemanyag drágaságát. |
Az üzemanyagköltség 52 százalékkal 174,9 millió euróra nőtt 114,9 millióhoz képest. A piaci árak ugyan nagyrészt az egy évvel korábbi szinten voltak, de egy évvel korábban a cég ügyesebben kötötte határidős üzemanyagügyleteit.
Az utasszám csak 19 százalékkal nőtt, 10,3 millióra, miután a második negyedben a 22,8 millió utas 22,1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál, de a második üzleti negyedbeli, 9 százalékos jegyáremelés után a harmadik negyedben is további 7 százalékkal drágultak a Ryanair jegyei, a cég által korábban jósolt 2-3 százalék helyett. Ezt az teszi lehetővé, hogy a konkurens, teljes szolgáltatású légitársaságok teljes üzemanyagfelárat rónak ki. A mostani negyedévre a társaság legalább az egy évvel korábbihoz hasonló jegyárakra számít, három hónapja még némi csökkenést
jósoltak.
Az üzleti éve első kilenc hónapjában a Ryanair adózott eredménye, 376,9 millió euró, 35 százalékkal volt több az egy évvel korábbi 279 milliónál. A bevétele 32,8 százalékkal 1,749 milliárd euróra nőtt 1,317 milliárdhoz képest. Az első üzleti negyedévben az adózott eredmény 80 százalékkal, a bevétel 40 százalékkal - a kiegészítő bevétel 31 százalékkal - volt több az egy évvel korábbinál.
Fapados vérfürdő helyett új szereplők Ferihegyen
Fapados díjak: fizetni kell a gyors beszállásért?