1p
Japán és az USA vállalataihoz képest az európai autógyártók lépéshátrányban vannak az elektromos autók fejlesztésében, ami már itthon is elindult, de a szaktárcát ez egyelőre nem érdekli
Japán és az USA vállalataihoz képest az európai autógyártók lépéshátrányban vannak az elektromos autók fejlesztésében. A fokozódó versenyre az ipari kémkedés is rányomja bélyegét. Közben itthon is indultak fejlesztések - de a szaktárcát ez egyelőre nem érdekli

A BMW 2013-tól kezdődő gyártásába 400 millió eurós befektetéséről döntött.  Szövetséget kötött a német Daimler és a Bosch, a Renault a Nissannal közösen fejleszt.  Angela Merkel 1 millió elektromos autót szeretne látni 2020-ra a német utakon. Az OGH Hírügynökség értesülése szerint a fokozódó piaci versenyre az ipari kémkedés árnyéka is rávetült.  A hazai villanyautó gyártás jövőjéről eközben biztató és lelombozó hírek egyaránt napvilágot láttak.

Horváth Sándor László, a hazai villanyautó gyártást tervező Brixxon ügyvezetője korábban úgy nyilatkozott: a vállalat saját tervezésű, Bontino nevű elektromos autóját, valamint az ehhez kapcsolódó termékeket, így a töltőoszlopokat gyártanák Magyarországon. Az elektromos autókra egy bérautó hálózat is ráépülne, az ezzel kapcsolatos egyeztetések azonban elakadtak Budapesten.

Az ügyvezető  egy korábbi interjúban sajnálatát fejezte ki, hogy Magyarországon  nem tapasztalt  kellő fogadókészséget a projektre, ezért a  német és litván piac mellett született stratégia döntés a további terjeszkedésre. A Brixxon tavaly nyár óta igyekezett támogatást szerezni, de Horváth Sándor László elmondása szerint sem a fővárosi önkormányzat, sem a Nemzetgazdasági Minisztérium nem akart tárgyalni a céggel, aki csak a projekt minimális feltételeit szerette volna megteremteni.  Célul tűzték ki ugyanis, hogy az elektromos autóknak ne kelljen parkolási díjat fizetniük, ahogy az Európában már bevett gyakorlatnak számít.

Más magyar vonatkozású fejlesztéseknek, találmányoknak is szoríthatunk eközben. Több folyamatban levő ígéretes hazai projekteket is hiába keresünk azonban majd az idei RENEXPO-n, a megújuló energiák hazai vezető trendbemutatóján. A várva várt magyar „csodabusz” feltalálója időközben Németországba távozott, mivel ott kapott lehetőséget a jármű gyártására és forgalmazására. A Kecskeméti Főiskola saját fejlesztésű, világdíjas autóját, a Megametert financiális okokból nem hozza el a főiskola. A jármű ugyan nem tömeggyártásra készült, hanem inkább érdekesség, de sokat mondó neve elárulja fő előnyét – 1 liter benzinnel 1941 km-t képes megtenni –, és a leginnovatívabb csapat díját nyerte el a 35. Finnországi Eco-marathon versenyen.

„Az elektromos autók elterjedésének alapfeltétele a megfizethető elektromos töltőállomások hálózatának kiépítése Magyarországon – ezt célozza meg egy magyar gyártó, Makai Róbert, a Makor Kft. ügyvezetője. A kiállítóink közt várható még a Suzukikat elektromos autókká átalakító TZ-ELMA megjelenése, valamint érdekes színfolt lesz a győri Széchenyi-futam versenyzőinek járművei. Az eseményen az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség is több járművel képviselteti magát. Terveik szerint kiállítanak autót és hajót, különleges koncepció- és vizsgáztatott – közúti forgalomban is használható – járműveket, továbbá dinamikus bemutatókkal is készülnek a helyszínen, bár egyik szponzoruk sajnálatos visszalépése okoz némi zavart” – mondta el az OGH Hírügynökségnek Varga István, az immár hivatalosan is EU elnökségi rendezvénnyé előlépett RENEXPO szakmai igazgatója.

A nemzetközi piac egyre jobban nyílik, a Volkswagen, Mercedes, Citroën, Mitsubishi, Tesla, Nissan és a Fiat is be szeretnék hozni az elektromos autóikat. Tervben van, hogy Zöld Szálloda címmel rendelkező hotelek előtt helyeznék el őket, a Volkswagen pedig zöld taxihálózatban is gondolkodik már. Ehhez azonban a nagyobb vidéki városokban és a fővárosban is több töltőállomásra lenne szükség.

Az európai piac eközben magasabb sebességre próbál kapcsolni. Szövetséget kötött a német Daimler és a Bosch, a Renault pedig a Nissannal közösen fejleszt. A hírek szerint a két utóbbi vállalat új elektromos modellje  forradalmasíthatja a járműgyártást. A két vállalat eddig négymilliárd eurót fektetett be az elektromos modelljének fejlesztésébe, amelyet várhatóan 2014-ben mutatnak be. A verseny az ipari kémkedés gyanújától sem mentes. A Renault-nál 2011 januárjában három alkalmazottat gyanúsítottak meg ipari kémkedéssel, de végül a bíróság nem talált bizonyítékot bűnösségükre, és felmentették őket.

A legtöbb vezető autómárkával dicsekedő német autóiparnak üzent közben  a német kancellár, Angela Merkel, aki azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra legalább egymillió elektromos autó közlekedjen már Németország útjain
Varga István szerint nyilvánvaló, hogy a nagy márkákkal nem tudunk igazán versenyezni, de megfontolandó lehetne az elektromos buszok hazai gyártásának visszaállítása, és a városi tömegközlekedésben lehetőleg "zöldárammal" való önkormányzati üzemeltetése „Tény, hogy a fosszilis energiaforrások csökkenése és a környezetszennyezés miatt a megújuló energiák alkalmazásának egyik legaktuálisabb célterülete a fenntartható közlekedés lett. 2011. május 7-én a megújuló energia témájának vezető szakmai rendezvényén belül ezért szervezzük meg az Elektromos Mobilitás Napját is” – zárta az OGH Hírügynökségnek adott összefoglalót a RENEXPO 2011 szakmai igazgatója.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG