.jpg)
A közlemény szerint egy legalább nettó 20 millió forint éves árbevétellel rendelkező magyar vállalkozás átlagosan két bankkal áll üzleti kapcsolatban, de a legnagyobb cégek körében a 6-7 különböző bankkal való együttműködés sem kizárt. Az, hogy egy-egy vállalat több bankkal is kapcsolatban áll, nem a szolgáltatás minősége miatt alakult így, hiszen a pénzügyi döntéshozók minden korábbinál elégedettebbnek tűnnek főbankjukkal - állapítja meg Bacher János, a GfK Hungária kutatási cégvezetője, a Corporate Banking Monitor szakértője. A felmérés során megkérdezett 2000 vezető 96 százaléka vallotta magát elégedettnek az általa legfontosabbnak tartott bank teljesítményét értékelve. Ráadásul 68 százalékuk nem pusztán elégedettnek, hanem nagyon elégedettnek tartja magát.
A felmérés eredményei arra is rámutatnak, hogy a bankok és pénzintézetek által nyújtott szolgáltatás és kapcsolattartás színvonalában számottevő különbség nincsen a vállalatméret tekintetében - a kis cégek a nagy vállalatokhoz hasonlóan vélekednek bankjukról. Mára tehát a vállalati szektorban szolgáltatásokat kínáló bankok számára valóban minden ügyfél fontos ügyfél - állapítja meg a GfK Hungária Corporate Banking Monitor felmérése.
A magyar vállalkozások számára még mindig a banki hitel a legfontosabb finanszírozási forma. A cégek 63 százaléka belföldi pénzintézettől venne fel hitelt pénzügyi szükségleteinek fedezésére. Ezzel az aránnyal ez a finanszírozási forma minden más lehetséges forrást megelőz. |
A vállalatok és fő bankjuk között kialakult kapcsolatok erőssége egyelőre azonban az elégedettséget is felülírja néha - véli a GfK. Annak ellenére ugyanis, hogy a vállalatok 4 százaléka nem elégedett a bankjával, csak 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy a jövőben valószínűleg nem tartja fenn kapcsolatát legfontosabb bankjával, vagyis megválik attól.
A bankváltással kapcsolatos legfőbb indokok között első helyen a hitelezéssel kapcsolatos problémák állnak. Vállalatmérettől függetlenül azok a cégek hajlamosabbak ugyanis leginkább a váltásra, akik a jelenlegi bankjuknál egyáltalán nem, vagy csak árbevételükhöz képest alacsony arányban hitelképesek. Ugyanakkor az is tisztán látható, hogy még a fő bankjuktól hitelt egyáltalán nem kapó cégek körében sem túl magas a bankváltást tervezők aránya - alig több mint 6 százalék. Ez a közlemény szerint azt jelenti, hogy a bankok hitelezési gyakorlata ma Magyarországon meglehetősen hasonló, azaz aki az egyik helyen banki hitel formájában nem jut forráshoz, az egy másik pénzintézetnél sem számíthat sok jóra.
Lassan lejár az unalmas bankkártyák ideje
Ismét több okunk volt a jajgatásra
Szeretünk hitelt felvenni - és kapunk is
Dől az apró a jegybankba