Kifejtette: 2011. január 3-tól az állampolgárok az ügyintézési lehetőségek fokozatos bővülését fogják tapasztalni, hiszen - miközben az államigazgatási szervek jelenlegi ügyfélszolgálati irodái is megmaradnak - Budapesten és a megyei jogú városokban olyan ügyfélszolgálati irodák nyílnak majd, amelyekben - egyre bővülő ügykörben - egyszerre több ügyet is el lehet majd intézni.
Ezek lesznek a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatai, a kormányablakok, amelyek lényege, hogy az embereknek csak egy helyre kell bemenniük, egy helyet kell megjegyezniük. A "régi" és az új ügyfélszolgálati irodák közötti párhuzamosság mindaddig fennmarad, amíg igény van a "régi" irodákra.
A cél az, hogy önálló arculattal rendelkező ügyfélszolgálati pontok legyenek - emelte ki Navracsics Tibor, aki szólt arról is, hogy a Belügyminisztériummal közösen egy olyan vitaindító anyagon dolgoznak, amely alapján tárgyalásokba kezdenek majd önkormányzati szervezetekkel, vezetőkkel arról, hogy mely önkormányzati feladatok kerülhetnének át a kormányablakokhoz.
Az Országgyűlés november 16-án fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely szerint 2011. január 1-jétől a fővárosi és a megyei közigazgatási hivatalok jogutódaiként létrejönnek a kormányhivatalok, ahová integrálódik a területi államigazgatási szervek egy része.
A hivatalokat kormánymegbízottak vezetik majd, akik olyan büntetlen előéletű személyek lehetnek, akik az országgyűlési képviselők választásán választójoggal rendelkeznek. Nem lehet kormánymegbízott azonban helyi önkormányzati képviselő, fővárosi, megyei közgyűlés tagja, polgármester, megyei közgyűlés elnöke, főpolgármester, alpolgármester, megyei közgyűlés alelnöke, főpolgármester-helyettes, kisebbségi önkormányzat elnöke és kisebbségi önkormányzati képviselő.
MTI