Nem kell már az autólízing?
Tavaly egész évben a tagcégek összesen mintegy 1220 milliárd forintot helyeztek ki, az idei első negyedéves új finanszírozás összege közel 300 milliárd forintot tett ki.
Az idei első negyedéves új kihelyezésekből a gépjármű-finanszírozás 163,18 milliárd forintra rúgott, ebben azonban benne van a flottafinanszírozás is. Tavaly az első negyedévben a gépjárműlízing összege 158,6 milliárd forint volt.
Mészáros György aláhúzta: az idei első negyedévben az új személyautók lízingállománya mintegy 49-49,5 százalékot tesz ki a teljes új finanszírozásból. Kiemelte: a flottafinanszírozás jelentős növekedési potenciállal rendelkezik, mivel az operatív lízing esetében a lízingcég visszaigényelheti a gépjárművek vételárának áfatartalmát.
Mészáros György arra is felhívta a figyelmet, hogy a visszaszoruló személyautó-lízing azonban azzal a pozitív hatással jár, hogy a tagcégek más típusú lízingtevékenységgel váltják ki az autófinanszírozást.
Az elnök ezek között említette az ingatlanlízing nagy arányú megugrását, amely az idei első negyedévben már 39,44 milliárd forintot tett ki és ezzel jelentősen, 41 százalékkal bővült a 2007 első negyedéves 27,97 milliárd forintra rúgó ingatlanlízinggel szemben.
Kifejtette: az idei első negyedéves folyamatok alapján az ingatlanlízing területén a nagyprojektek aránya visszaszorul, az egyedi lakások lízingelése azonban egyre inkább teret nyer, jelenleg 18 százalékos a teljes ingatlanfinanszírozásból a lakáslízing részaránya. Az ingatlanfinanszírozás esetében azonban még mindig nagy arányú, 54 százalékos a hányada a tényleges hitelezésnek, csupán 27 százalékot tesz ki a valódi pénzügyi lízing aránya.
Még ne álmodjon olcsóbb hitelekről
Lopott kocsik: kisebb lehet a bukta
Hódít a lízingbűnözés: felveszik a kesztyűt (hanganyag)
MTI