.jpg)
Ezzel összefüggésben Kósa Lajos bejelentette: az önkormányzat nem kívánja eladni a légibázist, már csak azért sem, mert ha megtenné, vissza kellene fizetni azt a jelentős európai uniós támogatást, amit a repülőtér területének szénhidrogén-mentesítésére nyertek el. Herdon István, a Xanga Holding Kft. ügyvezetője a befektetői tájékoztatón elmondta: cégük Debrecen Port elnevezéssel, több mint egy éves előkészítő munkával új projektkoncepciót fogalmazott meg, amelynek célja, hogy a debreceni nemzetközi repülőtér környezetében magas színvonalú infrastruktúra fejlesztéssel üzleti aktivitást generáljon.
A projekt egyik kiemelt eleme a Debreceni Cargo és Logisztikai Központ megvalósítása, aminek érdekében a Xanga Holding Kft., illetve a Xanga LLC tőkebefektető társaság 50-50 százalékos tulajdoni hányadával létrehozták a 120 millió forint jegyzett tőkéjű Debreceni Cargo és Logisztikai Kft-t.
A 20 millió eurós - mintegy 5,1 milliárd forinos - beruházás három ütemében 2 ezer négyzetméteres cargo csarnokot, 40 ezer négyzetméter összalapterületű logisztikai csarnokokat és 35 hektár további logisztikai fejlesztésekre alkalmas ingatlanterületet alakítanak ki. A fejlesztés eredményeként 2009. első negyedévére a térségben jelenleg teljes mértékben hiányzó cargo szolgáltatások biztosítására nyílik lehetőség, jövő év végére pedig elkészülnek a bérelhető logisztikai csarnokok is - tette hozzá Herdon István.
A térség adottságairól szólva Virág László, a Debreceni Cargo és Logisztikai Kft. ügyvezetője elmondta: a helyi repülőtér alkalmas a teherszállításban használt repülőgépek fogadására. Az Európai Unió legkeletebbre fekvő állandó vámúttal rendelkező nemzetközi légi határátkelőhelye teljes körűen megfelel a shengeni követelményeknek - fűzte hozzá az ügyvezető.
Kósa megnyugtatta Orbánt: nem ránt kardot
Százmillió dollárt vinne a Teva Debrecenbe
Földön, vízen, levegőben: nőtt a teljesítmény
MTI