A hetilap internetes kiadásának ugyanakkor Nagy Anna kormányszóvivő azt mondta, nem lesz kormánygép. "Arra a kérdésre, hogy akkor miért készült az előterjesztés, a szóvivő megismételte: a kormány utazásait szeretnék költségtakarékosabbá tenni" - olvasható a cikkben. A hetilap értesülései szerint a repülőgép vásárlásra, illetve bérlésre vonatkozó előterjesztést a február 11-i kormányülésen vitatták meg, de még nem született döntés az ügyben.
Idéznek az előterjesztésből, amely szerint a saját repülőgép terve annak kapcsán merült fel, hogy "a magyar EU-elnökség, majd az azt követő lengyel elnökségi időszak alatt jelentősen emelkedik a közjogi méltóságok és a
Nincs napirenden repülőgép-vásárlás a kabinet részére - közölte pénteken a kormányszóvivő, hozzátéve ugyanakkor, hogy a kormányzati utazások költségeit áttekintik. A kormányszóvivő nemcsak a vásárlás, hanem a bérlés tervét is cáfolta. |
A repülőgép beszerzésére a cikk szerint 3 variáció szerepel. Az egyik szerint a Malév tulajdonában lévő, jelenleg használaton kívüli Bombardier CRJ-200-at vennék igénybe, ez a gép 48 személy szállítására alkalmas.
A másik változat, hogy egy magántulajdonú repülőgépet bérelnek, itt a hvg.hu értesülései szerint a TriGránit Ferihegyen állomásozó, 14 ember szállítására alkalmas Gulfstream V típusú gépének, vagy az Air-Invest Kft. Falcon 900-asának a bérlése került szóba. A Falcon 900 társtulajdonosa a Mol, és az OTP használja - idéz a cikk az előterjesztésből.
Harmadik lehetőségként a kormány új vagy használt repülőgépet venne, illetve lízingelne a kormánytagok utaztatásához. Az erre a célra alkalmasnak tartott Falcon 900 gép 40 millió euróba, vagyis mintegy 10 milliárd forintba kerül - derül ki a hvg.hu írásából.
MTI