.jpg)
A megtalált és az elvitt kocsik száma közti differenciát az adja, hogy az üzemképtelen autók gyorsabban szaporodnak, mint amilyen iramban össze lehet őket szedni, másrészt abból adódik, hogy sok tulajdonos eltünteti a kocsit, amint felbukkan a szélvédőjén a begyűjtésről szóló értesítés - írja a lap.
A felügyelet egyébként miután megkapta a jelzést az önkormányzatoktól, a lakóktól vagy saját munkatársaitól, hogy az autó gyanúsan régen nem mozdul, először is cédulát rak a kocsira, amelyen felhívja a gazda figyelmét, hogy a kocsiját elviszik. A cikk szerint, ha ezt követően nem történik semmi, a BM adatbázisában megnézik, valóban lejárt-e a kocsi műszakija, és csak akkor nyúlnak hozzá, ha kiderül, hogy nincs érvényes vizsgája.
Az elvitel után 15 napon belül levélben értesítik a regisztrált tulajdonost az elszállításról és felhívják a figyelmét, hogy 30 napon belül visszakaphatja a kocsiját a szállítócégtől. A társaság 90 napig tárolja a járművet - írja a lap. A cikk szerint, ha a tulajdonos nem jelentkezik, a kocsi bontóban végzi, ez pedig gyakran fordul elő, mert a szállításért és a tárolásért egyébként a roncs értékének sokszorosát kellene kifizetnie.
A szállítás kis híján 12 000 forintba kerül, a tárolásért naponta majdnem 800 forintot kérnek. A gazda nélkül maradt autók szállítási és tárolási díját a városháza állja - olvasható az újság mai számában.
Teszünk a KRESZ-re: félelem és rettegés az utakon
Feudális egyenlőtlenség a zéró toleranciában
Egy korty ital, és ugrik a jogsi
Defektes fityisz: búcsú a pótkeréktől?
Csak nem? Mégis udvariasak vagyunk az utakon?
Egy egyszerű trükk a benzinspórolásra
Népszabadság