A hetente internetezők naponta átlagosan 3 óra 9 percet interneteznek, aminek 30 százaléka hordozható eszközökön keresztül történik. Az eszközhasználat is egyre „személyesebbé“, perszonalizálttá válik, egyre nagyobb mértékben egy felhasználóhoz kötődnek - derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2011. januárban készült kutatásából.
A 18-49 éves, legalább hetente internetezőket felölelő kutatás eredményei szerint az átlagosan napi internetezéssel töltött időből még csekély az aránya a mobiltelefonon keresztüli netezésnek (1 százalék), de a hordozható eszközökön történő netezés már jelentős részét tölti ki. A hordozható eszközökön - mint laptop, táblagépek, palmtopok és netbook - történő netezés 30 százalékos aránya kisebb mértékben függ a netezés intenzitásától. Míg a kevesebbet netezőknél közel 20 százalékot tesz csak ki, addig a közepes és magas intenzitással netezők csoportjában nincs jelentős különbség a hordozható eszközökön való internetezésnek.
A hordozható eszközök egyre szélesebb elterjedtsége ennek a média típusnak az individualizáltságát is eredményezi. A háztartásokban is kimutatható a „személyes média” jelensége a növekvő számú televízió- és rádiókészülékek miatt. A digitális világban, azokban a háztartásokban, melyek csak asztali számítógéppel rendelkeznek, egyharmad azok aránya, ahol a PC-knek jellemzően csak egy „gazdája” van, míg azok körében, ahol hordozható eszköz is rendelkezésre áll, ott ez az arány 60 százalékra növekszik.
A netezők közel háromnegyede számára nem zavaró hirdetési forma a keresőhirdetés. Mindenképp fontos mutató, hogy a reklámokkal egyre jobban telítődő interneten a megkérdezett 7 hirdetési forma közül csak 2 olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít, zavarónak tart.
„Az online hirdetési formák közül a keresőhirdetések a legelfogadottabbak - valószínűleg a könnyebb kontrollálhatóság, illetve a tartalmi kötődések miatt is” – mondta Kántor Kata, a GfK Hungária média szektorának menedzsere.
A banner hirdetések közül a több képernyőn keresztül internetezők a kevésbé látványos – ezért kevésbé szembetűnő – statikus formákat részesítik előnyben, 60 százalékuk nem tartja zavarónak a statikus banner hirdetéseket, míg 47 százalékuk elutasító a flash/video bannerekkel szemben.
Privátbankár