Az ebbéli szándékaikat nyilvánosságra hozók szerint a hagyományos mobilszolgáltatók nem hajlandók átengedni a piac egy részét - hangzott el egy budapesti szakmai konferencián. Független szakértők viszont a legfőbb okot abban látják, hogy az érintett vállalkozások még nem találták meg a mindkét oldal számára megfelelő üzleti modellt - olvasható a Világgazdaság mai számában.
A virtuális mobilszolgáltató olyan mobil rádiótelefon szolgáltató, amely nem rendelkezik spektrumhasználati engedéllyel, de hozzáféréssel rendelkezik egy vagy több mobil rádiótelefon szolgáltató infrastruktúrájához és ezen infrastruktúra, valamint saját hálózata segítségével képes szolgáltatásokat megajánlani a felhasználóknak.
Magyarországon – mint ismert – három hagyományos mobilszolgáltató működik, negyedik megjelenésének a klasszikus piaci szegmensben szakértők nem sok esélyét látják, egyfelől a frekvenciasáv-korlátok, másfelől a hálózatépítés hatalmas költségei miatt. A közel 100 százalékos telítettségű piac viszont – ahol a felmérések szerint a családok költségvetéséből havi 18 ezer forint jut mobiltelefonra – még vonzó lehet a kisebb költségű virtuális szolgáltatóknak. |
Az Invitelt a közelmúltban felvásárló HTCC-nél pedig a következő hónapokban inkább a fúziós feladatok kötik le az energiákat.
Jöhetnek viszont szereplők a szakmán kívülről is. Ebbe a kategóriába sorolható az eddig az informatikai profiljáról ismert Synergon, amelynek a vezérigazgatója, Lazarovits Márk a konferencián a Világgazdaságnak elmondta: a cég tervezi, hogy virtuális szolgáltatóként belép a mobilpiacra is. A lap kérdésére, milyen fázisban vannak az előkészületek, a vezérigazgató egyelőre a szándékot erősítette meg, konkrét tárgyalásokat még nem folytatnak egyetlen hagyományos szolgáltatóval sem.
A Telekom montenegrói vizsgálata Amerikáig ér
Mobilozzon! Egynapos, négynapos, heti vagy havi
Gyengébben szerepelt Magyarországon a Tele2
Olcsóbb lesz az uniós mobilhívás (hanganyag)
Világgazdaság, nhh