A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal nőtt tavaly egyes márkaszervizek forgalma - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének felméréséből. A márkaszervizek az alkatrész értékesítések számában is emelkedést tapasztaltak.
Az ügyfelek megoszlása nem változott jelentősen az elmúlt időszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzően kötelező szervizek vagy garanciális javítások, GFB és CASCO ügyintézés, valamint az akciós ajánlatok kapcsán fordulnak meg leggyakrabban a műhelyekben.
A kutatás rávilágított, hogy a tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt, az autó 3-5 éves koráig hordják autóikat márkaszervizbe – ott ahol 7 év a garanciaidő, még jobban kitolódik a szervízbe járás ideje. A garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe az ügyfelek. Abban már megoszlik a válaszadók véleménye, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok mekkora része marad hűséges, sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám 25 százaléknál is alacsonyabb. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.
A garancia idő után az autósok jelentős része ezután az illegális javítóműhelyek, vagy a márkafüggetlen szervizek szolgáltatásait veszi igénybe, ahol sokszor számla- és áfa-mentesen végeztethetik a javításokat. Egy korábbi ADAC felmérés nemzetközi szinten is megerősítette, hogy az autósok akkor kérik a későbbiekben a márkaszerviz segítségét, ha a gépkocsin olyan probléma fordul elő, amit az illegális műhelyekben nem tudtak megoldani.
A szezonális felkészítő ajánlatok mellett a felmérés szerint az autósok a tavaszi és a téli átvizsgálást , illetve egyéb szolgáltatásokat - például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga – veszik igénybe a legszívesebben.