Az ATM-használat mellett szóló legfőbb érv a gyorsaság (82 százalék), az egyszerűség (61 százalék), a kényelem (56 százalék), valamint a személyes kontaktus elkerülése (37 százalék). Ugyanezek a szempontok jelennek meg az ügyintézési csatornák használatára vonatkozó kérdésre adott válaszokban is, derült ki az OTP Bank által megrendelt, reprezentatív, nem csupán az OTP Bank ügyfeleit érintő felmérésből.
Az ügyfelek 50 százaléka online, 8 százaléka telefonon, 5 százaléka ATM-eken keresztül tartja a kapcsolatot a bankjával. Ez összesítve jelentősen felülmúlja a személyes, bankfióki ügyintézést választók 37 százalékos arányát. A felmérésből az is kiderül, hogy az ATM-et használók fele szokott készpénzt elhelyezni a számláján, erre a célra 31 százalékuk az automatákat használja, és csak 18 százalékuk viszi be a pénzét a bankfióki pénztárba. Többnyire azok az ügyfelek, akik kipróbálták, megismerték ezt a lehetőséget, szívesen élnek vele. Ezt támasztják alá az OTP Bank saját adatai is, eszerint a befizetési forgalom évről-évre növekszik, az elmúlt két évben átlagosan 35 százalékkal bővült.
„Az okos ATM-ek azért könnyítik meg az ügyfelek életét, mert a nap 24 órájában, akkor is rendelkezésre állnak, amikor a fiókok bezárnak. Ezek a készpénzfelvételen túl, befizetésre is alkalmas automaták főként a vállalkozásoknak jelentenek segítséget, de ha valaki megfeledkezett egy éppen lejáró számla befizetéséről vagy a telefon-egyenlegének feltöltéséről, akkor ezt is pótolhatja, kényelmesen, akár az éjszaka közepén. A fióki tanácsadói folyamatokra, amelyek több időt igényelnek így nagyobb kapacitást tudnak fordítani a fióki munkatársak” – mondja Hideg Noémi az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment terület vezetője.
A kutatás eredménye szerint 100-ból 12 felnőtt korú ATM-használó már hetente, 63 pedig havonta veszi igénybe az így elérhető szolgáltatásokat (pl. készpénzfelvétel, készpénzbefizetés, egyenleglekérdezés, számlák befizetése stb.). A készpénzbefizetési funkció főleg az újdonságokra fogékonyabb és a munkaerőpiacon aktív, fiatalabb korosztályok tagjainak körében népszerű.