4p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ne csapjuk be az ügyfelet: a hitelkártya nem kamatmentes költésre, nem visszatérítésre lehetőséget nyújtó termék, hanem igenis hitel, így is kell eladni - vélekedett a Magyar Cetelem marketingigazgatója a közelmúlt bankkártyás konferenciáján.

Miközben a személyi hitelek állománya az elmúlt évben 31 százalékkal nőtt, a hitelkártya-piacon nem történt áttörés – hangzott el az IIR bankkártya-konferenciáján a közelmúltban.

220 milliárd a hitelkártyákon

Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing vezetője szerint nagyjából 1,3 millió hitelkártya volt folyamatosan forgalomban az elmúlt években, a kártyaszám csak lassan változott, miközben a plasztikokon nagyságrendileg 220 milliárd forintnyi hitelkártya kitettség van minden évben, mely évente +/- pár milliárddal változik. (Pontos képet nem lehet látni, mivel a Magyar Nemzeti Bank 2014. nyara óta nem bontja meg a bankkártya-adatokat betéti és hitelkártyákra.)

Mindez annak fényében érdekes – miként arra előadásában Nagy László Nándor, a Privátbankár.hu főmunkatársa is felhívta a figyelmet –, hogy a fogyasztási hitelek közül a hitelkártya-tartozások mutatják a legjobb megtérülést: a jegybank pénzügyi stabilitási jelentése szerint a hitelkártya-tartozások 96 százaléka legfeljebb 30 napon belül megtérül.

Négy és fél perc

Az értékesítésnek akadálya a túl szoros szabályozás is – jelezte a Cetelem marketing vezetője: a banknál az automata telefonrendszer 4,5 percen keresztül sorolja azokat a kötelező elemeket, amelyek egy hitelkártya-ajánlat esetén az ügyfél tudomására kell hozni a fair bankkal kapcsolatos és egyéb jogszabályok kapcsán.

Lukácsi Zoltán szerint a bankok a jövőben nem lehetnek álszentek, nem hallgathatják el, hogy a hitelkártya igenis hiteltermék, ahol a cél az, hogy a bank hitelezzen. El kell felejteni azt, hogy a bankok a "kamatmentes hitel" kifejezéssel kínálják a terméket – ha másért nem, hát azért, mert egy átlagos 150 ezer forintos havi kamatmentes vásárlás a mai betétkamatok mellett már csak napi szerény 9 forintos, havi 290 forintos kamatelőnyt jelent.

Apróbetűk

Ugyancsak nem sikersztori ma már a hitelkártyás visszatérítés: bár korábban úgy látszott, hogy ez mindkét félnek jó, hiszen növeli az ügyfél költését és lojalitását, a bank pedig így keres, ám a tranzakciós illeték és a bankközi jutalék (interchange díj) csökkentése megszüntette ennek a megoldásnak a jövedelmezőségét. Bár a tranzakciós illeték kártyás vásárlásokra vonatkozó új szabályai kedvezőbbek lettek, ám a visszatérítések terén ez kevés: ennek köszönhetően a magas visszatérítés rendszerint csak az első pár hónapban érvényes, vagy csak egyes kereskedői kategóriákban érhető el a kedvezmény. Ezek az „apróbetűk” csalódást keltenek az ügyfelekben.

A szakember szerint nincs más út, mint az őszinteség: tudatosítani kell az ügyfelekben, hogy a hitelkártya is egyfajta hitel, ahol a „kedvezmény” az, hogy dönthet úgy, hogy később fizet. Lukácsi Zoltán szerint e téren gondot okoz, hogy más hitelekkel ellentétben a hitelkártyánál nincs fix lejárat, azaz az ügyfél nem tudja pontosan, hogy mikor jár le a futamidő, nem igazán érti a terméket.

Nagy László Nándor ugyanakkor vitatta, hogy szabad-e az ügyfeleknek olyan hitelkártya-ajánlatokat adni, amelyek a hitelkártyás készpénzfelvételre ösztönzik őket. Szerinte igenis visszatetszést keltő, ha – miként erre volt példa a karácsonyi időszakban – a bank vagy készpénzfelvétel hitelkártyák esetén extra magas, 3-4 százalékos díját, vagy épp a hasonló méretű havi kamatot engedi el, mivel a másik, jelentős kamatozású tétel ott marad. Bár az „engedmény” első ránézésre jelentős, de a bank a maradékon is az átlagnál jobban keres. Nem szabad, hogy az ügyfelekben a készpénzfelvételhez kapcsolódjon a hitelkártya – nem is erre lett kitalálva – hangsúlyozta a Privátbankár.hu munkatársa.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Tovább szárnyal a K&H – visszafogottabb nyereség az adók miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 13:54
A bank hitelállománya egy év alatt 9 százalékkal nőtt, meghaladva a bankszektor átlagát. A betétállomány ugyanakkor 6 százalékkal bővült.
Pénzügyi szektor Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei
Natív tartalom | 2025. november 25. 13:34
Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál: az okosórás fizetések mellett mostantól karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a pénzintézet ügyfelei. A bank ráadásul most ingyenesen biztosítja a karkötőket azoknak az ügyfeleknek, akik legalább két ügyfélajánlást teljesítenek 2025. december 19-ig.
Pénzügyi szektor Keszthelyi Erik: a sikerhez a szorgalom is kell a szerencse mellett – Klasszis Podcast
Izsó Márton - Herman Bernadett | 2025. november 25. 13:14
Hisz a biztosítási piac fejlődésében, és tesz is érte. Képzést szervez, integrálja a kis cégeket, és fogyasztóbarát intézkedéseket sürget Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi szektor A bankbetétektől a globálisan diverzifikált portfólióig – 30 éve indult az első hazai privátbanki szolgáltató
Izsó Márton - Veresegyházi Gábor | 2025. november 24. 14:20
A Klasszis Podcast friss epizódjában Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezető igazgatója kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődésén.
Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
Pénzügyi szektor Elméletből jeles: így felelnek a magyarországi cégek fenntarthatóságból
Imre Lőrinc | 2025. november 10. 10:12
Évek óta stagnál a magyarországi cégek fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységét mérő mutató. Bár a fő index egy nagyon szűk sávban mozog, az egyes alpontokra adott válaszok, és leginkább a nagy- és kisebb vállalatok hozzáállásában bekövetkezett változások igencsak figyelemre méltók. A K&H fenntarthatósági index részleteit a lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében ismerhettük meg.
Pénzügyi szektor Tanulságos volt a spanyol áramszünet: a bankoknak is fel kell készülniük a jövőben az ilyen eseményekre
Herman Bernadett | 2025. november 9. 14:41
Leálltak az ATM-ek és a bankkártyás fizetés a tavaszi spanyol és francia áramszünet idején. A jövőben lehetnek még hasonló krízisek, de a bankoktól elvárják, hogy ilyenkor is üzembiztosan működjenek. 
Pénzügyi szektor Néhány milliárdot ma is adtak valakik az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 12:05
Hozamemelkedés mellett értékesített 6 hónapos diszkont kincstárjegyet szerdai aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
Pénzügyi szektor A kenyai tragédia után: magánrepülős balesetre is fizet a biztosító?
Imre Lőrinc | 2025. október 31. 14:49
A rövid válasz igen, ugyanakkor alaposan át kell nézni, hogy mit is tartalmaz az adott szerződés. A lapunk által megkérdezett biztosítási szakértő elmondta, hogy egyre tudatosabbak a magyar utazók, napi néhány százforintos pluszköltséggel pedig jelentősen javíthatjuk az utasbiztosítás fedezetének tartalmát.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG