4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ne csapjuk be az ügyfelet: a hitelkártya nem kamatmentes költésre, nem visszatérítésre lehetőséget nyújtó termék, hanem igenis hitel, így is kell eladni - vélekedett a Magyar Cetelem marketingigazgatója a közelmúlt bankkártyás konferenciáján.

Miközben a személyi hitelek állománya az elmúlt évben 31 százalékkal nőtt, a hitelkártya-piacon nem történt áttörés – hangzott el az IIR bankkártya-konferenciáján a közelmúltban.

220 milliárd a hitelkártyákon

Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing vezetője szerint nagyjából 1,3 millió hitelkártya volt folyamatosan forgalomban az elmúlt években, a kártyaszám csak lassan változott, miközben a plasztikokon nagyságrendileg 220 milliárd forintnyi hitelkártya kitettség van minden évben, mely évente +/- pár milliárddal változik. (Pontos képet nem lehet látni, mivel a Magyar Nemzeti Bank 2014. nyara óta nem bontja meg a bankkártya-adatokat betéti és hitelkártyákra.)

Mindez annak fényében érdekes – miként arra előadásában Nagy László Nándor, a Privátbankár.hu főmunkatársa is felhívta a figyelmet –, hogy a fogyasztási hitelek közül a hitelkártya-tartozások mutatják a legjobb megtérülést: a jegybank pénzügyi stabilitási jelentése szerint a hitelkártya-tartozások 96 százaléka legfeljebb 30 napon belül megtérül.

Négy és fél perc

Az értékesítésnek akadálya a túl szoros szabályozás is – jelezte a Cetelem marketing vezetője: a banknál az automata telefonrendszer 4,5 percen keresztül sorolja azokat a kötelező elemeket, amelyek egy hitelkártya-ajánlat esetén az ügyfél tudomására kell hozni a fair bankkal kapcsolatos és egyéb jogszabályok kapcsán.

Lukácsi Zoltán szerint a bankok a jövőben nem lehetnek álszentek, nem hallgathatják el, hogy a hitelkártya igenis hiteltermék, ahol a cél az, hogy a bank hitelezzen. El kell felejteni azt, hogy a bankok a "kamatmentes hitel" kifejezéssel kínálják a terméket – ha másért nem, hát azért, mert egy átlagos 150 ezer forintos havi kamatmentes vásárlás a mai betétkamatok mellett már csak napi szerény 9 forintos, havi 290 forintos kamatelőnyt jelent.

Apróbetűk

Ugyancsak nem sikersztori ma már a hitelkártyás visszatérítés: bár korábban úgy látszott, hogy ez mindkét félnek jó, hiszen növeli az ügyfél költését és lojalitását, a bank pedig így keres, ám a tranzakciós illeték és a bankközi jutalék (interchange díj) csökkentése megszüntette ennek a megoldásnak a jövedelmezőségét. Bár a tranzakciós illeték kártyás vásárlásokra vonatkozó új szabályai kedvezőbbek lettek, ám a visszatérítések terén ez kevés: ennek köszönhetően a magas visszatérítés rendszerint csak az első pár hónapban érvényes, vagy csak egyes kereskedői kategóriákban érhető el a kedvezmény. Ezek az „apróbetűk” csalódást keltenek az ügyfelekben.

A szakember szerint nincs más út, mint az őszinteség: tudatosítani kell az ügyfelekben, hogy a hitelkártya is egyfajta hitel, ahol a „kedvezmény” az, hogy dönthet úgy, hogy később fizet. Lukácsi Zoltán szerint e téren gondot okoz, hogy más hitelekkel ellentétben a hitelkártyánál nincs fix lejárat, azaz az ügyfél nem tudja pontosan, hogy mikor jár le a futamidő, nem igazán érti a terméket.

Nagy László Nándor ugyanakkor vitatta, hogy szabad-e az ügyfeleknek olyan hitelkártya-ajánlatokat adni, amelyek a hitelkártyás készpénzfelvételre ösztönzik őket. Szerinte igenis visszatetszést keltő, ha – miként erre volt példa a karácsonyi időszakban – a bank vagy készpénzfelvétel hitelkártyák esetén extra magas, 3-4 százalékos díját, vagy épp a hasonló méretű havi kamatot engedi el, mivel a másik, jelentős kamatozású tétel ott marad. Bár az „engedmény” első ránézésre jelentős, de a bank a maradékon is az átlagnál jobban keres. Nem szabad, hogy az ügyfelekben a készpénzfelvételhez kapcsolódjon a hitelkártya – nem is erre lett kitalálva – hangsúlyozta a Privátbankár.hu munkatársa.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor „A készpénz szerepét újra kell gondolni”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:51
A pénzügyi szektor meghatározó szerepet vállal a gazdaság növelésében, működtetésében és a közterhek viselésében, közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.
Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
Pénzügyi szektor Tizenötmillió forintra bírságolta az MBH Bankot a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 10:52
A pénzintézet a január végi határidőig nem küldte meg minden ügyfelének a bankszámlához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG