9p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen (NANE) Egyesület a fennálló a rendszer kritikáját fogalmazza meg és mint a társadalomkritikus civilszervezetnél általában, a projektek finanszírozása nem könnyű. Szerencsére a cégek egyre többször keresik meg őket, támogatják őket és közös projekteket indítanak. Legutóbb néhány hete a MagNet Bankkal indítottak közös kampányt, erről és a civilszervezet életéről Tóth Györgyit, a NANE elnökét kérdeztük.

Miért van szükség a cégek támogatására, mire költitek a pénzt?

Ez a támogatás, illetve a támogatások általában nagyon konkrét tevékenységeket finanszíroznak. Most már 21 éve üzemeltetünk segélyvonalat, amelyet nagyon nehéz fenntartani. A civil szférában az egyik legnehezebb feladat az ilyen hosszú távú programokat működtetni és azokra támogatást találni, mivel pályázati forrásokból általában kísérleti projekteket támogatnak. Különösen nehéz helyzetben vannak az olyan szervezetek, mint mi, amelyek a fennálló társadalmi rend kritikáját fogalmazzák meg. Kevesebb a populáris támogatás, például az szja egy százaléka. Ez is nehezíti a hosszú távú projektek finanszírozását.

Tehát az ilyen támogatásokat a segélyvonalra fordítjátok, milyen költségei vannak ennek?

Kevesen tudják, de a vonalon szinte kivétel nélkül csak önkéntesek dolgoznak. Amit erről a munkáról tudni érdemes az az, hogy ennek az önkéntes munkának a végzése komoly idő- és energiabefektetést igényel az önkéntes segítők részéről. Nagyon komoly elköteleződést igényel, nem elég hozzá egy hirtelen fellángolás. Az önkénteseink szabadidejükben, munka, gyereknevelés, tanulás mellett vállalják ezt a munkát, amely óriási felelősséggel jár.  Az egyik szűk keresztmetszet így is a humánerőforrás, a vonalat szeretnénk állandóan üzemeltetni és erre igény is lenne, de jelenleg a vonal csak esténként, szerda kivételével 18 és 22 óra között érhető el a 06-80-505-101 számon.  Persze van, hogy erre is rákérdeznek, hogy ha egyszer önkéntesek dolgoznak a vonalon, akkor miért kérünk adományokat a vonal működésére?

És miért?

Azért, mert az infrastruktúra természetesen nincsen ingyen: a segélyvonal ügyeleti szobáját is tartalmazó iroda bérleti díja, rezsije mind forrást igényel, de a legnagyobb költsége a telefonszámlának van. A segélyvonalat ingyenesen lehet hívni, de ez nem azt jelenti, hogy senki nem fizet érte, a számlát az egyesület fizeti. Csak ennek a költsége félmillió forint évente, pedig naponta csak néhány órán át lehet hívni. Emelett persze vannak még egyéb költségek is, például az önkéntesek képzése és szupervíziója. Ezt nagyon fontosnak tartjuk, hiszen nagyon nehéz munkát végeznek, olyan emberekkel, akik sokszor közvetlen veszélyben vannak, ezért a telefonos ügyeletben nem lehet hibázni, mert ez ember életekbe kerülhet. Másrészről ez egy lelkileg nagyon megterhelő munka, ezért fontos a szupervízió.

Hogy működik a szervezet finanszírozása, milyen forrásokat lehet bevonni?

Mostanában a pályázati lehetőségek korlátozódtak. Eddig is csak pár százaléka volt az éves bevételünknek az adófizetőktől származó bevétel, és ennek legnagyobb részét is az szja egy százalék tette ki,  állami forrásokra mi korábban is csak ritkán számíthattunk, mostanra pedig ez teljesen lenullázódott. Pályázunk nemzetközi szervezetekhez is, de ahogy említettem ők kísérleti projektre adnak szívesebben, és azt várják, hogy ha egy modell bevált, akkor azt finanszírozza az állam. A pályázatok és kormányzati pénzek visszaesésével egyidőben azonban megjelent a for-profit szféra a támogatóink körében. Ez egyébként azért volt meglepő, mert korábbi tapasztalat alapján azt gondoltuk, hogy a mi témánk megosztó, ezért nem jól támogatható a cégek által, hogy úgy mondjam, a segélyvonalon nem áll olyan jól egy logó, mint egy focistán.

Hogyan működtök együtt a vállalkozásokkal?

Most indul egy kampányunk a MagNet Bankkal, amely női vezetőkre koncentrál. Emellett négy éve együttműködünk a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal egy projektben, és az Avon Hungary is a partnereink között van, igaz a kezdet nem volt könnyű, régiónkba csak nagy késéssel érkezett el a globális nők elleni erőszak Avon kampány. A társadalmi hangulatra nyilvánvalóan érzékenyek a cégek, és azt több kutatásból is tudjuk, hogy Magyarország a régió legszexistább országa, így nehéz lehet egy-egy ilyen kezdeményezést elindítani. Volt olyan nagy cég is, amelyik éveken keresztül támogatta a segélyvonalat, mi elmondtuk nekik, hogy hogyan tudunk nekik ezért megjelenést biztosítani, de ők ezt nem kérték, diszkréten szerettek volna adományozni.

Fontos az, hogy ezek a cégek felvállalják ezt a témát?

Nagyon fontos mind az anyagi, mind a szakmai támogatás, amit egy for-profit szervezet tud nyújtani egy segítő/érdekérvényesítő civil szervezetnek. Legalább ennyire fontos azonban, hogy ezek a komoly cégek a téma mögé állnak, ez számunkra felbecsülhetetlen érték. Az is nagyon fontos üzenetet hordoz, hogy magát az ügyet méltónak tartják a támogatásukra és az is, hogy a NANE Egyesületben így megbíznak.

Miről szól a most induló kampány? Annyit elmondtál, hogy női vezetőket céloz, de hogy jön a NANE Egyesület a képbe?

Most minden olyan új vállalkozói számla megnyitása után, ahol a vállalkozás női tisztségviselővel vagy női tulajdonossal rendelkezik, 20 ezer forinttal támogatja a NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen) Egyesületet a MagNet Bank.
Tájékozódjon a részletekről itt >>

A MagNet Bankkal a kapcsolatunk többrétű. Vezetünk náluk bankszámlát és idén először beléptünk a MagNet Bank KAP programjába, melynek lényege, hogy a bank ügyfelei a rájuk eső profit 10 százalékát felajánlhatják egy jó ügy támogatására, amelyet az ügyfél választhat ki a megadott listából. Ezt a rendszert egyébként a MagNet Bank nagyon ügyesen csinálta meg, ugyanis meghúzott egy plafont, félmillió forintnál, ennél többet egyik szervezet sem kaphat. Azért is nagyon jó ez a rendszer a MagNet Banknál - ezt lakossági ügyfélként mondom -, mert bevonzzák az embert a népszerűbb témák, de ha azok a szervezetek már elérték a céljukat, az ügyfél már ott van, megismer olyan jó ügyeket, melyekről korábban mit sem tudott, és talán talál mást, akit támogatásra méltónak ítél. Óriási meglepetés volt számunkra, hogy a KAP Programban a NANE Egyesület benne volt idén az első hat szervezetben, amelyek a kampány első két napja alatt megkapták a maximum támogatást. Ennek nagyon örülünk, nem csak azért, mert elértük a célunkat, hanem ez azt mutatja, hogy van társadalmi támogatottságunk.

Mekkora összegre számítotok?

A KAP keret adott, ez félmillió forint, ezt elviszi a telefonszámla. Ha további támogatás folyik be a kampányból akkor a segélyvonalat szeretnénk bővíteni, de az még magasabb számlát jelentene. Emellett technológiai fejlesztésekre is szükség lenne, de gyűjtünk a képzéseinkre is, ezeket egyébként általában pályázatokból sikerül finanszírozni. A képzés azért fontos, mert multiplikálni tudjuk a mi megközelítésünket, a telefonon kevés ember ér el minket, de ha a szakembereket, szociális munkásokat, pszichológusokat képezzük ebben a témában, tovább adjuk a tudásunkat, akkor ők is tudnak segíteni.

És mi a helyzet a most induló kampánnyal?

Teljesen új kampányról lévén szó, ez egyelőre nem becsülhető meg. A kampány keretében minden női vezető számlanyitása után lehetősége van a számlatulajdonosnak, hogy felajánljon 20 ezer forint adományt a MagNet Bank részéről. Itt is elmondható azonban, hogy a támogatástól függetlenül az is nagy szó, hogy minket választott a MagNet Bank. A pénzbeli támogatásnál is jóval többet ér a figyelem, az elismerés, amit egy ilyen kampány jelent. Innen is tudjuk, hogy nem hiába csináljuk, hogy a párkapcsolati erőszak emberi jogi megközelítésének van támogatottsága.

Miről szól pontosan ez a megközelítés? Mi az üzenet?

A mi üzenetünk az, hogy az erőszakra nincs mentség és minden embernek, a nőknek és a gyerekeknek is joguk van biztonságban, erőszakmentesen élni. Ezt az értékrendet és üzenetet támogatják meg ezek a cégek és ez messze túlmutat a mi civilszervezetünkön, a segélyvonalunkon. Ezek a cégek, a MagNet, a Vodafone Magyarország, és az Avon az üzenetünket felerősíti és eljuttatja olyanokhoz, akik nem beszélnek velünk, nem kattintanak a honlapunkra, de így is eljut hozzájuk, hogy van ez a fajta megközelítés, amelyik nem az áldozatokat hibáztatja, nem gondolja hogy ezt el kell tűrni, amelyik nem azt mondja, hogy a párkapcsolatoknak „ára” van. Ez szerintem megfizethetetlen.

 

 

Mit jelent az, hogy nem az áldozat a hibás? Ti miben látjátok a problémát?

Már az is áldozathibáztatásnak számít, hogy megkérdezzük: "Miért nem hagyod ott?" vagy "Miért tűröd ezt?" Nem rosszindulatból kérdezik ezt az emberek, de ezek ettől teljesen rossz kérdések, mert automatikusan az áldozatot tesszük felelőssé, a kérdésben ugyanis benne van, hogy ha nem tűrnéd, akkor abba maradna, de ez nem így működik.

A párkapcsolati erőszak egy társadalmi jelenség, és - akárcsak valami betegségnél - a tudatosság és információ nagyon fontos. Ha például a nátháról beszélünk, akkor tudnom kell azt, hogy hogy terjed és tennem az ellen, hogy elkapjam és az ellen is, hogy terjesszem. A párkapcsolati erőszakkal is így van, ez egy társadalmi jelenség, a nők és férfiak közötti egyenlőtlenség egyik megjelenési módja, az igaz, hogy egyéni problémákat okoz, de nem egyéni eredetű. A segítő munkában az egyik legfontosabb, hogy az áldozatoknak elmagyarázzuk, hogy ez egy minta, egy mechanizmus, lekottázható, hogy az ő partnere pont úgy viselkedik, mint százezer másik bántalmazó férfi Magyarországon. Ebből világossá válik, hogy nem az ő hibája, nem ő váltja ki ezt a fajta viselkedést. Mivel társadalmi problémáról van szó, ezért a társadalom felelőssége nagyon nagy, el kell ítélni az erőszakot és a nemek közötti egyenlőtlenséget, hiszen ezekből ered az, hogy a párkapcsolati erőszak áldozatai elsősorban nők, míg elkövetői elsősorban férfiak.

Bántalmazott nők és gyerekek segélyvonala: 06-80-505-101 (este 6 és 10 között)
Biztonsági információk külföldi munkát kereső fiatal nőknek: 06-80-630-125 (kedden és csütörtökön délután 2 és 6 között)

 


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Hatalmas bírságot szabott ki kilenc biztosítóra a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 10:53
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 103 millió forint bírságot szabott ki kilenc biztosítóra.
Pénzügyi szektor „A készpénz szerepét újra kell gondolni”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:51
A pénzügyi szektor meghatározó szerepet vállal a gazdaság növelésében, működtetésében és a közterhek viselésében, közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.
Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG