A pénzintézet egyszerűsített eljárás keretében kínálta ügyfeleinek a hitelkártyát. Ehhez személyes találkozóra sem volt szükség, elég volt a postán megkapott szerződést aláírva visszaküldeni a banknak - írja az Index. A voronyezsi férfi 2008-ban kötött így szerződést, ám az apróbetűs részt megváltoztatva küldte vissza a dokumentumot, amit a bank ellenőrzés nélkül jóváhagyott. Pedig az ügyfél csak viccnek szánta a dolgot, nem hitte, hogy átmegy az ellenőrzésen.
Az apróbetűs részben általa megfogalmazott feltételek szerint korlátlan időre kamatmentes hitelre jogosult, és amennyiben a szerződést a bank megsértené, úgy minden egyes sérelemért hárommillió rubelt (mintegy 20 millió forintot) köteles fizetni az ügyfélnek, a szerződés felbontása esetén pedig hatmillió rubelt kell átutalnia.
A bank 2010-ben felbontotta a szerződést, és 45 ezer rubelt követelt az ügyféltől, aki - a szerződésben lévő kamatmentességi kitétel miatt - végül egy bírósági ítéletnek köszönhetően csak 19 ezer rubelt köteles visszafizetni. A bíróság szerint a szerződés ugyanis érvényes, az ügyfélnek is joga volt feltételeket javasolni, a banknak pedig volt lehetősége átnézni a szerződést.
Az Index cikke szerint ráadásul a voronyezsi férfi még be is perelte a bankot, követelve a szerződés pontjainak megsértéséért járó, egyenként 3 millió rubeles kártérítést, valamint a felbontásra vonatkozó hatmillió rubeles összeget. Tavaly a bank és a bíróság is elismerte a szerződés érvényességét.