Az mfor.hu azt írja: az átalakulásához szükséges vagyonmérleg- és leltár-tervezetek szerint egyébként a 188 ezer eurós jegyzett tőkéjű WizzAir saját tőkéje 2018. szeptember 30-án 1,3 milliárd eurót tett ki, kötelezettségei pedig 515 millió euróra rúgtak, amelyek csaknem teljes egészében rövid lejáratúak voltak.
A jelenleg közel 1100 milliárd forint körüli piaci értékű vállalat eredményeiből 2015 februárjától külső befektetők is részesedhetnek, azóta forognak a WizzAir anyacégének, a Jersey-szigeten bejegyzett Wizz Air Holdingsnak a részvényei a londoni értéktőzsdén.
Évek óta felmerül ugyan, hogy a Budapesti Értéktőzsdén is elérhetők legyenek a fapados cég papírjai, s erről már többször is folytak tárgyalások, ám ez ügyben még nem sikerült előrelépni. S bár első ránézésre a kft-ből zrt.-vé való átalakulásból arra lehetne következtetni, hogy az a nyilvános részvénytársasággá való átalakulást készíti elő, a WizzAir továbbra sem tervezi részvényei bevezetését a BÉT-re – jelentették ki a cégnél az mfor.hu érdeklődésére.
Csalódást okoztak, és ez egyelőre így is marad
2014-ben a WizzAir csalódást okozott Budapesten, amikor bejelentette, hogy kizárólag a londoni tőzsdére vezeti be papírjait - nagyon várták a papírt a hazai parketten is. A tőzsde akkori vezérigazgatója, Katona Zsolt arról beszélt: bízik abban, hogy a diszkont légicég a BÉT-re is visszaszáll majd – ha másképp nem, egy másodlagos listázás keretében. 2014-es cikkünket a témában itt találja >>