Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Nyereségtermelő gépből a Volkswagen-konszern (VW) problémás tagjává vált az Audi a Handelsblatt.com cikke szerint. A nehéz helyzetben lévő leányvállalat éles váltást tervez az elektromos hajtások irányába. A német gyárainak hasznosításához, kapacitásainak kihasználásához azonban a testvérvállalatok segítsége is szükséges.
(Audi-gyár.)

Ma a Handelsblatt.com szerint összeül a VW felügyelőbizottsága Wolfsburgban, és minden bizonnyal az Audi helyzete lesz az egyik legfontosabb témájuk. Az Audi ugyanis a vállalatcsoport nagy problémájává vált, már tulajdonképpen a károsanyag-kibocsátási botrány óta.

Emiatt további felvilágosító kampányokról is tárgyalhatnak most, de a cég gazdasági helyzete sem jó. A májusi autóeladások 5,4 százalékkal voltak az egy évvel korábbi alatt, pedig már a 2018-as érték is elmaradt a várakozásoktól. A tőkére vetített megtérülés pedig a korábbi jobb idők harminc százalékos szintjéről tíz százalékra esett vissza.

Miközben a forgalom és a nyereséghányad visszaesett, a cég nagy összegeket költ az elektromos autókra, aminek a megtérülése még sokáig kétséges lesz. Alexander Seitz pénzügyi igazgató és Bram Schot vezérigazgató költségcsökkentéseket szorgalmaznak a cég Ingolstadtban és Neckarsulmban levő gyáraiban.

Tervezik a termelést

Pedig a költségeken már eddig is sokat faragtak. Az Audi jövőjét most egy “portfólió-tervvel” alapoznák meg. A terv éles váltással számol az elektromos meghajtás irányába, 2025-ig minden második eladott járművet elektromos motorral látnának el.

Most tervezik azt, hogy ez milyen volumeneket jelent majd, és azt hogyan osztják majd el az egyes üzemegységek között. A konszern szóvivője szerint ez július végéig meglesz. Utána tárgyalásokat kezdenek a munkavállalói szervezetekkel, ami állítólag nem lesz könnyű.

Alacsony a kihasználtság

Itt 61 ezer munkavállaló érdekeiről van szó. “Komoly konfliktusok fenyegetnek” – írja a német lap. Egyes gyáregységeknél 2025-ig kötelezettséget vállaltak a létszám fenntartására.

A Volkswagen elsőbbségi részvénye (Tradingview.com)

Az ingolstadti és a neckarsulmi gyárak ugyanis eddig csak hagyományos meghajtású járművek gyártására vannak berendezkedve. Az eddig egyetlen elektromos Audit, az E-Tront, Brüsszelben gyártják. Ingolstadt kihasználtsága még viszonylag jó, 80 százalékos, a neckarsulmi telephelyen viszont csak 186 ezer autót gyártanak 300 ezer helyett (62 százalék). A gyár így alig gazdaságos.

Passat és Audi egy fedél alatt?

Az Audi vezetése abban reménykedik, hogy a cégcsoport más tagjaitól segítséget kaphat a gyárak kihasználtságának növeléséhez. Az Audi A4 és a VW Passat például “ugyanazon a technikai platformon” alapulnak. Ráadásul a Passatnak kell is új hely, mert az eredeti gyárát (Kelet-Frízföldön) elektromos autókra építik át.

Ám Herbert Diess, a konszern feje ráadásul újabb termelőüzemet is tervez Törökországban, ahol a VW és a Skoda márkáit egyaránt el lehet majd készíteni. “Más telephelyek is szóba jöhetnek” – írja a lap, amely főleg a német munkahelyekért aggódik. A magyarországi gyárat azonban külön nem említik.

Három márka egy gyárban

Nem világos az sem, hogy az elektromos autók gyártásából melyik gyár hogyan veszi majd ki a részét. Ahogy az sem, mennyire lesz az elektromos autók iránt kereslet. Az Audi azt reméli, hogy részt kaphat a cégcsoport közös SUV-jainak gyártásából, míg a Porsche például a PPE-limuzinokat gyárthatná.

Hasonló, cégcsoporton belüli együttműködésre már volt példa: A pozsonyi VW-gyárban például az Audi Q7, a VW-Touareg és a Porsche Cayenne karosszériái egyaránt készülnek.

Mit gyártanak Győrben?

“A 2018-ban gyártott 1 954 301 motor közül 1 443 036 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor. Öthengeres benzinmotorból 10 045 darab, mindezek mellett 300 720 hat- és 15 977 nyolc, és tízhengeres motor, valamit 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az Audi Hungariánál 9453 elektromos meghajtást gyártottak a munkatársak Győrben” – írja a magyar gyár honlapja. Elektromos motorokat 2018-ban kezdtek el gyártani.

Ami a komplett járműveket illeti, “az Audi Hungariánál 2018-ban összesen 100 000 autó készült, köztük 8 756 Audi TT Coupé, 3 362 TT Roadster, 62 654 A3 Limousine, valamint 9 571 A3 Cabriolet. 2018 év végéig 15 657 darab készült az Audi Q3-ból, az első győri SUV-ből” – írják.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 29580 29400 29860 -0,37% 29570 29580 4 888 372 880 HUF 2025-09-10 14:24:14
MOL 2894 2878 2898 +0,14% 2892 2894 194 672 324 HUF 2025-09-10 14:21:13
MTELEKOM 1874 1836 1880 +1,08% 1872 1874 481 838 868 HUF 2025-09-10 14:24:05
RICHTER 10320 10300 10380 -0,77% 10320 10340 328 936 580 HUF 2025-09-10 14:18:29
OPUS 547 536 552 -0,91% 547 549 131 657 881 HUF 2025-09-10 14:14:55
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru A hideg idő a részvényesek arcára fagyasztotta a mosolyt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 11:47
Elillant a kezdeti jó hangulat, fél 12-kor már alacsonyabban állt a budapesti tőzsdeindex a keddi záróértékénél.
Részvény / Deviza / Áru Bárcsak a szabadban is ilyen szép idő lenne, mint a tőzsdéken
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 09:52
Körkép a hazai és nemzetközi pénz- és tőkepiacok szerdai nyitásáról.
Részvény / Deviza / Áru Befuthat a New York-i gyors Budapestre is, de van egy kis bibi
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 08:42
A szerdai kereskedés emelkedéssel indulhat a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT), mivel a nemzetközi befektetői hangulat pozitív, az Equilor Befektetési Zrt. senior elemzője szerint azonban kérdés, hogy a lendület kitart-e a nap végéig.
Részvény / Deviza / Áru Az agyát elhagyja, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 07:12
Még a keddi erős szintnél is feljebb tudott lépni a forint az uniós pénzzel szemben.
Részvény / Deviza / Áru Kamatcsökkentési várakozásra tört ki a bika New Yorkban
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 06:16
A lefelé módosított foglalkoztatási adatok erősítették a piaci várakozásokat, miszerint a Fed hamarosan lazíthat, hogy így serkentse a gazdasági növekedést.
Részvény / Deviza / Áru Csak a zöldhasú karatézta le a forintot
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 18:45
A forint tartotta magát az euróval és a svájci frankkal szemben kedden.
Részvény / Deviza / Áru Megbicsaklott kedden a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 17:58
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 320,35 pontos, 0,31 százalékos csökkenéssel, 102 653,31 ponton zárt kedden.
Részvény / Deviza / Áru Rekord zárás után emelkedéssel nyitottak az amerikai tőzsdék
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 16:12
Emelkedéssel nyitottak az amerikai értékpapírpiacok kedden.
Részvény / Deviza / Áru A Magyar Telekom már kevésbé szenved
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 14:59
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a plusz 0,12 pontos nyitás után csökkent kedden kora délutánig.
Részvény / Deviza / Áru Egyéves csúcson a forint – de miért is?
Eidenpenz József | 2025. szeptember 9. 14:10
Viszonylag erős a forint, amihez az MNB-elnök nyilatkozata és a gyenge dollár is hozzájárulhatott. De ezen kívül a forintot erősítő spekuláció is kialakult. Vége a több évtizedes, apránkénti kúszó leértékelésnek? Hogy állunk a lengyelekhez képest?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG