4p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyereségtermelő gépből a Volkswagen-konszern (VW) problémás tagjává vált az Audi a Handelsblatt.com cikke szerint. A nehéz helyzetben lévő leányvállalat éles váltást tervez az elektromos hajtások irányába. A német gyárainak hasznosításához, kapacitásainak kihasználásához azonban a testvérvállalatok segítsége is szükséges.
(Audi-gyár.)

Ma a Handelsblatt.com szerint összeül a VW felügyelőbizottsága Wolfsburgban, és minden bizonnyal az Audi helyzete lesz az egyik legfontosabb témájuk. Az Audi ugyanis a vállalatcsoport nagy problémájává vált, már tulajdonképpen a károsanyag-kibocsátási botrány óta.

Emiatt további felvilágosító kampányokról is tárgyalhatnak most, de a cég gazdasági helyzete sem jó. A májusi autóeladások 5,4 százalékkal voltak az egy évvel korábbi alatt, pedig már a 2018-as érték is elmaradt a várakozásoktól. A tőkére vetített megtérülés pedig a korábbi jobb idők harminc százalékos szintjéről tíz százalékra esett vissza.

Miközben a forgalom és a nyereséghányad visszaesett, a cég nagy összegeket költ az elektromos autókra, aminek a megtérülése még sokáig kétséges lesz. Alexander Seitz pénzügyi igazgató és Bram Schot vezérigazgató költségcsökkentéseket szorgalmaznak a cég Ingolstadtban és Neckarsulmban levő gyáraiban.

Tervezik a termelést

Pedig a költségeken már eddig is sokat faragtak. Az Audi jövőjét most egy “portfólió-tervvel” alapoznák meg. A terv éles váltással számol az elektromos meghajtás irányába, 2025-ig minden második eladott járművet elektromos motorral látnának el.

Most tervezik azt, hogy ez milyen volumeneket jelent majd, és azt hogyan osztják majd el az egyes üzemegységek között. A konszern szóvivője szerint ez július végéig meglesz. Utána tárgyalásokat kezdenek a munkavállalói szervezetekkel, ami állítólag nem lesz könnyű.

Alacsony a kihasználtság

Itt 61 ezer munkavállaló érdekeiről van szó. “Komoly konfliktusok fenyegetnek” – írja a német lap. Egyes gyáregységeknél 2025-ig kötelezettséget vállaltak a létszám fenntartására.

A Volkswagen elsőbbségi részvénye (Tradingview.com)

Az ingolstadti és a neckarsulmi gyárak ugyanis eddig csak hagyományos meghajtású járművek gyártására vannak berendezkedve. Az eddig egyetlen elektromos Audit, az E-Tront, Brüsszelben gyártják. Ingolstadt kihasználtsága még viszonylag jó, 80 százalékos, a neckarsulmi telephelyen viszont csak 186 ezer autót gyártanak 300 ezer helyett (62 százalék). A gyár így alig gazdaságos.

Passat és Audi egy fedél alatt?

Az Audi vezetése abban reménykedik, hogy a cégcsoport más tagjaitól segítséget kaphat a gyárak kihasználtságának növeléséhez. Az Audi A4 és a VW Passat például “ugyanazon a technikai platformon” alapulnak. Ráadásul a Passatnak kell is új hely, mert az eredeti gyárát (Kelet-Frízföldön) elektromos autókra építik át.

Ám Herbert Diess, a konszern feje ráadásul újabb termelőüzemet is tervez Törökországban, ahol a VW és a Skoda márkáit egyaránt el lehet majd készíteni. “Más telephelyek is szóba jöhetnek” – írja a lap, amely főleg a német munkahelyekért aggódik. A magyarországi gyárat azonban külön nem említik.

Három márka egy gyárban

Nem világos az sem, hogy az elektromos autók gyártásából melyik gyár hogyan veszi majd ki a részét. Ahogy az sem, mennyire lesz az elektromos autók iránt kereslet. Az Audi azt reméli, hogy részt kaphat a cégcsoport közös SUV-jainak gyártásából, míg a Porsche például a PPE-limuzinokat gyárthatná.

Hasonló, cégcsoporton belüli együttműködésre már volt példa: A pozsonyi VW-gyárban például az Audi Q7, a VW-Touareg és a Porsche Cayenne karosszériái egyaránt készülnek.

Mit gyártanak Győrben?

“A 2018-ban gyártott 1 954 301 motor közül 1 443 036 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor. Öthengeres benzinmotorból 10 045 darab, mindezek mellett 300 720 hat- és 15 977 nyolc, és tízhengeres motor, valamit 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az Audi Hungariánál 9453 elektromos meghajtást gyártottak a munkatársak Győrben” – írja a magyar gyár honlapja. Elektromos motorokat 2018-ban kezdtek el gyártani.

Ami a komplett járműveket illeti, “az Audi Hungariánál 2018-ban összesen 100 000 autó készült, köztük 8 756 Audi TT Coupé, 3 362 TT Roadster, 62 654 A3 Limousine, valamint 9 571 A3 Cabriolet. 2018 év végéig 15 657 darab készült az Audi Q3-ból, az első győri SUV-ből” – írják.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 34270 34220 34660 -0,38% 34270 34280 3 219 076 360 HUF 2025-12-04 15:11:12
MOL 2950 2932 2960 +1,10% 2950 2954 308 969 028 HUF 2025-12-04 15:11:18
MTELEKOM 1752 1746 1760 0,00% 1750 1752 163 267 446 HUF 2025-12-04 15:10:38
RICHTER 9675 9615 9720 +0,62% 9670 9675 592 624 420 HUF 2025-12-04 15:04:56
OPUS 522 522 529 +0,38% 522 525 18 922 020 HUF 2025-12-04 15:11:19
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Vigyázzon, ezen befektetések 99 százaléka is halálra lehet ítélve
Eidenpenz József | 2025. december 4. 15:02
Az érmék kilencvenkilenc százaléka a nullához tart, és a projektek kilencvenkilenc százaléka használhatatlan. Ilyen szélsőséges véleményekkel is találkozunk a kriptovaluta-szektorban, nemcsak a kívülállók vagy ellenségek oldaláról, hanem még a barátai között is. Miért van ez, és mi lehet ennek a vége?
Részvény / Deviza / Áru Nem tudják leutánozni, amit a Mol művel
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 14:39
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a plusz 0,16 pontos nyitás után emelkedett csütörtökön kora délutánig.
Részvény / Deviza / Áru Ujjal mutogathatnak az OTP-papírokra Pesten
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 11:46
Rajtuk kívül mindenkinek jól indult a csütörtök a tőzsdén.
Részvény / Deviza / Áru Bekezdtek Nyugat-Európában, Budapestről csak nézik
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 09:33
Kinyitottak az európai tőzsdék.
Részvény / Deviza / Áru Véres fejjel vonult vissza a forint
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 07:53
A 380-as árfolyam falát nem sikerült áttörni.
Részvény / Deviza / Áru A kamatvágás reménye húzta felfelé a tőzsdét
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 06:39
A Microsoft részvényei viszont lefelé húzták az indexeket.
Részvény / Deviza / Áru Nehezen adja magát a 380-as szint az euróárfolyamnál, de erősödött a forint
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 18:37
A dollár már 326-nál jár, az euró azonban továbbra is 380 felett, minimális erősödéssel. A svájci frankkal szemben gyengült a forint szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Kellemetlen napot zárt a tőzsdén a Mol, és az olajárak is emelkedtek
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 18:23
1 százalék felett emelkedett a Brent és a WTI nyersolaj ára is, és a Mol részvényeinek értéke is ekkora mértékben csökkent. A BUX is visszaesett, pedig napközben 110 ezer felett is járt az index.
Részvény / Deviza / Áru Bal lábbal keltek az amerikai tőzsdeindexek, de az arany ára nagyot emelkedett
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 16:29
Ismét közelíti az októberi rekordértéket az arany ára: unciánként már 4267 dollárt fizetnek érte. A Brent olaj ára is emelkedett szerdán délután.
Részvény / Deviza / Áru Felfelé tör az OTP a tőzsdén, a Telekomnak nincs ilyen jó napja
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 15:24
Minimális emelkedéssel, kevéssel 110 ezer pont felett áll a BUX-index szerda délután. Az OTP-papírok értéke nőtt a legnagyobb mértékben a vezető részvények közül.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG