4p
Nyereségtermelő gépből a Volkswagen-konszern (VW) problémás tagjává vált az Audi a Handelsblatt.com cikke szerint. A nehéz helyzetben lévő leányvállalat éles váltást tervez az elektromos hajtások irányába. A német gyárainak hasznosításához, kapacitásainak kihasználásához azonban a testvérvállalatok segítsége is szükséges.
(Audi-gyár.)

Ma a Handelsblatt.com szerint összeül a VW felügyelőbizottsága Wolfsburgban, és minden bizonnyal az Audi helyzete lesz az egyik legfontosabb témájuk. Az Audi ugyanis a vállalatcsoport nagy problémájává vált, már tulajdonképpen a károsanyag-kibocsátási botrány óta.

Emiatt további felvilágosító kampányokról is tárgyalhatnak most, de a cég gazdasági helyzete sem jó. A májusi autóeladások 5,4 százalékkal voltak az egy évvel korábbi alatt, pedig már a 2018-as érték is elmaradt a várakozásoktól. A tőkére vetített megtérülés pedig a korábbi jobb idők harminc százalékos szintjéről tíz százalékra esett vissza.

Miközben a forgalom és a nyereséghányad visszaesett, a cég nagy összegeket költ az elektromos autókra, aminek a megtérülése még sokáig kétséges lesz. Alexander Seitz pénzügyi igazgató és Bram Schot vezérigazgató költségcsökkentéseket szorgalmaznak a cég Ingolstadtban és Neckarsulmban levő gyáraiban.

Tervezik a termelést

Pedig a költségeken már eddig is sokat faragtak. Az Audi jövőjét most egy “portfólió-tervvel” alapoznák meg. A terv éles váltással számol az elektromos meghajtás irányába, 2025-ig minden második eladott járművet elektromos motorral látnának el.

Most tervezik azt, hogy ez milyen volumeneket jelent majd, és azt hogyan osztják majd el az egyes üzemegységek között. A konszern szóvivője szerint ez július végéig meglesz. Utána tárgyalásokat kezdenek a munkavállalói szervezetekkel, ami állítólag nem lesz könnyű.

Alacsony a kihasználtság

Itt 61 ezer munkavállaló érdekeiről van szó. “Komoly konfliktusok fenyegetnek” – írja a német lap. Egyes gyáregységeknél 2025-ig kötelezettséget vállaltak a létszám fenntartására.

A Volkswagen elsőbbségi részvénye (Tradingview.com)

Az ingolstadti és a neckarsulmi gyárak ugyanis eddig csak hagyományos meghajtású járművek gyártására vannak berendezkedve. Az eddig egyetlen elektromos Audit, az E-Tront, Brüsszelben gyártják. Ingolstadt kihasználtsága még viszonylag jó, 80 százalékos, a neckarsulmi telephelyen viszont csak 186 ezer autót gyártanak 300 ezer helyett (62 százalék). A gyár így alig gazdaságos.

Passat és Audi egy fedél alatt?

Az Audi vezetése abban reménykedik, hogy a cégcsoport más tagjaitól segítséget kaphat a gyárak kihasználtságának növeléséhez. Az Audi A4 és a VW Passat például “ugyanazon a technikai platformon” alapulnak. Ráadásul a Passatnak kell is új hely, mert az eredeti gyárát (Kelet-Frízföldön) elektromos autókra építik át.

Ám Herbert Diess, a konszern feje ráadásul újabb termelőüzemet is tervez Törökországban, ahol a VW és a Skoda márkáit egyaránt el lehet majd készíteni. “Más telephelyek is szóba jöhetnek” – írja a lap, amely főleg a német munkahelyekért aggódik. A magyarországi gyárat azonban külön nem említik.

Három márka egy gyárban

Nem világos az sem, hogy az elektromos autók gyártásából melyik gyár hogyan veszi majd ki a részét. Ahogy az sem, mennyire lesz az elektromos autók iránt kereslet. Az Audi azt reméli, hogy részt kaphat a cégcsoport közös SUV-jainak gyártásából, míg a Porsche például a PPE-limuzinokat gyárthatná.

Hasonló, cégcsoporton belüli együttműködésre már volt példa: A pozsonyi VW-gyárban például az Audi Q7, a VW-Touareg és a Porsche Cayenne karosszériái egyaránt készülnek.

Mit gyártanak Győrben?

“A 2018-ban gyártott 1 954 301 motor közül 1 443 036 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor. Öthengeres benzinmotorból 10 045 darab, mindezek mellett 300 720 hat- és 15 977 nyolc, és tízhengeres motor, valamit 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az Audi Hungariánál 9453 elektromos meghajtást gyártottak a munkatársak Győrben” – írja a magyar gyár honlapja. Elektromos motorokat 2018-ban kezdtek el gyártani.

Ami a komplett járműveket illeti, “az Audi Hungariánál 2018-ban összesen 100 000 autó készült, köztük 8 756 Audi TT Coupé, 3 362 TT Roadster, 62 654 A3 Limousine, valamint 9 571 A3 Cabriolet. 2018 év végéig 15 657 darab készült az Audi Q3-ból, az első győri SUV-ből” – írják.

A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 25000 25000 25760 -3,74% 0 0 27 974 842 990 HUF 2025-03-31 17:05:06
MOL 2930 2922 2956 -1,01% 0 0 2 763 227 692 HUF 2025-03-31 17:14:48
MTELEKOM 1626 1592 1744 -7,40% 0 0 4 531 921 140 HUF 2025-03-31 17:13:43
RICHTER 10260 10230 10480 -1,35% 0 0 3 816 053 260 HUF 2025-03-31 17:05:03
OPUS 549 541 562 -1,79% 0 0 145 452 288 HUF 2025-03-31 17:05:14
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Kapaszkodjon, mutatjuk, mennyibe kerül az euró!
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 19:47
Vegyesen alakult a forint árfolyama hétfőn a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi devizapiacon, noha a hónapot nyereséggel fejezte be.
Részvény / Deviza / Áru Igazi vérengzés volt hétfőn a tőzsdén
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 18:57
Van, aki még olcsón megúszta, de a többség hatalmasat bukott.
Részvény / Deviza / Áru Európa felé fordulnak a befektetők, hála Trump intézkedéseinek
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 13:04
Csökken az amerikai és német államkötvények hozama közötti különbség.
Részvény / Deviza / Áru Meglepően jól áll a forint, de ez semmi az aranyhoz képest
Csabai Károly | 2025. március 31. 12:26
A hazai fizetőeszköz múlt hét második felében kezdődött zuhanása megállt, egy euró a 402-es szint környékén cserél gazdát. A geopolitikai feszültségek és a globálissá terebélyesedő vámháború miatt zuhannak a tőzsdék, Budapesten csak a 4iG nem ingott meg a blue chipek közül. A kriptók is szabadesésben, úgy tűnik, a befektetők aranyba menekülnek – a sárga nemesfém árfolyama újabb történelmi rekordot döntött. Az energiaárak is nőnek, az olajé jobban, a gázé szolidabban.
Részvény / Deviza / Áru Keresi az erőt a forint, mint vándor az ösvényt – de nem találja
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 08:01
Nem túl acélosan indítja a hetet a magyar fizetőeszköz.
Részvény / Deviza / Áru Az aranyba menekülnek a befektetők, itt a rekord
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 07:44
Ha nagy a bizonytalanság, nagyobb a kereslet az aranyra.
Részvény / Deviza / Áru Ismét pocsék napja volt a forintnak, nézze csak, mennyibe kerül az euró!
Privátbankár.hu | 2025. március 28. 18:51
Vegyesen alakult a hazai fizetőeszköz árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Részvény / Deviza / Áru Fekete péntek volt Budapesten
Privátbankár.hu | 2025. március 28. 18:18
Nagyot esett a pesti tőzsde indexe, szomorkodhatnak az OTP-sek is.
Részvény / Deviza / Áru Sajnos odasóztak a forintnak, közben megjött az újabb fenyegetés Trumptól, aki elszámíthatta magát
Csernátony Csaba | 2025. március 28. 12:18
Donald Trumpnak sikerült elterelni a befektetők figyelmét a jemeni katonai akció kiszivárgott terveiről azzal, hogy bejelentette az Egyesült Államokba importált autók vámjának megemelését.
Részvény / Deviza / Áru Jó hétvégét szeretne? Akkor ne is nézze meg, mennyit érnek a forintjai péntek reggel
Privátbankár.hu | 2025. március 28. 08:04
Kevesebbet, mint amikor elment aludni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG