4p
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Nyereségtermelő gépből a Volkswagen-konszern (VW) problémás tagjává vált az Audi a Handelsblatt.com cikke szerint. A nehéz helyzetben lévő leányvállalat éles váltást tervez az elektromos hajtások irányába. A német gyárainak hasznosításához, kapacitásainak kihasználásához azonban a testvérvállalatok segítsége is szükséges.
(Audi-gyár.)

Ma a Handelsblatt.com szerint összeül a VW felügyelőbizottsága Wolfsburgban, és minden bizonnyal az Audi helyzete lesz az egyik legfontosabb témájuk. Az Audi ugyanis a vállalatcsoport nagy problémájává vált, már tulajdonképpen a károsanyag-kibocsátási botrány óta.

Emiatt további felvilágosító kampányokról is tárgyalhatnak most, de a cég gazdasági helyzete sem jó. A májusi autóeladások 5,4 százalékkal voltak az egy évvel korábbi alatt, pedig már a 2018-as érték is elmaradt a várakozásoktól. A tőkére vetített megtérülés pedig a korábbi jobb idők harminc százalékos szintjéről tíz százalékra esett vissza.

Miközben a forgalom és a nyereséghányad visszaesett, a cég nagy összegeket költ az elektromos autókra, aminek a megtérülése még sokáig kétséges lesz. Alexander Seitz pénzügyi igazgató és Bram Schot vezérigazgató költségcsökkentéseket szorgalmaznak a cég Ingolstadtban és Neckarsulmban levő gyáraiban.

Tervezik a termelést

Pedig a költségeken már eddig is sokat faragtak. Az Audi jövőjét most egy “portfólió-tervvel” alapoznák meg. A terv éles váltással számol az elektromos meghajtás irányába, 2025-ig minden második eladott járművet elektromos motorral látnának el.

Most tervezik azt, hogy ez milyen volumeneket jelent majd, és azt hogyan osztják majd el az egyes üzemegységek között. A konszern szóvivője szerint ez július végéig meglesz. Utána tárgyalásokat kezdenek a munkavállalói szervezetekkel, ami állítólag nem lesz könnyű.

Alacsony a kihasználtság

Itt 61 ezer munkavállaló érdekeiről van szó. “Komoly konfliktusok fenyegetnek” – írja a német lap. Egyes gyáregységeknél 2025-ig kötelezettséget vállaltak a létszám fenntartására.

A Volkswagen elsőbbségi részvénye (Tradingview.com)

Az ingolstadti és a neckarsulmi gyárak ugyanis eddig csak hagyományos meghajtású járművek gyártására vannak berendezkedve. Az eddig egyetlen elektromos Audit, az E-Tront, Brüsszelben gyártják. Ingolstadt kihasználtsága még viszonylag jó, 80 százalékos, a neckarsulmi telephelyen viszont csak 186 ezer autót gyártanak 300 ezer helyett (62 százalék). A gyár így alig gazdaságos.

Passat és Audi egy fedél alatt?

Az Audi vezetése abban reménykedik, hogy a cégcsoport más tagjaitól segítséget kaphat a gyárak kihasználtságának növeléséhez. Az Audi A4 és a VW Passat például “ugyanazon a technikai platformon” alapulnak. Ráadásul a Passatnak kell is új hely, mert az eredeti gyárát (Kelet-Frízföldön) elektromos autókra építik át.

Ám Herbert Diess, a konszern feje ráadásul újabb termelőüzemet is tervez Törökországban, ahol a VW és a Skoda márkáit egyaránt el lehet majd készíteni. “Más telephelyek is szóba jöhetnek” – írja a lap, amely főleg a német munkahelyekért aggódik. A magyarországi gyárat azonban külön nem említik.

Három márka egy gyárban

Nem világos az sem, hogy az elektromos autók gyártásából melyik gyár hogyan veszi majd ki a részét. Ahogy az sem, mennyire lesz az elektromos autók iránt kereslet. Az Audi azt reméli, hogy részt kaphat a cégcsoport közös SUV-jainak gyártásából, míg a Porsche például a PPE-limuzinokat gyárthatná.

Hasonló, cégcsoporton belüli együttműködésre már volt példa: A pozsonyi VW-gyárban például az Audi Q7, a VW-Touareg és a Porsche Cayenne karosszériái egyaránt készülnek.

Mit gyártanak Győrben?

“A 2018-ban gyártott 1 954 301 motor közül 1 443 036 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor. Öthengeres benzinmotorból 10 045 darab, mindezek mellett 300 720 hat- és 15 977 nyolc, és tízhengeres motor, valamit 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az Audi Hungariánál 9453 elektromos meghajtást gyártottak a munkatársak Győrben” – írja a magyar gyár honlapja. Elektromos motorokat 2018-ban kezdtek el gyártani.

Ami a komplett járműveket illeti, “az Audi Hungariánál 2018-ban összesen 100 000 autó készült, köztük 8 756 Audi TT Coupé, 3 362 TT Roadster, 62 654 A3 Limousine, valamint 9 571 A3 Cabriolet. 2018 év végéig 15 657 darab készült az Audi Q3-ból, az első győri SUV-ből” – írják.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vételi ajánlat eladási ajánlat forgalom dátum idő
OTP 16500 16270 16880 -1,79% 0 0 8 599 606 895 Ft 2021-06-16 17:07:09
MOL 2414 2402 2446 -1,23% 0 0 2 295 739 014 Ft 2021-06-16 17:13:35
MTELEKOM 420 420 424 -0,94% 0 0 171 501 397 Ft 2021-06-16 17:05:18
RICHTER 8155 8140 8350 -1,63% 0 0 1 699 250 715 Ft 2021-06-16 17:06:41
OPUS 251 250 265 -4,92% 0 0 136 001 315 Ft 2021-06-16 17:10:01
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Részvény / Deviza / Áru Alulteljesített a magyar tőzsde - hogy zárult a szerda?
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 16. 19:04
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 773,74 pontos, 1,57 százalékos csökkenéssel, 48 525,74 ponton zárt szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Tőzsdére viszik egy szolgáltató Nkp-kötvényeit
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 16. 17:49
A Tigáz Földgázelosztó Zrt. a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Növekedési kötvényprogramjában (Nkp) kibocsátott kötvényeit pénteken vezetik be a Budapesti Értéktőzsdére - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Részvény / Deviza / Áru Mágikus rekord előtt torpant meg a tőzsde
Király Béla | 2021. június 16. 12:04
A keddi történelmi rekord után úgy tűnt, a magyar tőzsde célba veheti az 50 ezer pontos szintet, hiszen enyhe emelkedéssel kezdett. A kezdeti lelkesedés azonban gyorsan elillant.
Részvény / Deviza / Áru Új bitcoin-adózás 2022-től – sokkal többről van szó, minthogy kevesebbet kell fizetni
Eidenpenz József | 2021. június 15. 18:44
Sok érdekességet tartalmaz a kriptodevizák adózásáról elfogadott törvény. A Revolutos kisbefektetők fellélegezhetnek, ha apránként adják el bitcoinjukat, nem fog az adó miatt fájni a fejük. A rendszeresen kereskedők ezután is nyugodtan válthatják egyik kriptójukat a másikra. A komolyabb játékosok pedig annak is örülhetnek, hogy a nyereség és a veszteség végre szembeállítható egymással.
Részvény / Deviza / Áru Egy lépésre az 50 ezer pont - új rekordon a BUX
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 15. 18:23
Újabb történelmi rekordot állított fel a BUX. Ugyanakkor a forint tovább gyengült.
Részvény / Deviza / Áru Elektromosautó-gyártó a pácban, félreértés volt a forint gyengülése mögött?
Eidenpenz József | 2021. június 15. 11:34
Szépen emelkednek az európai tőzsdék és a pesti parketten is dübörög a bika, a forint viszont gyengécske. Állítólag egy félreértés miatt, de mégsem erősödik vissza a cáfolat után. Csúcson a sajátrészvény-vásárlások az USA-ban, érdekes részvénykibocsátások jönnek Frankfurtban, megrengette az uránbányákat egy kínai szivárgás
Részvény / Deviza / Áru Új történelmi csúcson zárt a BUX
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 14. 18:24
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 169,40 pontos, 0,35 százalékos emelkedéssel, 49 015,24 ponton, új történelmi csúcson zárt hétfőn.
Részvény / Deviza / Áru Először 49 ezer pont felett a BUX, újra 350 felett az euró
Eidenpenz József | 2021. június 14. 11:35
Folytatódik az emelkedés a tőzsdéken, de óvatosság, kivárás is érezhető a Fed eheti kamatdöntő ülése előtt. Az infláció miatt sokak feje fáj, a vészmadarak mellett azonban józanabb hangok is vannak. Ismét csúcsot dönt a BUX, miközben a magyar részvények kifejezetten jó vételt kínálnak az egyik alapkezelő szerint.
Részvény / Deviza / Áru Azt hitted, az amerikai technológiai szektor volt a legjobb befektetés? Nem éppen
Eidenpenz József | 2021. június 13. 05:32
Elképesztő egy éven vannak túl az árupiacok, egyes termékek árfolyama duplázódott, de volt olyan, amely a háromszorosára ment fel. Így a hazai árutőzsdei kereskedés újjászervezése eléggé jókor történt. A terményárak a pesti tőzsdén is emelkedtek, ha nem is annyira, mint külföldön.
Részvény / Deviza / Áru Történelmi rekord a budapesti tőzsdén, évek óta nem látott szinten az olajár
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 11. 18:04
Minden fronton az optimizmus uralkodik, ismét javítottak az európai gazdasági kilátásokon. Az EKB továbbra is lazaságot ígér, a kereslet várható élénkülése miatt olyan drága az olaj, amilyet évek óta nem láttunk.
hírlevél
depositphotos