TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Nyereségtermelő gépből a Volkswagen-konszern (VW) problémás tagjává vált az Audi a Handelsblatt.com cikke szerint. A nehéz helyzetben lévő leányvállalat éles váltást tervez az elektromos hajtások irányába. A német gyárainak hasznosításához, kapacitásainak kihasználásához azonban a testvérvállalatok segítsége is szükséges.
(Audi-gyár.)

Ma a Handelsblatt.com szerint összeül a VW felügyelőbizottsága Wolfsburgban, és minden bizonnyal az Audi helyzete lesz az egyik legfontosabb témájuk. Az Audi ugyanis a vállalatcsoport nagy problémájává vált, már tulajdonképpen a károsanyag-kibocsátási botrány óta.

Emiatt további felvilágosító kampányokról is tárgyalhatnak most, de a cég gazdasági helyzete sem jó. A májusi autóeladások 5,4 százalékkal voltak az egy évvel korábbi alatt, pedig már a 2018-as érték is elmaradt a várakozásoktól. A tőkére vetített megtérülés pedig a korábbi jobb idők harminc százalékos szintjéről tíz százalékra esett vissza.

Miközben a forgalom és a nyereséghányad visszaesett, a cég nagy összegeket költ az elektromos autókra, aminek a megtérülése még sokáig kétséges lesz. Alexander Seitz pénzügyi igazgató és Bram Schot vezérigazgató költségcsökkentéseket szorgalmaznak a cég Ingolstadtban és Neckarsulmban levő gyáraiban.

Tervezik a termelést

Pedig a költségeken már eddig is sokat faragtak. Az Audi jövőjét most egy “portfólió-tervvel” alapoznák meg. A terv éles váltással számol az elektromos meghajtás irányába, 2025-ig minden második eladott járművet elektromos motorral látnának el.

Most tervezik azt, hogy ez milyen volumeneket jelent majd, és azt hogyan osztják majd el az egyes üzemegységek között. A konszern szóvivője szerint ez július végéig meglesz. Utána tárgyalásokat kezdenek a munkavállalói szervezetekkel, ami állítólag nem lesz könnyű.

Alacsony a kihasználtság

Itt 61 ezer munkavállaló érdekeiről van szó. “Komoly konfliktusok fenyegetnek” – írja a német lap. Egyes gyáregységeknél 2025-ig kötelezettséget vállaltak a létszám fenntartására.

A Volkswagen elsőbbségi részvénye (Tradingview.com)

Az ingolstadti és a neckarsulmi gyárak ugyanis eddig csak hagyományos meghajtású járművek gyártására vannak berendezkedve. Az eddig egyetlen elektromos Audit, az E-Tront, Brüsszelben gyártják. Ingolstadt kihasználtsága még viszonylag jó, 80 százalékos, a neckarsulmi telephelyen viszont csak 186 ezer autót gyártanak 300 ezer helyett (62 százalék). A gyár így alig gazdaságos.

Passat és Audi egy fedél alatt?

Az Audi vezetése abban reménykedik, hogy a cégcsoport más tagjaitól segítséget kaphat a gyárak kihasználtságának növeléséhez. Az Audi A4 és a VW Passat például “ugyanazon a technikai platformon” alapulnak. Ráadásul a Passatnak kell is új hely, mert az eredeti gyárát (Kelet-Frízföldön) elektromos autókra építik át.

Ám Herbert Diess, a konszern feje ráadásul újabb termelőüzemet is tervez Törökországban, ahol a VW és a Skoda márkáit egyaránt el lehet majd készíteni. “Más telephelyek is szóba jöhetnek” – írja a lap, amely főleg a német munkahelyekért aggódik. A magyarországi gyárat azonban külön nem említik.

Három márka egy gyárban

Nem világos az sem, hogy az elektromos autók gyártásából melyik gyár hogyan veszi majd ki a részét. Ahogy az sem, mennyire lesz az elektromos autók iránt kereslet. Az Audi azt reméli, hogy részt kaphat a cégcsoport közös SUV-jainak gyártásából, míg a Porsche például a PPE-limuzinokat gyárthatná.

Hasonló, cégcsoporton belüli együttműködésre már volt példa: A pozsonyi VW-gyárban például az Audi Q7, a VW-Touareg és a Porsche Cayenne karosszériái egyaránt készülnek.

Mit gyártanak Győrben?

“A 2018-ban gyártott 1 954 301 motor közül 1 443 036 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor. Öthengeres benzinmotorból 10 045 darab, mindezek mellett 300 720 hat- és 15 977 nyolc, és tízhengeres motor, valamit 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az Audi Hungariánál 9453 elektromos meghajtást gyártottak a munkatársak Győrben” – írja a magyar gyár honlapja. Elektromos motorokat 2018-ban kezdtek el gyártani.

Ami a komplett járműveket illeti, “az Audi Hungariánál 2018-ban összesen 100 000 autó készült, köztük 8 756 Audi TT Coupé, 3 362 TT Roadster, 62 654 A3 Limousine, valamint 9 571 A3 Cabriolet. 2018 év végéig 15 657 darab készült az Audi Q3-ból, az első győri SUV-ből” – írják.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Részvény / Deviza / Áru Túl vagyunk a csúcson? Kurz nem sok jóval biztat a síszezonra
Eidenpenz József | 2020. november 30. 12:13
Az amerikai tőzsdék múlt heti csúcsdöntése után kis megálló várható, Európában is nagyon szerény a mai emelkedés. A forint erősödött, ismét 360 alá esett az euró. Az osztrák kancellár óva intett az idő előtti nyitástól, a síelés utáni megszokott szórakozási formák egy évet is várathatnak magukra. Túlértékeltek lehetnek az elektromos autók gyártói. Mégis jöhet a Facebook Libra?
Részvény / Deviza / Áru Megbízhatatlanok a Tesla-modellek?
Eidenpenz József | 2020. november 27. 18:50
Alacsony forgalom mellett ugyan, de szépen emelkednek az indexek a nyugati tőzsdéken. A Mol húzta fel a BUX-ot, az OTP nem igazán tudta, merre menjen, a forint gyengült kissé. A Tesla-modellek megbízhatóságát egy amerikai fogyasztóvédelmi szervezet csúnyán lepontozta a tulajdonosok jelzései alapján. De a papír csak száguld.
Részvény / Deviza / Áru Mindenkit mosolyra fakaszt ez a cég – a vevőket és a részvényeseket is
MFC Equity | 2020. november 27. 18:04
Stock Picking rovatunkban az MFC Equity nemzetközi befektetési klub olyan növekedésorientált cégeket keres, amelyek részvényeinek ára nem tükrözi valódi értéküket. A sorozat következő részében az Align Technology nevű vállalatot járják körül a szakértők, amely forradalmi fogszabályzóinak köszönhetően nagy növekedésnek nézhet elébe. 
Részvény / Deviza / Áru Jön végre az elektromos népautó?
Eidenpenz József | 2020. november 27. 12:01
Szerény pluszban vannak az európai tőzsdék, itthon a Richter és a Mol tud emelkedni. A Ford és a Volkswagen is új elektromos modellt tervez, az utóbbi valóságos népautó lehet 20 ezer eurós kezdő árával. Az Apple és a Foxconn elköltözteti a gyártást Kínából, a Tesla viszont újabb gyárat kezd építeni ugyanott.
Részvény / Deviza / Áru 30 ezer autót hív vissza a Mercedes, alulteljesített a Mol
Eidenpenz József | 2020. november 26. 19:03
A hálaadás-nap és a fekete péntek a szokásosnál visszafogottabb ugyan, de így is komoly következményekkel járhat a kiskereskedelemben és a vírus terjedésében. Az európai indexek és a BUX nyugodtak voltak, Pesten a Mol húzta vissza a mutatót. Károsanyag-kibocsátásuk miatt hívja vissza járműveit a Mercedes.
Részvény / Deviza / Áru Kiugró OTP-célár jött ki, a Nio az új kedvenc
Eidenpenz József | 2020. november 26. 11:54
Miközben Amerikában pulykasütögetéssel vannak elfoglalva, emelkednek a német technológiai részvények. Az online cégek profitálhatnak abból, hogy szigorítanak a járványügyi előírásokon Németországban. A német fogyasztói bizalom viszont nagyon rossz lett. Alig emelték meg az elemzők a Teslára és a Nióra vonatkozó céláraikat, az élet máris túlszaladt rajtuk, az árfolyam lehagyta az ajánlásokat.
Részvény / Deviza / Áru Mit tett a járvány a Mollal? A hulladékból csinálna bombaüzletet a cég
Privátbankár.hu | 2020. november 26. 10:39
Az olajipar a leggyengébben teljesítő szektor 2020-ban a részvénypiacokon, ami a Mol árfolyamán is meglátszik, mostanra viszont a jobban teljesítők közé került a társaság. Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató szerint ez a petrolkémiának és a kiskereskedelemnek köszönhető. A jövőben jobban ráfekszenek a hulladékkezelésre.
Részvény / Deviza / Áru Musk parkolási gondja miatt jöhet a kompakt Tesla, óvakodj a bitcoin-klónoktól!
Eidenpenz József | 2020. november 25. 18:52
Nem találják az irányt ma a tőzsdék az amerikai szünnap előtt, a hagyományos szektorok részvényei inkább süllyednek, a technológiai papírok viszont emelkednek New Yorkban. Európában is vegyes képet mutatnak az indexek, a BUX is alig változott. Elon Musk az Európaiaknak szánt kompakt Teslát tervez, Buffett pedig valami nagy dobásra készül.
Részvény / Deviza / Áru Extrém-e az optimizmus a tőzsdéken? Csúcsra járnak a német lakásárak
Eidenpenz József | 2020. november 25. 12:27
Ma egyelőre takaréklángon működnek a tőzsdék Európában, de a nap folyamán még fontos hírek érkeznek. Két részvényünk pluszban, kettő mínuszban, a forint pedig gyengül. A tőzsdéket annyi pozitív behatás érte az utóbbi napokban, hogy ezt nehéz lesz überelni, miközben holnap az USA-ban Hálaadás lesz. Négy éve nem ugrottak ekkorát a lakásárak Németországban.
Részvény / Deviza / Áru Felrobbantak a piacok: rekordszint körül a Bitcoin, történelmi csúcson a Dow
Király Béla | 2020. november 24. 18:47
A befektetők úgy vásárolnak, mintha nem lenne holnap, számos eszköz állított fel kedden újabb történelmi rekordot, vagy közelítette még látványosan az évekkel korábban felállított csúcsszintet. A járvány várható kezelése, a potenciális vakcinákról érkező kedvező hírek nagyot lendítettek a piacokon.
Friss
hírlevél