A cég 1998-ban alakult, az internet elterjedésének hajnalán. 2002-ben ment tőzsdére 9 dolláros áron, tegnap 560-ig szárnyalt. Ez akárhogy is nézzük, 60-szoros nyereség, de még 3 éve is csak 50 dolláron állt a papír. Ha ott meglátta benne valaki a lehetőséget, ilyen rövid idő alatt 10-szerezhetett.
A kezdetek
A cég kezdetben DVD-k kölcsönzésével foglalkozott. Már ez sem ment rosszul, de ezzel még nem lehetett volna akkorát robbantani. Aztán gyorsan felismerték a lehetőséget, amikor az internet áteresztőképessége, a letöltés sebessége annyira megnőtt, hogy videó tartalmakat lehetett már nézni, ill. letölteni. Ügyes üzleti fogásként az addigi DVD előfizetőknek ingyen kínálták az új szolgáltatást. Azok hamar rákaptak, és innentől kezdve gyorsan terjedt a szolgáltatás népszerűsége Amerika szerte. Az ifjabb korosztályok sokkal inkább ezt nézik, mint a TV-t, de az összes felhasználó fele is azt nyilatkozta, hogy több időt töltenek a Netflix tartalom nézésével, mint a hagyományos TV előtt.
Növekedés
A cégnek 2014 végén 39 millió előfizetője volt Amerikában, 18 millió más országokban. Ebből 5,8 millió a tavaly csatlakozott ügyfél Amerikában, 8 millió világszerte. Az idei első negyedévben pedig újabb 5 millióval bővült az ügyfélállomány, 57-ről 62 millióra. Elképesztő növekedés. Egyes elemzők 2020-ra az amerikai előfizetők számát 72 millióra, a külföldiekét 78 millióra becslik. Ez azt jelenti, hogy a 325 milliós Amerikában a háztartások nagyrészét eléri, amire eddig csak a Facebook volt képes (amiért még fizetni sem kell).
A cég ambiciózusán akarja lerohanni a világot: mind a 200 országban szeretne szolgáltatni. Kubában ezt már meg is kezdte, ami egy különlegesség, hisz amerikai cégek ott eddig nem üzemelhettek.
Árazás
A papír fundamentálisan elemezve nem olcsó: 130-as P/E értékkel forog, vagyis az ár 130-szorosa az egy részvényre jutó nyereségnek. Ez őrületesen magas érték, de ilyen gyorsan növekvő cégnél már nem is olyan vészes. Ha a tervezett növekedés tartható, akkor reálisnak mondható az ár, hisz mind az árbevételben, mind a profitban kb. négyszeres növekedést várnak 2020-ig. Ha pedig véletlenül még sokkal jobban menne a nemzetközi terjeszkedés, és több százmilliós fogyasztókört sikerül elérni a cégnek, akkor következhet még egy komoly ugrás az árfolyamban.
Rövidtávon az elemzői célárak 530 és 900 dollár között szóródnak. Technikailag a papír most kitört, új csúcsra ment, ami elvileg támogatja a további emelkedést. A nagy dobás persze az volt, ha valaki a korábbi időszakban ismerte fel a lehetőséget, és akkor részt vehetett a tipikus amerikai sikertörténetben. A legtöbb újonnan induló, majd gigantikusra növő vállalkozás továbbra is Amerikában található, gondoljunk csak a Microsoftra, az Apple-re, a Facebook-ra vagy a Twitterre.
Ezért ha valaki a hasonló történeteket vadássza, a lehetséges 10-szerező részvényeket keresi, az amerikai piac a legideálisabb. De most már azért Kínára is oda lehet figyelni: a Baidu, az Alibaba vagy Tencent esete ugyancsak hasonló, a megfelelő időben felismert lehetőség sokszoros profitot hozott az élelmes befektetőknek.