7p
Miért is kellene a XXI. században sms-díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Miért nincs minden banknál videóbank, ahol láthatom az ügyintézőm arcát? Hol találkozik ma a személyesség az internet kényelmével és gyorsaságával? Interjú Gáborjáni Szabó Ákossal, a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával.

Privátbankár (P.): A szlogenjük szerint a GRÁNIT Bank a digitális bank. Mit jelent ez a mai számítógépes korban?

Gáborjáni Szabó Ákos (G. Sz. Á.): Az elmúlt évek elképesztően gyors és izgalmas fordulatokat hoztak a banki technológiákban. Az a tendencia, hogy a bankfiókok felől az ügyfelek és a bankok is elmozdulnak az online megoldások felé, már nemcsak vízió vagy jövőkép, hanem a valóság.. Ez az átalakulás mára döntően megtörtént, azok a bankok, amelyek még csak most keresik a megfelelő választ, versenyhátrányba kerültek.

Mi a GRÁNIT Bankban már alapvetőnek tekintjük, hogy szolgáltatásaink minél szélesebb köre elérhető legyen online . Ami igazán fontos számunkra, hogy innovatív megoldásokkal ezt minél egyszerűbb, kényelmesebb és ügyfélbarát módon biztosítsuk mindenki számára. Az ügyfelek jelentős része ugyanis azt igényli, hogy nagyon kényelmesen, gyorsan, olcsón és online intézze ügyeit.

Abban hiszünk, hogy egy digitális bank ma már elsődlegesen nem az internetes megoldásokról szól, hanem a mobilról. A legtöbb értékesített mobiltelefon ma már okostelefon. Amit tíz évvel ezelőtt még a bankfiókban lehetett elintézni, öt évvel ezelőtt pedig hat kattintással odahaza az internetbankban, azt ma már egy kattintással, mobillal a kézben, az utcán, a villamoson, bárhol el lehet. Ez az az irány, amelyet szem előtt tartunk a banki alkalmazások fejlesztése során.

Néha azonban fontos a személyes kapcsolat is. Egy olyan bankot tudok ma Magyarországon, s ez a GRÁNIT Bank, ahol videochat-es alkalmazással lehet weben, mobiltelefonon keresztül is ügyet intézni. Ez összekapcsolja az internet egyszerűségét és kényelmét a személyes ügyintézés élményével. Már több éve elérhető ez a szolgáltatásunk, Androidon, iPhone-on, és desktop böngészőkből is.

P.: A sokak által megszokott Skype sem kell hozzá?

G. Sz. Á.: A Skype a magánéletben nagyon jól megfelel, én is használom, de nem alkalmas a banki működés biztonsági követelményeinek biztosítására. Ott ugyanis valamely külső szerveren mindig átmegy az adatforgalom. A mi általunk használt technológia a felhasználótól a banki szerverig egy zárt csatornát hoz létre.

P.: A videochat-megoldás, az, hogy nem kell jelentős mennyiségű ügyfélteret kiépíteni, komoly költségmegtakarítást jelent a banknak?

G. Sz. Á.: Természetesen, és ezt a költségmegtakaríkást ügyfeleink számára igyekszünk továbbadni. Mégis, a GRÁNIT VideóBank megoldással nekünk virtuálisan minden olyan helyen van fiókunk, ahol van internet, akár Magyarországon, akár bárhol a világban. A fiókbeli ügyintézés élményének személyes részét – az idegőrlő sorban állás nélkül - visszük el mindenhova, mindenkinek, aki rendelkezik egy okostelefonnal, vagy notebook-kal, számítógéppel. Ugyanazt a kiszolgálást fogja kapni, mint a bankfiókban, ugyanazokkal az ügyintézőinkkel beszél, ugyanazokat a dolgokat el tudja intézni.

Azért is tartjuk magunkat digitális banknak, mert egyetlen egyszer kell csak találkoznia fizikai valójában az ügyfélnek a bank ügyintézőjével, sőt még akkor is, bizonyos feltételek teljesülése esetén, szívesen elküldjük hozzá egy ügyintézőnket személyes azonosításra. Az egyszeri azonosítás jogszabályi kötelezettség, ezt követően azonban ügyfelünk maga dönti el, hogy szeretne-e személyesen megjelenni bankfiókban, vagy az elektronikus csatornákon intézi pénzügyeit bárhol a világon.

P.: Honnét tudják, hogy az ügyfél van a képernyőn? Milyen a virtuális ügyfél-azonosítás?

G. Sz. Á.: Bárki, aki nem ügyfele a banknak, azonosítás nélkül érdeklődhet a GRÁNIT VideóBankon keresztül szolgáltatásainkról, tanácsot kérhet ügyfélazonosítás nélkül is. Megbízást meglévő ügyfeleink tudnak adni, ők rendelkeznek egy megfelelő felhasználónév és jelszó párossal, amelynek segítségével a videóbeszélgetés alatt vagy előtt tudják hitelesíteni magukat.

Annak érdekében, hogy a biztonság még határozottabb legyen, egy egyszeri jelszót is küldünk a telefonjára, hasonlóan a netbanki azonosítási módszerekhez.

P.: Ha már a költségmegtakarítás szóba került: hogyan csinálja a GRÁNIT Bank, hogy ingyenesek azok a kártya és számlafigyelő üzenetek, amelyekért legtöbb helyen sms díjat kell fizetni?

G. Sz. Á.: Miért is kellene a XXI. században sms díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Mi az üzeneteinket nemcsak hagyományos SMS-ben küldjük már, hanem mobilalkalmazáson keresztül okostelefonra, úgynevezett iSMS formájában is. Ami azért jó, mert ez nem fut át a mobilszolgáltatókon, ezért nincs is olyan díja, ami a legtöbb banknál SMS-enként fizetendő. Mi ezeket az üzeneteket teljesen ingyen küldjük minden ügyfelünk számára. Nincs se havidíj, se üzenetenkénti díj.

Úgy gondolom, minden bankkártya használó számára fontos, hogy bankja gondoskodjon a kártyán lévő pénz biztonságáról. Az ingyenes iSMS kártyafigyelő csak az egyik ilyen eszköz a GRÁNIT Banknál.

P.: Milyen más megoldások állnak rendelkezésre?

G. Sz. Á.: Nemrég egy új szolgáltatással jöttünk ki, a GRÁNIT Lock-kal, amely szerintem az egyik legjobb kártyabiztonsági megoldás. A rendszer úgy működik, hogy eBank alkalmazásunkban egyetlen egy lakat jelecske lenyomásával az ügyfél bármikor blokkolhatja a kártyáját, attól kezdve a kártya online környezetben egyáltalán nem használható, mindaddig, amíg az ügyfél nem oldja fel újra. Egyszerű, gyors, kézenfekvő a használata, mégis hatékonyan látja el a kártyabiztonsági funkciókat.

P.: Mi történik, ha elvész a mobiltelefon? Sőt, a kártya és a mobil együtt vész el?

G. Sz. Á.: Az alkalmazáson van egy m-pin kód, azaz mobil pinkód, amelyet az ügyfelünk határoz meg, és hiába vész el a mobil, ennek ismerete nélkül nem tudja a kártya státuszát módosítani.

Egy másik hasznos funkció a GRÁNIT eBank mobilalkalmazásban a bankkártya használati limitek gyors állítása. Kártya limitet módosítani ATM felvétel vagy bolti vásárlás előtt sokkal praktikusabb egy mozdulattal mobilon, mint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy netbankba belépve. Itt csak elővesszük a mobilt az utcán, beütjük az mpin-kódot, és máris egy mozdulattal át tudjuk állítani a kártya limiteit.

P.: Abból, hogy a digitális bankolás olcsóbb, mit érzékelnek az ügyfelek?

G. Sz. Á.: A digitális bank egyik legnagyobb előnye, hogy relatíve olcsón tudunk működni, hiszen nálunk nem kell költséges fiókhálózatot finanszírozni. Ennek a megtakarításnak egy jelentős részét visszaadjuk az ügyfeleknek például kedvező bankszámla csomagokkal, magasabb betéti kamatok formájában, vagy alacsonyabb jelzáloghitel kamatokon keresztül.

Éppen most jelentünk meg egy olyan betéti ajánlattal is, amely külön prémiumot fizet azoknak a felhasználóinknak, akik használják a GRÁNIT eBank alkalmazást. Ha valakinek a telefonján az eBank installálva van, magasabb kamatot fizetünk a lekötött betétjére. Az alacsony költségszintből fakadó kedvezőbb kondíciók, és a kényelmes, innovatív szolgáltatások, már önmagában olyan dolgok, ami miatt érdemes egy digitális bankot választani.

Több olyan összehasonlító oldal van ma Magyarországon is, ahol meg lehet nézni, hogy mennyi valójában egy adott bankszámla vagy hitel éves költsége. Ezek az oldalak visszaigazolták azt, hogy a GRÁNIT Bank a legkedvezőbb költségekkel tud dolgozni, a legtöbb pénz itt marad az ügyfelek pénztárcájában. Kiszámoltam, én például évi 5-7 ezer forintot takarítok meg csak azzal, hogy nem fizetek az SMS-ekért, hanem ingyen megkapom ezeket. Több tétel összeadódik, és így éves szinten több tízezer forintot is megtakaríthatunk a tudatos bankválasztással.

P.: Mindez vonatkozik a vállalkozásokra is?

G. Sz. Á.: Igen, azokra is. Egy céges számla esetén például az SMS-megtakarítás sokszorosa is lehet egy magánszemélyének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya
PR | 2024. december 2. 14:44
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van. A biztonságos használat az internetes vásárlásoknál is alap, az OTP Bank prémium szolgáltatásaihoz kapcsolódva pedig még díjmentes is.
Személyes pénzügyek Itt vannak a munkáshitel részletei – kemény feltételek kerültek be, érdemes vigyázni
Privátbankár.hu | 2024. november 30. 09:11
Nem lesz teljesen ingyen a kamatmentes hitel, aki pedig nem teljesíti a feltételeket, az hirtelen nagyon sok pénzzel is tartozhat az államnak.
Személyes pénzügyek Belső kereslet nincs, megoldás az önkéntes nyugdíjpénztárak kasszáinak feltörése
Hollós János | 2024. november 27. 10:51
Pogátsa Zoltán közgazdász, szociológus szerint a rendszerváltás óta minden kormány sokat tett azért, hogy a magyar jóléti rendszert lebontsa. Most már ki is mondják, helyette itt a munkaalapú társadalom. Egyebek mellett erről is szó volt a Klasszis Média „Nyugdíjszerviz – A nyugdíjmegtakarítások és a lakhatás jövője” címmel rendezett konferenciáján.
Személyes pénzügyek Start-számla: a legjobb döntés a gyermeked jövőjéért
PR | 2024. november 26. 18:31
A családok többsége ma már a kincstári Start-számlán Babakötvény formájában takarékoskodik gyermekének. De miért érdemes megnyitni ezt a számlát, és Babakötvényt vásárolni a Magyar Államkincstárnál? Mert infláció feletti kamatozást nyújt, és a számlára befizető családok évente állami támogatásban is részesülnek.
Személyes pénzügyek Kétszer ad, aki gyorsan ad
Natív tartalom | 2024. november 26. 14:27
Szeptember 1-jétől elindultak és minden fogyasztó számára ingyenesen elérhetővé váltak az azonnali fizetési rendszerre építő qvik szolgáltatások. Az új technológia bevezetésével a legtöbb fizetési helyzetben használható versenyképes, biztonságos és hazai fejlesztésű alternatívát teremtett a jegybank. A qvik fizetés minden formája törvényileg ingyenes minden fogyasztó számára, miközben a kereskedők is a korábbiaknál lényegesen olcsóbb megoldást használhatnak. A Raiffeisen Bank az elsők között fejlesztett megoldásokat a vállalkozások részére. Ezekről a szolgáltatásokról beszélgettünk Czimer Gergellyel, a Raiffeisen Bank ügyvezető igazgatójával.
Személyes pénzügyek A pénzzel törődni kell, de a legjobb ezt szakemberekre bízni
PR | 2024. november 25. 10:18
Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek. Bár az infláció is csökken, a pénz értékének megőrzése nem garantált, és minél több pénze van valakinek, annál érdemesebb azt szakértőkre bíznia. Mégpedig olyanokra, akik végre személyes kapcsolatban állnak az ügyféllel, és rá szabott megoldásokat nyújtanak.
Személyes pénzügyek Jobb lehet jövőre a lakhatási támogatás a béremelésnél?
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 12:59
A munkaadóknak is érdemes utánaszámolniuk, hogy melyikkel tudják jobban megtartani dolgozóikat.
Személyes pénzügyek Az MBH Bank ezzel segíti az otthonteremtést jövőre
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:51
A bankcsoport elkezdte kidolgozni saját, legfeljebb 5 százalékos éves kamatozású, folyósítási és hitelbírálati díj nélküli jelzáloghitel-konstrukcióját.
Személyes pénzügyek Markánsan változott a lakásbérlés megítélése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:16
Hatnak a magas lakásárak, de még mindig sokan pénzkidobásnak tartják a lakásbérlést.
Személyes pénzügyek Még mindig sokat keresnek a hazai brókerek az ügyfeleik aktivitásán
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 07:35
A befektetési szolgáltatóknak az idén is hatalmas profitot termelnek az ügyfelek, de ez elmaradhat a tavalyi csúcstól, aminek az egyik oka, hogy egy nagy piaci szereplő beolvadt ír anyacégébe.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG