7p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Miért is kellene a XXI. században sms-díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Miért nincs minden banknál videóbank, ahol láthatom az ügyintézőm arcát? Hol találkozik ma a személyesség az internet kényelmével és gyorsaságával? Interjú Gáborjáni Szabó Ákossal, a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával.

Privátbankár (P.): A szlogenjük szerint a GRÁNIT Bank a digitális bank. Mit jelent ez a mai számítógépes korban?

Gáborjáni Szabó Ákos (G. Sz. Á.): Az elmúlt évek elképesztően gyors és izgalmas fordulatokat hoztak a banki technológiákban. Az a tendencia, hogy a bankfiókok felől az ügyfelek és a bankok is elmozdulnak az online megoldások felé, már nemcsak vízió vagy jövőkép, hanem a valóság.. Ez az átalakulás mára döntően megtörtént, azok a bankok, amelyek még csak most keresik a megfelelő választ, versenyhátrányba kerültek.

Mi a GRÁNIT Bankban már alapvetőnek tekintjük, hogy szolgáltatásaink minél szélesebb köre elérhető legyen online . Ami igazán fontos számunkra, hogy innovatív megoldásokkal ezt minél egyszerűbb, kényelmesebb és ügyfélbarát módon biztosítsuk mindenki számára. Az ügyfelek jelentős része ugyanis azt igényli, hogy nagyon kényelmesen, gyorsan, olcsón és online intézze ügyeit.

Abban hiszünk, hogy egy digitális bank ma már elsődlegesen nem az internetes megoldásokról szól, hanem a mobilról. A legtöbb értékesített mobiltelefon ma már okostelefon. Amit tíz évvel ezelőtt még a bankfiókban lehetett elintézni, öt évvel ezelőtt pedig hat kattintással odahaza az internetbankban, azt ma már egy kattintással, mobillal a kézben, az utcán, a villamoson, bárhol el lehet. Ez az az irány, amelyet szem előtt tartunk a banki alkalmazások fejlesztése során.

Néha azonban fontos a személyes kapcsolat is. Egy olyan bankot tudok ma Magyarországon, s ez a GRÁNIT Bank, ahol videochat-es alkalmazással lehet weben, mobiltelefonon keresztül is ügyet intézni. Ez összekapcsolja az internet egyszerűségét és kényelmét a személyes ügyintézés élményével. Már több éve elérhető ez a szolgáltatásunk, Androidon, iPhone-on, és desktop böngészőkből is.

P.: A sokak által megszokott Skype sem kell hozzá?

G. Sz. Á.: A Skype a magánéletben nagyon jól megfelel, én is használom, de nem alkalmas a banki működés biztonsági követelményeinek biztosítására. Ott ugyanis valamely külső szerveren mindig átmegy az adatforgalom. A mi általunk használt technológia a felhasználótól a banki szerverig egy zárt csatornát hoz létre.

P.: A videochat-megoldás, az, hogy nem kell jelentős mennyiségű ügyfélteret kiépíteni, komoly költségmegtakarítást jelent a banknak?

G. Sz. Á.: Természetesen, és ezt a költségmegtakaríkást ügyfeleink számára igyekszünk továbbadni. Mégis, a GRÁNIT VideóBank megoldással nekünk virtuálisan minden olyan helyen van fiókunk, ahol van internet, akár Magyarországon, akár bárhol a világban. A fiókbeli ügyintézés élményének személyes részét – az idegőrlő sorban állás nélkül - visszük el mindenhova, mindenkinek, aki rendelkezik egy okostelefonnal, vagy notebook-kal, számítógéppel. Ugyanazt a kiszolgálást fogja kapni, mint a bankfiókban, ugyanazokkal az ügyintézőinkkel beszél, ugyanazokat a dolgokat el tudja intézni.

Azért is tartjuk magunkat digitális banknak, mert egyetlen egyszer kell csak találkoznia fizikai valójában az ügyfélnek a bank ügyintézőjével, sőt még akkor is, bizonyos feltételek teljesülése esetén, szívesen elküldjük hozzá egy ügyintézőnket személyes azonosításra. Az egyszeri azonosítás jogszabályi kötelezettség, ezt követően azonban ügyfelünk maga dönti el, hogy szeretne-e személyesen megjelenni bankfiókban, vagy az elektronikus csatornákon intézi pénzügyeit bárhol a világon.

P.: Honnét tudják, hogy az ügyfél van a képernyőn? Milyen a virtuális ügyfél-azonosítás?

G. Sz. Á.: Bárki, aki nem ügyfele a banknak, azonosítás nélkül érdeklődhet a GRÁNIT VideóBankon keresztül szolgáltatásainkról, tanácsot kérhet ügyfélazonosítás nélkül is. Megbízást meglévő ügyfeleink tudnak adni, ők rendelkeznek egy megfelelő felhasználónév és jelszó párossal, amelynek segítségével a videóbeszélgetés alatt vagy előtt tudják hitelesíteni magukat.

Annak érdekében, hogy a biztonság még határozottabb legyen, egy egyszeri jelszót is küldünk a telefonjára, hasonlóan a netbanki azonosítási módszerekhez.

P.: Ha már a költségmegtakarítás szóba került: hogyan csinálja a GRÁNIT Bank, hogy ingyenesek azok a kártya és számlafigyelő üzenetek, amelyekért legtöbb helyen sms díjat kell fizetni?

G. Sz. Á.: Miért is kellene a XXI. században sms díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Mi az üzeneteinket nemcsak hagyományos SMS-ben küldjük már, hanem mobilalkalmazáson keresztül okostelefonra, úgynevezett iSMS formájában is. Ami azért jó, mert ez nem fut át a mobilszolgáltatókon, ezért nincs is olyan díja, ami a legtöbb banknál SMS-enként fizetendő. Mi ezeket az üzeneteket teljesen ingyen küldjük minden ügyfelünk számára. Nincs se havidíj, se üzenetenkénti díj.

Úgy gondolom, minden bankkártya használó számára fontos, hogy bankja gondoskodjon a kártyán lévő pénz biztonságáról. Az ingyenes iSMS kártyafigyelő csak az egyik ilyen eszköz a GRÁNIT Banknál.

P.: Milyen más megoldások állnak rendelkezésre?

G. Sz. Á.: Nemrég egy új szolgáltatással jöttünk ki, a GRÁNIT Lock-kal, amely szerintem az egyik legjobb kártyabiztonsági megoldás. A rendszer úgy működik, hogy eBank alkalmazásunkban egyetlen egy lakat jelecske lenyomásával az ügyfél bármikor blokkolhatja a kártyáját, attól kezdve a kártya online környezetben egyáltalán nem használható, mindaddig, amíg az ügyfél nem oldja fel újra. Egyszerű, gyors, kézenfekvő a használata, mégis hatékonyan látja el a kártyabiztonsági funkciókat.

P.: Mi történik, ha elvész a mobiltelefon? Sőt, a kártya és a mobil együtt vész el?

G. Sz. Á.: Az alkalmazáson van egy m-pin kód, azaz mobil pinkód, amelyet az ügyfelünk határoz meg, és hiába vész el a mobil, ennek ismerete nélkül nem tudja a kártya státuszát módosítani.

Egy másik hasznos funkció a GRÁNIT eBank mobilalkalmazásban a bankkártya használati limitek gyors állítása. Kártya limitet módosítani ATM felvétel vagy bolti vásárlás előtt sokkal praktikusabb egy mozdulattal mobilon, mint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy netbankba belépve. Itt csak elővesszük a mobilt az utcán, beütjük az mpin-kódot, és máris egy mozdulattal át tudjuk állítani a kártya limiteit.

P.: Abból, hogy a digitális bankolás olcsóbb, mit érzékelnek az ügyfelek?

G. Sz. Á.: A digitális bank egyik legnagyobb előnye, hogy relatíve olcsón tudunk működni, hiszen nálunk nem kell költséges fiókhálózatot finanszírozni. Ennek a megtakarításnak egy jelentős részét visszaadjuk az ügyfeleknek például kedvező bankszámla csomagokkal, magasabb betéti kamatok formájában, vagy alacsonyabb jelzáloghitel kamatokon keresztül.

Éppen most jelentünk meg egy olyan betéti ajánlattal is, amely külön prémiumot fizet azoknak a felhasználóinknak, akik használják a GRÁNIT eBank alkalmazást. Ha valakinek a telefonján az eBank installálva van, magasabb kamatot fizetünk a lekötött betétjére. Az alacsony költségszintből fakadó kedvezőbb kondíciók, és a kényelmes, innovatív szolgáltatások, már önmagában olyan dolgok, ami miatt érdemes egy digitális bankot választani.

Több olyan összehasonlító oldal van ma Magyarországon is, ahol meg lehet nézni, hogy mennyi valójában egy adott bankszámla vagy hitel éves költsége. Ezek az oldalak visszaigazolták azt, hogy a GRÁNIT Bank a legkedvezőbb költségekkel tud dolgozni, a legtöbb pénz itt marad az ügyfelek pénztárcájában. Kiszámoltam, én például évi 5-7 ezer forintot takarítok meg csak azzal, hogy nem fizetek az SMS-ekért, hanem ingyen megkapom ezeket. Több tétel összeadódik, és így éves szinten több tízezer forintot is megtakaríthatunk a tudatos bankválasztással.

P.: Mindez vonatkozik a vállalkozásokra is?

G. Sz. Á.: Igen, azokra is. Egy céges számla esetén például az SMS-megtakarítás sokszorosa is lehet egy magánszemélyének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Könnyítés jön az idősebb várandós édesanyáknak a CSOK Plusznál
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 06:34
Az éjszaka társadalmi egyeztetésre bocsátott jogszabálytervezet alapján a kormány módosítana a CSOK Plusz szabályain. A házaspárok életkorára vonatkozó feltételhez nyúlna hozzá a jogalkotó – írja a Bankmonitor.
Személyes pénzügyek Miért nincs a magyaroknak megtakarításuk?
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 15:36
A magyar családok héttizedének csökkent a megtakarítása az elmúlt években, miközben a vagyonosok gazdagodtak. Az infláció a szegények és a középosztály megtakarításait is megkurtította. Erről is beszélt Herman Bernadett, lapunk főmunkatársa a Trend FM hétfői adásában. 
Személyes pénzügyek Több mint 650 ezer hitel szerepel a bankok fekelistáján
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 11:15
Szeptemberben 654 ezer lakossági mulasztást tartottak nyilván a Központi Hitelinformációs Rendszerben (KHR), ami csaknem tizedével kevesebb a múlt év véginél.
Személyes pénzügyek Sokkal több, mint pénzkérdés: eljött több ezer diák nagy napja
Privátbankár.hu | 2025. október 23. 11:31
Jelentős érdeklődés mellett indult el a Privátbankár pénzügyi tudatossági versenye. A Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! vetélkedőn a technikumok és szakképző iskolák diákjai szállnak harcba az elengedhetetlen tudásért és persze a milliós összértékű nyereményekért.
Személyes pénzügyek Forradalmi újdonsággal állt elő az OTP, vége a meg nem adott baráti tartozásoknak
Herman Bernadett | 2025. október 21. 12:22
Ciki figyelmeztetni az ismerősöket, hogy adják már meg a tartozásukat – vallják a magyarok. Mostantól egyszerűbb és kényelmesebb lesz a pénz visszakérése, csak össze kell érinteni a mobilokat, és pár másodperc alatt végbe is megy a tranzakció. Ami ráadásul ingyenes.
Személyes pénzügyek Van egy jó hírünk azoknak, akik kiszorultak az Otthon Start Programból
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 07:32
Az óriási érdeklődést kiváltó Otthon Start hitel megjelenése mellett intenzív maradt a verseny a piaci feltételű lakáshitelek piacán is – hívja fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. Ez érthető, hiszen bár a támogatott kölcsön feltételrendszerét minél rugalmasabbra igyekezett szabni a kormány, a lakáshitelben gondolkodók jelentős része továbbra is a piaci feltételű konstrukciókból kell, hogy válasszon.
Személyes pénzügyek A 3 százalékos lakáshitel a SZÉP kártyáknak is gellert adhat
Privátbankár.hu | 2025. október 18. 09:42
A szeptember 1-től igényelhető első lakás megszerzését támogató Otthon Start hitelprogram várhatóan jelentősen megemeli majd a SZÉP kártyák forgalmát is. Az év elejétől lakásfelújításra is fordítható juttatási forma eddig is népszerű volt, egyrészt dinamikusan bővült az év során az újonnan regisztrált elfogadóhelyek száma, zömmel felújításhoz lehetőséget adó barkács- és bútoráruházakkal, másrészt akár a 30-50 ezer forintos átlagos kosárméretet is elérte a vásárlások összege. Az új lakáshitel újabb lendületet adhat a lakásfelújítási rohamnak, hiszen a frissen vásárolt lakásokat be is kell rendezni ahhoz, hogy otthonná változzanak.
Személyes pénzügyek Ebben az országban a legjobb nyugdíjasnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 18. 08:28
Portugália a világ legjobb helye most a boldog nyugdíjas évek eltöltéséhez. Igaz, a 44 országot felölelő kutatásból kimaradtak a skandináv államok, amelyek hagyományosan az élen szerepelnek kimagasló szolgáltatásaik miatt.
Személyes pénzügyek Mekkora személyi kölcsönre elég az új átlagkereset?
Privátbankár.hu | 2025. október 17. 14:12
Idén augusztusban bruttó 683 300 forint volt a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagkeresete, míg a nettó átlagkereset 472 600 volt  közölte a KSH péntek reggel. Ekkora jövedelemmel akár 15 millió forint személyi kölcsönt is felvehetnek az igénylők.
Személyes pénzügyek Magyarországon landolnak a nyugat-európai bankszámlás csalásokból származó piszkos pénzek
Herman Bernadett | 2025. október 15. 12:58
Az elmúlt egy évben 7,4 milliárd forint ellopását akadályozta meg az Erste azzal, hogy az ügyfelei ellen irányuló pénzügyi támadások, csalárd tranzakciók 90 százalékát ki tudta szűrni. A bűnözők azonban rendre új módszerekkel próbálkoznak, legújabban befektetési tanácsadónak, rendőrnek, sőt, a KiberPajzs munkatársának adják ki magukat – hangzott el az Erste Bank sajtótájékoztatóján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG