7p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miért is kellene a XXI. században sms-díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Miért nincs minden banknál videóbank, ahol láthatom az ügyintézőm arcát? Hol találkozik ma a személyesség az internet kényelmével és gyorsaságával? Interjú Gáborjáni Szabó Ákossal, a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával.

Privátbankár (P.): A szlogenjük szerint a GRÁNIT Bank a digitális bank. Mit jelent ez a mai számítógépes korban?

Gáborjáni Szabó Ákos (G. Sz. Á.): Az elmúlt évek elképesztően gyors és izgalmas fordulatokat hoztak a banki technológiákban. Az a tendencia, hogy a bankfiókok felől az ügyfelek és a bankok is elmozdulnak az online megoldások felé, már nemcsak vízió vagy jövőkép, hanem a valóság.. Ez az átalakulás mára döntően megtörtént, azok a bankok, amelyek még csak most keresik a megfelelő választ, versenyhátrányba kerültek.

Mi a GRÁNIT Bankban már alapvetőnek tekintjük, hogy szolgáltatásaink minél szélesebb köre elérhető legyen online . Ami igazán fontos számunkra, hogy innovatív megoldásokkal ezt minél egyszerűbb, kényelmesebb és ügyfélbarát módon biztosítsuk mindenki számára. Az ügyfelek jelentős része ugyanis azt igényli, hogy nagyon kényelmesen, gyorsan, olcsón és online intézze ügyeit.

Abban hiszünk, hogy egy digitális bank ma már elsődlegesen nem az internetes megoldásokról szól, hanem a mobilról. A legtöbb értékesített mobiltelefon ma már okostelefon. Amit tíz évvel ezelőtt még a bankfiókban lehetett elintézni, öt évvel ezelőtt pedig hat kattintással odahaza az internetbankban, azt ma már egy kattintással, mobillal a kézben, az utcán, a villamoson, bárhol el lehet. Ez az az irány, amelyet szem előtt tartunk a banki alkalmazások fejlesztése során.

Néha azonban fontos a személyes kapcsolat is. Egy olyan bankot tudok ma Magyarországon, s ez a GRÁNIT Bank, ahol videochat-es alkalmazással lehet weben, mobiltelefonon keresztül is ügyet intézni. Ez összekapcsolja az internet egyszerűségét és kényelmét a személyes ügyintézés élményével. Már több éve elérhető ez a szolgáltatásunk, Androidon, iPhone-on, és desktop böngészőkből is.

P.: A sokak által megszokott Skype sem kell hozzá?

G. Sz. Á.: A Skype a magánéletben nagyon jól megfelel, én is használom, de nem alkalmas a banki működés biztonsági követelményeinek biztosítására. Ott ugyanis valamely külső szerveren mindig átmegy az adatforgalom. A mi általunk használt technológia a felhasználótól a banki szerverig egy zárt csatornát hoz létre.

P.: A videochat-megoldás, az, hogy nem kell jelentős mennyiségű ügyfélteret kiépíteni, komoly költségmegtakarítást jelent a banknak?

G. Sz. Á.: Természetesen, és ezt a költségmegtakaríkást ügyfeleink számára igyekszünk továbbadni. Mégis, a GRÁNIT VideóBank megoldással nekünk virtuálisan minden olyan helyen van fiókunk, ahol van internet, akár Magyarországon, akár bárhol a világban. A fiókbeli ügyintézés élményének személyes részét – az idegőrlő sorban állás nélkül - visszük el mindenhova, mindenkinek, aki rendelkezik egy okostelefonnal, vagy notebook-kal, számítógéppel. Ugyanazt a kiszolgálást fogja kapni, mint a bankfiókban, ugyanazokkal az ügyintézőinkkel beszél, ugyanazokat a dolgokat el tudja intézni.

Azért is tartjuk magunkat digitális banknak, mert egyetlen egyszer kell csak találkoznia fizikai valójában az ügyfélnek a bank ügyintézőjével, sőt még akkor is, bizonyos feltételek teljesülése esetén, szívesen elküldjük hozzá egy ügyintézőnket személyes azonosításra. Az egyszeri azonosítás jogszabályi kötelezettség, ezt követően azonban ügyfelünk maga dönti el, hogy szeretne-e személyesen megjelenni bankfiókban, vagy az elektronikus csatornákon intézi pénzügyeit bárhol a világon.

P.: Honnét tudják, hogy az ügyfél van a képernyőn? Milyen a virtuális ügyfél-azonosítás?

G. Sz. Á.: Bárki, aki nem ügyfele a banknak, azonosítás nélkül érdeklődhet a GRÁNIT VideóBankon keresztül szolgáltatásainkról, tanácsot kérhet ügyfélazonosítás nélkül is. Megbízást meglévő ügyfeleink tudnak adni, ők rendelkeznek egy megfelelő felhasználónév és jelszó párossal, amelynek segítségével a videóbeszélgetés alatt vagy előtt tudják hitelesíteni magukat.

Annak érdekében, hogy a biztonság még határozottabb legyen, egy egyszeri jelszót is küldünk a telefonjára, hasonlóan a netbanki azonosítási módszerekhez.

P.: Ha már a költségmegtakarítás szóba került: hogyan csinálja a GRÁNIT Bank, hogy ingyenesek azok a kártya és számlafigyelő üzenetek, amelyekért legtöbb helyen sms díjat kell fizetni?

G. Sz. Á.: Miért is kellene a XXI. században sms díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Mi az üzeneteinket nemcsak hagyományos SMS-ben küldjük már, hanem mobilalkalmazáson keresztül okostelefonra, úgynevezett iSMS formájában is. Ami azért jó, mert ez nem fut át a mobilszolgáltatókon, ezért nincs is olyan díja, ami a legtöbb banknál SMS-enként fizetendő. Mi ezeket az üzeneteket teljesen ingyen küldjük minden ügyfelünk számára. Nincs se havidíj, se üzenetenkénti díj.

Úgy gondolom, minden bankkártya használó számára fontos, hogy bankja gondoskodjon a kártyán lévő pénz biztonságáról. Az ingyenes iSMS kártyafigyelő csak az egyik ilyen eszköz a GRÁNIT Banknál.

P.: Milyen más megoldások állnak rendelkezésre?

G. Sz. Á.: Nemrég egy új szolgáltatással jöttünk ki, a GRÁNIT Lock-kal, amely szerintem az egyik legjobb kártyabiztonsági megoldás. A rendszer úgy működik, hogy eBank alkalmazásunkban egyetlen egy lakat jelecske lenyomásával az ügyfél bármikor blokkolhatja a kártyáját, attól kezdve a kártya online környezetben egyáltalán nem használható, mindaddig, amíg az ügyfél nem oldja fel újra. Egyszerű, gyors, kézenfekvő a használata, mégis hatékonyan látja el a kártyabiztonsági funkciókat.

P.: Mi történik, ha elvész a mobiltelefon? Sőt, a kártya és a mobil együtt vész el?

G. Sz. Á.: Az alkalmazáson van egy m-pin kód, azaz mobil pinkód, amelyet az ügyfelünk határoz meg, és hiába vész el a mobil, ennek ismerete nélkül nem tudja a kártya státuszát módosítani.

Egy másik hasznos funkció a GRÁNIT eBank mobilalkalmazásban a bankkártya használati limitek gyors állítása. Kártya limitet módosítani ATM felvétel vagy bolti vásárlás előtt sokkal praktikusabb egy mozdulattal mobilon, mint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy netbankba belépve. Itt csak elővesszük a mobilt az utcán, beütjük az mpin-kódot, és máris egy mozdulattal át tudjuk állítani a kártya limiteit.

P.: Abból, hogy a digitális bankolás olcsóbb, mit érzékelnek az ügyfelek?

G. Sz. Á.: A digitális bank egyik legnagyobb előnye, hogy relatíve olcsón tudunk működni, hiszen nálunk nem kell költséges fiókhálózatot finanszírozni. Ennek a megtakarításnak egy jelentős részét visszaadjuk az ügyfeleknek például kedvező bankszámla csomagokkal, magasabb betéti kamatok formájában, vagy alacsonyabb jelzáloghitel kamatokon keresztül.

Éppen most jelentünk meg egy olyan betéti ajánlattal is, amely külön prémiumot fizet azoknak a felhasználóinknak, akik használják a GRÁNIT eBank alkalmazást. Ha valakinek a telefonján az eBank installálva van, magasabb kamatot fizetünk a lekötött betétjére. Az alacsony költségszintből fakadó kedvezőbb kondíciók, és a kényelmes, innovatív szolgáltatások, már önmagában olyan dolgok, ami miatt érdemes egy digitális bankot választani.

Több olyan összehasonlító oldal van ma Magyarországon is, ahol meg lehet nézni, hogy mennyi valójában egy adott bankszámla vagy hitel éves költsége. Ezek az oldalak visszaigazolták azt, hogy a GRÁNIT Bank a legkedvezőbb költségekkel tud dolgozni, a legtöbb pénz itt marad az ügyfelek pénztárcájában. Kiszámoltam, én például évi 5-7 ezer forintot takarítok meg csak azzal, hogy nem fizetek az SMS-ekért, hanem ingyen megkapom ezeket. Több tétel összeadódik, és így éves szinten több tízezer forintot is megtakaríthatunk a tudatos bankválasztással.

P.: Mindez vonatkozik a vállalkozásokra is?

G. Sz. Á.: Igen, azokra is. Egy céges számla esetén például az SMS-megtakarítás sokszorosa is lehet egy magánszemélyének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Elszakadt a cérna, Alkotmánybírósághoz fordult az OTP
Privátbankár.hu | 2025. november 10. 18:33
Alkotmányjogi panaszt terjesztett be az OTP több más hitelintézettel közösen: az automata bankjegykiadó gépek telepítéséről szóló törvény Alaptörvénybe ütközésének megállapítását kérik, derült ki a bank hétfői közleményéből.
Személyes pénzügyek Az akciós betétekre is érdemes ránéznie annak, aki rövid távú megtakarításban gondolkodik
Gergely Péter | 2025. november 10. 14:26
A bankbetétekkel kapcsolatban a nullához konvergáló kamatok élnek a köztudatban, pedig a BiztosDöntés.hu adatai szerint több pénzintézetnél is elérhetők érdemi plusz hozamot hozó ajánlatok. Azoknak pedig, akik rövid távra fektetnék be a pénzüket, és mégis szeretnének hozamot elérni, a lekötött betét még mindig az egyik legjobb alternatíva.
Személyes pénzügyek Már átlagosan 30 millió forintnyi hitel kell egy lakáshoz
Privátbankár.hu | 2025. november 10. 08:06
Szeptember és november között mintegy 160 milliárd forintnyi Otthon Start-hitel folyósítása történhet meg a BiztosDöntés.hu becslése szerint, ami közel 4800 szerződést jelent.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! 2025 ősz – 2. forduló 2. nap
Privátbankár.hu | 2025. november 10. 07:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny 2. fordulója a Fejér, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya és Zala vármegyei csapatoknak!
Személyes pénzügyek Már 15 millió forintot is adnak a bankok ingatlanfedezet nélkül
Privátbankár.hu | 2025. november 9. 09:41
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelgették a személyi kölcsönöknél igényelhető összeg maximumait a bankok, így ma már öt szolgáltatónál is 15 millió forintnál húzódik a felső határ – hívja fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. A limitek emelése nyomán a személyi kölcsön egyre többször lehet valós alternatíva a szabad felhasználású jelzáloghitelekkel szemben, bár utóbbiaknál sok esetben több tízmilliós összeget igényelnek az ügyfelek.
Személyes pénzügyek Alakul az országos döntő mezőnye az ősz legizgalmasabb pénzügyi versenyén
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 12:30
Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Komárom-Esztergom vármegyék technikumi és szakképző iskolai diákjai mutatták meg, mit tudnak a pénzügyekről.
Személyes pénzügyek Vannak még ingyenes bankszámlák a vállalkozóknak?
Homa Péter | 2025. november 6. 15:01
Sok kisvállalkozó váltana szívesen olyan bankszámlára, ahol nem kell fizetni számlavezetési díjat. Ezzel ugyanis sokat spórolhat az, aki csak minimális forgalmat bonyolít a számlán. A BiztosDöntés.hu szakportál szerint szerencsére vannak még ingyenes vállalkozói számlák Magyarországon, ám a szolgáltatásaik nagyon különbözőek.
Személyes pénzügyek Felcsillan a szeme, ha meglátja, mit mond az MNB ezekről a megtakarításokról
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:38
Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi – vagyonra vetített – díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden az MTI-vel.
Személyes pénzügyek Fontos figyelmeztetés érkezett az autósoknak: sokba kerül, ha nem lépnek
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 08:23
Megkezdődött a 2025-ös kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amelynek keretében az idősebb, 2010 előtt vásárolt, még ugyanannál az üzembentartónál lévő autók tulajdonosai válthatnak biztosítót vagy köthetnek új szerződést – közölte a Netrisk biztosításközvetítő kedden az MTI-vel.
Személyes pénzügyek Otthon Start: a vártnál szerényebb számok jöttek ki
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 14:08
Megjelentek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) várva várt, szeptemberre vonatkozó jelzáloghitel-piaci adatai. A friss adatsor különlegessége, hogy azok most először adnak képet a szeptember 1-jén elindult Otthon Start Program hitelpiaci hatásairól. A korábban elhangzottakhoz képest azonban némi csalódást okoztak a most megjelent számok, ugyanis sem a kihelyezett hitelösszeg, sem a szerződésszám nem számít kiemelkedőnek. Az ugyanakkor igaz, hogy az új szerződéseken belül a támogatott lakáshitelek aránya jelentősen megugrott a korábbiakhoz képest – írja közleményében a Bank360.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG