TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Miért is kellene a XXI. században sms-díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Miért nincs minden banknál videóbank, ahol láthatom az ügyintézőm arcát? Hol találkozik ma a személyesség az internet kényelmével és gyorsaságával? Interjú Gáborjáni Szabó Ákossal, a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával.

Privátbankár (P.): A szlogenjük szerint a GRÁNIT Bank a digitális bank. Mit jelent ez a mai számítógépes korban?

Gáborjáni Szabó Ákos (G. Sz. Á.): Az elmúlt évek elképesztően gyors és izgalmas fordulatokat hoztak a banki technológiákban. Az a tendencia, hogy a bankfiókok felől az ügyfelek és a bankok is elmozdulnak az online megoldások felé, már nemcsak vízió vagy jövőkép, hanem a valóság.. Ez az átalakulás mára döntően megtörtént, azok a bankok, amelyek még csak most keresik a megfelelő választ, versenyhátrányba kerültek.

Mi a GRÁNIT Bankban már alapvetőnek tekintjük, hogy szolgáltatásaink minél szélesebb köre elérhető legyen online . Ami igazán fontos számunkra, hogy innovatív megoldásokkal ezt minél egyszerűbb, kényelmesebb és ügyfélbarát módon biztosítsuk mindenki számára. Az ügyfelek jelentős része ugyanis azt igényli, hogy nagyon kényelmesen, gyorsan, olcsón és online intézze ügyeit.

Abban hiszünk, hogy egy digitális bank ma már elsődlegesen nem az internetes megoldásokról szól, hanem a mobilról. A legtöbb értékesített mobiltelefon ma már okostelefon. Amit tíz évvel ezelőtt még a bankfiókban lehetett elintézni, öt évvel ezelőtt pedig hat kattintással odahaza az internetbankban, azt ma már egy kattintással, mobillal a kézben, az utcán, a villamoson, bárhol el lehet. Ez az az irány, amelyet szem előtt tartunk a banki alkalmazások fejlesztése során.

Néha azonban fontos a személyes kapcsolat is. Egy olyan bankot tudok ma Magyarországon, s ez a GRÁNIT Bank, ahol videochat-es alkalmazással lehet weben, mobiltelefonon keresztül is ügyet intézni. Ez összekapcsolja az internet egyszerűségét és kényelmét a személyes ügyintézés élményével. Már több éve elérhető ez a szolgáltatásunk, Androidon, iPhone-on, és desktop böngészőkből is.

P.: A sokak által megszokott Skype sem kell hozzá?

G. Sz. Á.: A Skype a magánéletben nagyon jól megfelel, én is használom, de nem alkalmas a banki működés biztonsági követelményeinek biztosítására. Ott ugyanis valamely külső szerveren mindig átmegy az adatforgalom. A mi általunk használt technológia a felhasználótól a banki szerverig egy zárt csatornát hoz létre.

P.: A videochat-megoldás, az, hogy nem kell jelentős mennyiségű ügyfélteret kiépíteni, komoly költségmegtakarítást jelent a banknak?

G. Sz. Á.: Természetesen, és ezt a költségmegtakaríkást ügyfeleink számára igyekszünk továbbadni. Mégis, a GRÁNIT VideóBank megoldással nekünk virtuálisan minden olyan helyen van fiókunk, ahol van internet, akár Magyarországon, akár bárhol a világban. A fiókbeli ügyintézés élményének személyes részét – az idegőrlő sorban állás nélkül - visszük el mindenhova, mindenkinek, aki rendelkezik egy okostelefonnal, vagy notebook-kal, számítógéppel. Ugyanazt a kiszolgálást fogja kapni, mint a bankfiókban, ugyanazokkal az ügyintézőinkkel beszél, ugyanazokat a dolgokat el tudja intézni.

Azért is tartjuk magunkat digitális banknak, mert egyetlen egyszer kell csak találkoznia fizikai valójában az ügyfélnek a bank ügyintézőjével, sőt még akkor is, bizonyos feltételek teljesülése esetén, szívesen elküldjük hozzá egy ügyintézőnket személyes azonosításra. Az egyszeri azonosítás jogszabályi kötelezettség, ezt követően azonban ügyfelünk maga dönti el, hogy szeretne-e személyesen megjelenni bankfiókban, vagy az elektronikus csatornákon intézi pénzügyeit bárhol a világon.

P.: Honnét tudják, hogy az ügyfél van a képernyőn? Milyen a virtuális ügyfél-azonosítás?

G. Sz. Á.: Bárki, aki nem ügyfele a banknak, azonosítás nélkül érdeklődhet a GRÁNIT VideóBankon keresztül szolgáltatásainkról, tanácsot kérhet ügyfélazonosítás nélkül is. Megbízást meglévő ügyfeleink tudnak adni, ők rendelkeznek egy megfelelő felhasználónév és jelszó párossal, amelynek segítségével a videóbeszélgetés alatt vagy előtt tudják hitelesíteni magukat.

Annak érdekében, hogy a biztonság még határozottabb legyen, egy egyszeri jelszót is küldünk a telefonjára, hasonlóan a netbanki azonosítási módszerekhez.

P.: Ha már a költségmegtakarítás szóba került: hogyan csinálja a GRÁNIT Bank, hogy ingyenesek azok a kártya és számlafigyelő üzenetek, amelyekért legtöbb helyen sms díjat kell fizetni?

G. Sz. Á.: Miért is kellene a XXI. században sms díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Mi az üzeneteinket nemcsak hagyományos SMS-ben küldjük már, hanem mobilalkalmazáson keresztül okostelefonra, úgynevezett iSMS formájában is. Ami azért jó, mert ez nem fut át a mobilszolgáltatókon, ezért nincs is olyan díja, ami a legtöbb banknál SMS-enként fizetendő. Mi ezeket az üzeneteket teljesen ingyen küldjük minden ügyfelünk számára. Nincs se havidíj, se üzenetenkénti díj.

Úgy gondolom, minden bankkártya használó számára fontos, hogy bankja gondoskodjon a kártyán lévő pénz biztonságáról. Az ingyenes iSMS kártyafigyelő csak az egyik ilyen eszköz a GRÁNIT Banknál.

P.: Milyen más megoldások állnak rendelkezésre?

G. Sz. Á.: Nemrég egy új szolgáltatással jöttünk ki, a GRÁNIT Lock-kal, amely szerintem az egyik legjobb kártyabiztonsági megoldás. A rendszer úgy működik, hogy eBank alkalmazásunkban egyetlen egy lakat jelecske lenyomásával az ügyfél bármikor blokkolhatja a kártyáját, attól kezdve a kártya online környezetben egyáltalán nem használható, mindaddig, amíg az ügyfél nem oldja fel újra. Egyszerű, gyors, kézenfekvő a használata, mégis hatékonyan látja el a kártyabiztonsági funkciókat.

P.: Mi történik, ha elvész a mobiltelefon? Sőt, a kártya és a mobil együtt vész el?

G. Sz. Á.: Az alkalmazáson van egy m-pin kód, azaz mobil pinkód, amelyet az ügyfelünk határoz meg, és hiába vész el a mobil, ennek ismerete nélkül nem tudja a kártya státuszát módosítani.

Egy másik hasznos funkció a GRÁNIT eBank mobilalkalmazásban a bankkártya használati limitek gyors állítása. Kártya limitet módosítani ATM felvétel vagy bolti vásárlás előtt sokkal praktikusabb egy mozdulattal mobilon, mint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy netbankba belépve. Itt csak elővesszük a mobilt az utcán, beütjük az mpin-kódot, és máris egy mozdulattal át tudjuk állítani a kártya limiteit.

P.: Abból, hogy a digitális bankolás olcsóbb, mit érzékelnek az ügyfelek?

G. Sz. Á.: A digitális bank egyik legnagyobb előnye, hogy relatíve olcsón tudunk működni, hiszen nálunk nem kell költséges fiókhálózatot finanszírozni. Ennek a megtakarításnak egy jelentős részét visszaadjuk az ügyfeleknek például kedvező bankszámla csomagokkal, magasabb betéti kamatok formájában, vagy alacsonyabb jelzáloghitel kamatokon keresztül.

Éppen most jelentünk meg egy olyan betéti ajánlattal is, amely külön prémiumot fizet azoknak a felhasználóinknak, akik használják a GRÁNIT eBank alkalmazást. Ha valakinek a telefonján az eBank installálva van, magasabb kamatot fizetünk a lekötött betétjére. Az alacsony költségszintből fakadó kedvezőbb kondíciók, és a kényelmes, innovatív szolgáltatások, már önmagában olyan dolgok, ami miatt érdemes egy digitális bankot választani.

Több olyan összehasonlító oldal van ma Magyarországon is, ahol meg lehet nézni, hogy mennyi valójában egy adott bankszámla vagy hitel éves költsége. Ezek az oldalak visszaigazolták azt, hogy a GRÁNIT Bank a legkedvezőbb költségekkel tud dolgozni, a legtöbb pénz itt marad az ügyfelek pénztárcájában. Kiszámoltam, én például évi 5-7 ezer forintot takarítok meg csak azzal, hogy nem fizetek az SMS-ekért, hanem ingyen megkapom ezeket. Több tétel összeadódik, és így éves szinten több tízezer forintot is megtakaríthatunk a tudatos bankválasztással.

P.: Mindez vonatkozik a vállalkozásokra is?

G. Sz. Á.: Igen, azokra is. Egy céges számla esetén például az SMS-megtakarítás sokszorosa is lehet egy magánszemélyének.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Személyes pénzügyek Világutolsó olajcégek, stagnáló magyar munkavállaló-szám Ausztriában
Privátbankár.hu | 2020. október 26. 17:04
Az olajcégek és energiavállalatok nyomott árfolyamáról és az Ausztriában, Németországban dolgozó magyar munkavállalók helyzetéről beszélt munkatársunk a TrendFM-nek.
Személyes pénzügyek Újdonsággal rukkolt elő a Gránit Bank
Privátbankár.hu | 2020. október 26. 12:23
A hazai bankok között elsőként, akár már a számlanyitás másnapján, plasztik nélküli, vásárlásra alkalmas digitális bankkártyát biztosít új ügyfeleinek a Gránit Bank. E kártyaszolgáltatás újdonsága abban áll, hogy az ügyfeleknek a számlanyitás után nem kell megvárniuk a fizikai bankkártyát ahhoz, hogy a mobiltelefonjukkal fizetni tudjanak.
Személyes pénzügyek Álomnyugdíj: így halmozhat fel tízmilliókat
Privátbankár.hu | 2020. október 26. 11:35
Több mint 24 millió forintot tud felhalmozni egy huszonéves nő a nyugdíjba vonulásáig, ha a nettó átlagfizetésének körülbelül 10 százalékát havonta félreteszi. Egy tíz évvel idősebb férfi pedig 26 millió forintra tehet szert - derül ki a K&H Biztosító összeállításából. A társaság tapasztalatai szerint az öngondoskodás és a nyugdíjas évekre történő takarékoskodás egyre inkább a fókuszba kerül szinte mindegyik korosztályban. Ezt jelzi az is, hogy a K&H Biztosító az idei első félévben - a koronavírus-járvány ellenére – nyugdíjbiztosítások értékesítésében 24 százalékos növekedést ért el.  
Személyes pénzügyek Kialakult a diákverseny országos döntőjének 19 fős mezőnye
Privátbankár.hu | 2020. október 21. 15:43
Az eddig bejutott csapatok után az október 20-ai elődöntőkben egy kiskunfélegyházi, egy kiskunhalasi, egy szegedi, egy békéscsabai és egy budapesti team diadalmaskodott, így ők vehetnek részt az első alkalommal megrendezett Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! verseny november 4-ei országos döntőjében. Nem csak a győztes csapat tagjai részesülnek majd jutalomban, a verseny támogatói, szakmai partnerei ugyanis számos értékes díjat ajánlottak fel.
Személyes pénzügyek Hátrányba kerültek a magyar munkavállalók Ausztriában a határzár miatt?
Eidenpenz József | 2020. október 21. 05:08
Majdnem a tavaly őszi szinten járt szeptemberben a magyar állampolgárok száma az osztrák munkaerő-piacon. Nagyjából stabilnak nevezhető a létszám a legfrissebb jelentés szerint Németországban is. Ám a korábbiaktól eltérően feltűnően több román, szlovén, lengyel, török, horvát és német kapott munkát Ausztriában, mint magyar. Kérdés, mi lesz a síszezonban – ha megtartják egyáltalán.
Személyes pénzügyek 400-450 milliárd forint maradhat az adósoknál a hitelmoratórium meghosszabbítása miatt
Privátbankár.hu | 2020. október 20. 11:11
Ez eddigi moratóriumosok 47 százaléka élhet a folytatással.
Személyes pénzügyek Már csak öt hely kiadó a diákverseny döntőjében
Privátbankár.hu | 2020. október 18. 20:04
Az eddig bejutott kilenc megyei győztes után ugyanis a csütörtöki elődöntőkben egy zalaegerszegi, egy egri, egy kazincbarcikai, egy fehérgyarmati és egy nyíregyházi team diadalmaskodott, így ők vehetnek részt az első alkalommal megrendezett Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! verseny november 4-ei országos döntőjében. A még szabad öt helyért október 20-án, kedden kerül sor az utolsó elődöntőkre, amelyekben négy megye (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok), valamint Budapest csapatai csapnak össze.
Személyes pénzügyek További öt hely kelt el a diákverseny döntőjében
Privátbankár.hu | 2020. október 16. 13:15
A múlt héten bejutott győri, szombathelyi, tatai és pápai csapat után az október 13-ai megyei elődöntőkben egy székesfehérvári, egy siófoki, egy villányi, egy szekszárdi és egy budaörsi team diadalmaskodott, így ők vehetnek részt az első alkalommal megrendezett Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! verseny november 4-ei országos döntőjében.
Személyes pénzügyek Novembertől már az Erste sem értékesít lakástakarék-szerződést
Privátbankár.hu | 2020. október 14. 14:39
Mindezt a honlapján tette közzé a hitelintézet. A lépés szinte napra pontosan egy évvel azután következik be, hogy az OTP Bank is a piacról való - egyelőre átmeneti - kivonulásról döntött. MIndezek következtében október 31. után már csak a Fundamenta-Lakáskasszánál lehet új lakástakarék-szerződést kötni.
Személyes pénzügyek Otthonfelújítási programot indít a kormány a legalább egygyerekes családoknak
Privátbankár.hu / MTI | 2020. október 14. 10:04
2021. január elsején indul.
hírlevél