Mobilon, néhány érintéssel, akár a sífelvonón ülve is köthetünk már utasbiztosítást, vagy otthonról, neten keresztül lakásbiztosítást. Gyakorlatilag kényünk-kedvünk szerint alakíthatjuk, hogy milyen védelmet szeretnénk - kezdi a magyar ügyfelek számára is elérhető biztosítási technológiákról szóló összesítését a Bank360.hu, amelyet a Privátbankár számára készítettek. A szakportál megjegyzi: míg a bankszektorban az utóbbi években az online bankszámlanyitás és hiteligénylés, illetve az open banking és az azonnali fizetési volt a nagy durranás, addig szépen-csendben a biztosítók is megcsinálták a maguk techforradalmát és megérkeztek a kiemelkedő ügyfélélményt nyújtó, kényelmes, és sok esetben árazásban is kedvezőbb alkalmazások, biztosítások. A Bank360.hu összeszedte, milyen megoldásokat találhatunk itthon is.
Online kalkulátorok
Természetesen a biztosítások piacán is megjelentek a termékek összehasonlítására szolgáló biztosítás kalkulátorok. Lakás-, kötelező biztosítás, casco vagy utasbiztosítás? Már több portálon is összehasonlíthatjuk személyre szabott módon a legjobb ajánlatokat. A választás előtt mindenképpen érdemes az összehasonlítással kezdeni, hiszen pénzt spórolhatunk. Az összehasonlítást nem csak asztali gépen, hanem már mobiltelefonon is egyszerűen elvégezhetjük, hazánkban több szolgáltató, köztük a Bank360.hu is kínál online kalkulátorokat.
E-kárbejelentő
A tavalyi év egyik nagy dobása volt a mobilra és asztali gépre is elérhető E-kárbejelentő alkalmazás. Segítségével elfelejthetjük a papíralapú betéti lapot, az alkalmazással és a weboldallal két érintett gépjármű kárbejelentését lehet elindítani. A biztosítás adatait előzőleg könnyen beolvashatjuk, hiszen idén januártól QR kódokkal látták el a biztosítási dokumentumokat. Káreset során egyszerűen rögzíthetjük a kárbejelentést. Az alkalmazást már több mint 250 ezren töltötték le és 7 ezer bejelentés érkezett ezen keresztül a biztosítótársaságokhoz.
Casco okosan, időarányosan
Az Aegon a magyar piacon először rukkolt elő perc alapú casco biztosítással. A dolog érdekessége, hogy az alkalmazás már 2015. óta elérhető, de úgy látszik, hogy csak az elmúlt 1-2 évben vált népszerűbbé a felhasználók körében. A biztosító alkalmazása lehetővé teszi, hogy az autó használat arányában fizessünk a casco biztosításért. A díj alacsonyabb, ha áll az autó, és magasabb, ha mozgásban van. A biztosítást ki-be kapcsolgathatjuk, csak arra kell figyelnünk, hogy amikor nem használjuk az autót, állítsuk le, különbel feleslegesen égetjük a pénzt.
Szintén a Pay-as-you-Drive modellt használja a frissen debütált Cristo alkalmazás. Az app vezetési tippeket is ad, és a magatartásunk alapján okoscasco-díjat is kalkulál, és meg is köthetjük a szerződést, amely elemi és baleseti károk ellen, lopás, törés és üvegtörés ellen is véd.
Sportolók mindig biztonságban
Az NN Biztosító a Protect.me applikációval a sportolóknak szeretne védelmet nyújtani. Az okoscascohoz hasonlóan ezt a biztosítást is kapcsolgathatjuk attól függően, hogy éppen mit sportolunk. A szerződéskötés néhány érintés a mobilon. A sikeres kötés után kiválaszthatjuk, hogy mit fogunk éppen sportolni és annak megfelelő biztosítási díjat fogunk fizetni az aktivitás időtartamáig.
Fiatalos forma
Szintén teljesen online folyamatokat kínál az Uniqa által működtetett Cherrisk, ahol utas-, baleset- és lakásbiztosítást is köthetünk villámgyorsan úgy, mintha csak chatelnénk egy ügyintézővel. Az applikáció nem csak biztosítást, hanem játékot is kínál: minél aktívabb életet élünk, annál több cserkót gyűjthetünk, amelyeket különböző utalványokra és kedvezményekre válthatunk be.
Kihívók akadtak
Persze ezen a területen is megjelentek az új kihívói a hagyományos biztosítóknak, sokszor éppen ugyanazok, akik a bankok trónját is követelik: a Magyarországon is nagyon népszerű Revolut például ultraalacsony árú utasbiztosítást kínál egy végtelenül egyszerű módon: a mobilalkalmazmásban egy érintéssel bekapcsolhatjuk a szolgáltatást, amely automatikusan érzékeli, ha elhagytuk az országot és bekapcsolja a biztosítást, aminek napi díja kevesebb mint másfél euró.
Hasonlóan kényelmes például az Amazon szolgáltatása, ami egyelőre nem érhető el a magyar ügyfeleknek. Az Alexa smarthome asszisztensen keresztül akár beszélgetve is megköthetünk egy felelősségbiztosítást kevesebb mint egy perc alatt (hiszen az Amazonon fent vannak az adataink, nem kell megadni semmit), ráadásul nem is nagyon messze, Németországban köthetünk ilyen szerződést.
Adatvezérelt módban a biztosítások
A közeljövő rengeteg újdonságot tartogat a biztosítások piacán is: a Bank360.hu arra számít, hogy egyre kényelmesebb, olcsóbb és megbízhatóbb termékek jönnek. Ma már szinte minden rezdülésünket méri valamilyen okoseszköz, ez pedig az új lehetőségek tárházát kínálja a biztosítóknak. Nem számít, hogy egészség- vagy vagyonbiztosításról van szó, ezek az eszközök és a közösségi média annyi valós idejű adatot szolgáltatnak, hogy gyerekjáték lesz a biztosítóknak személyre szabott ajánlatot adni, ami tényleg a saját élethelyzeteinkre nyújt megfizethető védelmet.
Sok hasonlóságot lát a Bank360.hu a pénzügyi szolgáltatások szektorával. A digitális zajban felértékelődik az emberi tanácsadás, ezen a téren pedig nagyon komoly feladat hárul a biztosítási ügynökökre, hogy egyszerűen és hatékonyan tájékoztassák az ügyfeleket. Ebből a feladatból persze a szabályozó szerveknek is ki kell venniük a részüket. Nemrég a Magyar Nemzeti Bank bejelentette, hogy a Minősített Fogyasztóbarát jelzést kiterjesztik a lakásbiztosításokra is. A minősítés célja, hogy az ügyfelek villámgyorsan megtalálják a számukra ideális biztosítást, amely szigorú szabályoknak felel meg ár, szolgáltatás és kényelem tekintetében is.
A Bank360.hu arra számít, hogy a jegybank itt nem áll meg, és más biztosítási termékekre is kiterjeszti a fogyasztóbarát elismerést.