Közeleg a végső határidő, ameddig a kiértesített devizahitelesek beadhatják panaszaikat az elszámolással kapcsolatban. Miután sok devizahitelest a pénzintézetek nagy számban április végén, május elején értesítettek ki, a legtöbb érintettnek június első napjaiban jár le a 30 napos határideje arra, hogy panaszt tegyen az elszámolással kapcsolatban.
Két héten belül napirenden
A Figyelő szerint ugyanakkor a határidő kitolódhat. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint az elszámolások önmagukban keveset segítenek az érintetteknek, hogy megalapozott panaszt tudjanak tenni. Sem az első körben kiküldött tájékoztató, főleg nem a hitelintézettől külön kérhető részletes elszámolás nem ad elég kapaszkodót a ügyfeleknek. Nem arról van szó, hogy a bankok szándékosan adnának megtévesztő információkat a hiteltörténetről, pusztán az a helyzet, hogy az átlagos pénzügyi képzettségű hitelfelvevők elvesznek a számtengerben, nem rendelkeznek azzal a háttértudással, ami szükséges lenne az esetleges hibás számítások kiszűréséhez.
Lázár János válaszából az derült ki, hogy a kormány két héten belül veszi napirendre az elszámolást. Mindez azt jelentheti, május-június fordulójával nem válnak véglegessé az elszámolások, s a bankárok készülhetnek arra, hogy a nyár folyamán is nyitva áll az ügyfelek előtt a lehetőség, hogy kifogást tegyenek a tájékoztatókban foglaltak miatt - írja a Figyelő.
Mi a panasz? - ne ezen bukjunk el... Korábban a Privátbankár.hu megfogalmazott egy javaslatot: a 30 napos határidőt megtartva azt javasoltuk az illetékeseknek (a bankoktól és az MNB-től), hogy azon ügyfelek esetében, akik bármiféle írásos jelzéssel éltek az elszámolással kapcsolatban, minden esetben úgy kezeljék a beadványt, mintha határidőn belüli panasz érkezett volna. Az ügyfelek zöme ugyanis nincs és nem is lehet tisztában azzal, hogy jelzése megfelel-e a panasz kritériumának, ha viszont mondjuk az MNB puszta érdeklődésként kezeli a jelzést és erről tájékoztatja az ügyfelet, kicsúszhat a panasztételi határidőből. |