A biztosítók kárráfordítása valóban emelkedni kezdett a gépjármű-biztosításoknál, köszönhetően annak, hogy az olcsó üzemanyag és a válság utáni javuló gazdasági környezet egyre több autóst csalogat vissza az utcákra, s így egyre több a baleset. (Sajnálatosan épp az autóikat az elmúlt években nem, vagy csak keveset használók okozzák a legtöbb balesetet hiszen megkopott a korábbi rutinjuk.)
Még nem drágítanak az ügyvédek
Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem életbiztosításokért felelős vezérigazgató-helyettese szerint ugyanakkor saját kárstatisztikáikban egyelőre nem látszik a másik „riogatás” valóra válása: meglehet, a baleseti sebészeteken amerikai módra már ügyvédek sora között tolják a balesetet szenvedett vétlen autóst a gipszelőbe vagy a műtőbe, ám a személyi sérüléses károkra fizetett átlagkár összege nem emelkedett számottevően a biztostó tapasztalatai szerint.
A K&H vezérigazgató-helyettese szerint ugyanakkor a díjak emelésére mindenképp szükség van mind a kgfb, mind a casco esetében, ám nem osztja azt a felügyeleti véleményt, amely szerint a kötelező piacon a negatív kárhányad (amikor a biztosítók kárkifizetése és költségei meghaladják a bevételeket) már beavatkozást tenne szükségessé a közeli jövőben. A szakember szerint a kgfb-piacon jelen lévő biztosítók kgfb-kártrtaléka mindenhol legalább 15 százalékkal meghaladja a szükséges mértéket. Kaszab szerint nagyobb a probléma a casco-piacon, ahol messze nincs annyi „félretett” pénz a biztosítások mögött, mint a kgfb-nél.