Nézd meg, mikor jön a vihar?
A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról: a hagyományos időjárás-előrejelzés mellett ma már személyre szabott eszközöket, applikációkat is segítségül hívhatunk. (Ilyen például a Generali kifejezetten erre a célra kifejlesztett alkalmazása, amely körülbelül fél órával a lakást esetlegesen érintő vihar előtt értesíti a felhasználót.)
A többi biztosítóhoz beérkezett károkról itt írtunk >>>> |
Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni. Nem árt a tető folyamatos karbantartása sem, mivel a beázás is ott van a leggyakoribb káresetek között. A kertben lévő fákat is rendszeresen ellenőrizzük, és vágjuk le az elhalt ágakat, amelyek vihar esetén akár kárt is tehetnek az épületben, illetve az ott parkoló autókban.
Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk
Gyakran előfordul, hogy a elővigyázatosság ellenére is bekövetkezik, amitől tartottunk: ebben az esetben az észlelést követő 2 napon belül jelentsük be a biztosítónál a károkat. A Generali kárszakértői például már 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsulttal, majd a kárszakértő legkésőbb 5 munkanapon belül a helyszínre érkezik. A reális kárfelmérés érdekében ne kezdjük el az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető további károk helyreállítását, és a sérült vagyontárgyakat is őrizzük meg, amíg megérkezik!
Egyszerűbb esetekben a vagyonkárok nagy részét átlagosan 2 napon belül rendezi a társaság. Emellett arra is lehetőség van, hogy „real time kárrendezés” keretében akár rögtön, a helyszínről elindítsák a kárkifizetést, ebben az esetben a károsult még a kárfelmérés napján a pénzéhez juthat. De összetettebb esetekben is 2 héten belül utalhatják a kártérítési összeget.