A törvény szerint a személyszállítási közszolgáltatásokat érintő, közpénzből finanszírozott fejlesztések kizárólag a kormány által jóváhagyott, országosan egységes fejlesztési koncepció mentén valósíthatóak meg - emlékeztet a tárca, hozzátéve, hogy a közösségi közlekedés átfogó megújításának lépéseit a Széll Kálmán Terv is rögzíti. A dokumentum a szektor szervezeti konszolidációját, új díj- és kedvezményrendszer életbe léptetését irányozza elő.
A közlemény szerint a feladatok gyors és szakszerű végrehajtása érdekében ez év májustól kormánybiztos felel a közösségi közlekedés szervezeti kereteinek kialakításáért, az ingatlanvagyonnal kapcsolatos feladatok korszerűsítéséért, a tarifa- és kedvezményrendszer átalakításáért.
A kiegyensúlyozott és színvonalas szolgáltatásokat biztosító működés elsődleges feltétele a hatékony szervezeti felépítés, a megfelelő finanszírozás és az átláthatóság megteremtése - közölte az NFM. A tárca szerint ennek érdekében megkezdődött a MÁV Csoport és a Volán társaságok átalakításával, racionalizálásával összefüggő feladatok tervezése, koordinálása. Az átalakítás alapvető célja, hogy a vasúttársaságok és az autóbuszos vállalatok 2013. január 1-jétől új szervezeti struktúrában és vagyonszerkezettel működjenek.
A minisztérium szerint az Állami Számvevőszék indokoltan állapította meg, hogy a 2006-2011 közötti időszakban a közutak burkolatai a jelentős európai uniós támogatások ellenére rosszak voltak, ami összefüggésbe hozható az útfelújítások háttérbe szorulásával, a fejlesztések előtérbe helyezésével. A szaktárca megkezdte a következő rövid, közép és hosszú távú időszakokra vonatkozó Nemzeti Közlekedési Stratégia előkészítését, amelyet jövőre fogadnak el. A stratégia határozza majd meg a fejlesztési és felújítási források optimális arányát, és ugyancsak ennek keretében fogadhatják el a következő útfelújítási programot.