Az eddigi tapasztalatok szerint nagy népszerűségnek örvend a MOL Bubi, hiszen a fővárosi közbringarendszer 2014. szeptember 8-án történt indulását követően napról napra többen használják az almazöld kerékpárokat - adott tájékoztatást a Privátbankár.hu-nak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A szeptember 17-én mért adatok alapján már több mint 6000 felhasználó vette igénybe a szolgáltatást. A bérletet vásárolók száma meghaladja a csak jegyet vásárlók számát: eddig 2745-en vettek bérletet, míg 1594-en a MOL Bubi alkalmi kipróbálására is lehetőséget nyújtó jegyet váltottak ki. Az indulási kedvezmények közül a legtöbben - közel 1700-an a Start bérletet választotta, amivel 3000 forintért 2014. december 31-éig használhatják a MOL Bubit, sőt ebből 1500 forintot le is tekerhetnek.
Nem érdemes lopniMár megvolt az első lopási kísérlet is - számol be a Népszava. A Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) úgy vélik, a Bubi egyik ügyfele a bicikli visszahelyezésekor nem győződött meg arról, hogy jól rögzítette-e a kerékpárt a Corvin-negyed metróállomásánál található gyűjtőállomáson. A szemfüles tolvaj azonban nem örülhetett sokáig friss szerzeményének, a kerékpárokba szerelt GPS segítségével ugyanis könnyen rátaláltak az elkötött drótszamárra. „A rendőrök időben elfogták a tettest, anyagi kár végül nem keletkezett” - írja a BKK. |
Napi négy utat teljesít egy-egy bringa
A statisztikák szerint naponta átlagosan több mint 4000-szer bérelik ki a bringákat, az átlagos bérlési idő közel 18 perc - közölte a BKK. Ez azt jelenti, hogy az ezer bringából álló hálózat minden egyes tagját napi négyszer kikölcsönzik, ez rendkívül jó aránynak mondható.
Figyelik a töltöttséget
Az indulás óta többször előfordult már, hogy bizonyos napszakokban egyes állomások teljesen kiürültek, mások pedig beteltek, de ez hozzá tartozik a rendszer üzemszerű működéséhez, erre a BKK-nál számítottak is - reagáltak korábbi cikkünkre a társaságnál. Jelenleg zajlik a rendszer finomhangolása, hogy kitapasztalják, melyik állomás melyik nap, melyik időszakában igényel extra töltést vagy elszállítást. Az üzemeltetést végző Közbringa Kft. logisztikai szakemberei folyamatosan ellenőrzik a gyűjtőállomások telítettségét és igyekeznek biztosítani azok elvárt töltöttségi szintjét: utánfutós kisteherautóval, vagy a 2 kerékpáros utánfutóval csoportosítják át a bringákat.
Több gyűjtőállomás, köztük: a Városháza Park, a Kálvin tér, a Rumbach Sebestyén utca, a Fővám tér és a Szent Gellért tér is kiemelkedő népszerűségnek örvend a bringahasználók körében. Rendszeresen kiürül például munkaidő végén az Akadémiánál lévő állomás, mert sokan a metróvonalak gyors eléréséhez a közbringát használják.
Tovább bővül a program
A BKK-nál a rövid távú logisztikai megoldások mellett már dolgoznak a közbringarendszer bővítésén, állomások és dokkolóhelyeik apróbb javításával, a meglévő hálózat sűrítésével. Ehhez maguktól a használóktól is kérnek javaslatokat a közbringaprogram facebook oldalán.