A Lukács fürdő megnyitóján támadták le a kérdéssel a főpolgármestert, hogy tényleg veszélyes-e a sínhálózat a 3-as metró vonalán. Tarlós István megerősítette, hogy a BKV a MÁV-tól vásárolhat síneket, mint mondta, éppen a héten kapta meg az illetékes minisztertől az erre vonatkozó levelet. Nem kell arra számítani, hogy bármelyik nap baleset történhet, de az igaz, hogy a szerelvények a 3-as vonal egyes szakaszain már rendkívül lassan közlekedhetnek, mert csak így tudják biztosítani, hogy napi szinten ne legyen balesetveszélyes repedés a síneken.
Egy olyan nagyságrendű kérdést, mint a fővárosi közösségi közlekedés, beleértve a járműállomány súlyos elhasználódását is, csak az uniós források, a kormány és a főváros együttes fellépésével, összefogásával lehet orvosolni, s évek kellenek hozzá. A kormány támogatja a főváros uniós villamos-, trolitenderét is. A 2-es metró Alstom ügyeit is sikerült rendezni, és ha megérkezik valamennyi szerelvény, a 2-es vonal használhatóbb szerelvényeit át tudják irányítani a 3-as szakaszra - mondta Tarlós István.
Előzőleg a Népszabadság arról írt, hogy a Budapesti Műszaki Egyetem tanulmánya fél éve még arra figyelmeztetett, hogy a pályával nagyon rövid időn belül bajok lesznek, eltörhetnek a sínek. A jóslat beigazolódott, amikor két hete olyan repedést találtak a Klinikák állomás és a Nagyvárad tér között, hogy egy napig csak lépésben, 5 km/óra sebességgel haladhattak a vonatok. A BKV-nál és a BKK-nál is aggódnak, mert ezt a törést semmi nem jelezte előre, bár a közlekedési cég karbantartói minden éjjel ultrahanggal vizsgálják át a pálya egy-egy szakaszát.
A két héttel ezelőtti vizsgálatokból arra lehet következtetni, hogy a pálya romlása felgyorsult, így a múltkori pályahibához hasonló esetek egyre gyakoribbak lesznek. Amíg csak keresztirányban törik a sín, addig nagy baj nincs, a vonat legfeljebb döccen egyet. Ha azonban letörik a sín oldala, fennáll a lehetősége, hogy a jármű kisiklik. A BKV, illetve a BKK gyors megoldásként a MÁV pályarekonstrukcióinál kicserélt, használt, de még jó állapotú sínszálakkal pótolná az azonnal cserére szoruló szakaszokat, csakhogy a MÁV vonalain sem éppen újak a sínek, átlag 25-30 évesek. Ráadásul a sínszálak cseréje önmagában még nem hoz megoldást. Az alagút rossz és elöregedett szigetelése miatt a beszivárgó talajvíz már sokfelé tönkretette a sínt rögzítő vasbeton pályalemezeket.