Az átadást azért kell halasztani, mert csúszik a tűzvédelmi berendezések és rendszerek kiépítése és összehangolása - fejtette ki Manfred Körtgen, a beruházás vezető mérnöke. Megjegyezte: egyebek mellett "nem kellően kiforrott" a terminál kiürítésének menete. A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) terminálja egy 220-szor 180 méteres, 30 méter magas épület, amelyben csak bejelentkező - check-in - pultból 116 darab van, háromszintes pincéjében pedig egy komplett pályaudvar, amely nagysebességű InterCityExpress vonatokat is fogad majd.
A BER a német főváros térségében a legnagyobb szabású beruházás jelenleg. Az évi 27 millió utas fogadására alkalmas terminál körül 10 ezer parkolóhelyet alakítanak ki, és a vasút mellett kiépítik a közvetlen autópálya-kapcsolatot is. A repülőtér a korszerűtlen, túlterhelt és bővítésre alkalmatlan schönefeldi és tegeli repülőteret váltja ki. A két régi berlini nemzetközi légikikötő egyelőre tovább működik majd, mint tervezték, az új repülőtér üzembe helyezését követően zárják majd be őket. A 2,5 milliárd eurós beruházás átadását egyszer már el kellett halasztani. Eredetileg 2011 novemberére ütemezték az üzembe helyezést. A repülőtér megépítéséről 1996-ban határoztak, a tervezés és az engedélyek beszerzése 10 évig tartott, a kivitelezés 2006-ban kezdődött.