4p

Amikor egy céget vezetünk, és szeretnénk azt sikeresen tenni, minden apróság számít. Nem mindegy, hogy milyen az első kapcsolatfelvétel a potenciális ügyfelekkel, sokat nyom a latba az első személyes találkozó, de még az irodánk állapota is. Ha nem szeretnénk már az első lépéseknél rossz irányba indulni, az alábbi hat pontra  oda kell figyelnünk.

Rossz kommunikáció az első kapcsolatfelvételnél

Az első benyomás gyakran már a telefonos vagy e-mailes kapcsolatfelvételkor elkezd kialakulni. Ha a válaszaink lassúak, a kommunikáció zavaros, az ügyfelek úgy érzik majd, hogy nem vagyunk elég elkötelezettek vagy éppen profik. A gyors és pontos válaszadás, a barátságos hangnem és az udvarias stílus segít abban, hogy pozitív benyomást keltsünk már az első pillanattól kezdve. Mindig figyeljünk arra, hogy a kommunikáció világos és érthető legyen – ezzel sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat.

Balul elsült első találkozás

Az első személyes találkozó – legyen az egy kapcsolattartóval vagy magával a cég vezetőjével – kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogyan ítélnek meg bennünket az ügyfelek. Fontos például, hogy időben érkezzünk, hiszen a pontosság a megbízhatóság jele. A megjelenésünk is sokat elárul rólunk: legyünk ápoltak, rendezettek, az öltözetünk pedig illeszkedjen az üzleti környezethez, a cégünk által képviselt értékekhez.

Az első kézfogás legyen határozott, a szemkontaktus pedig őszinteséget és bizalmat sugall. Emellett a testbeszédünk és kommunikációnk is figyelmet érdemel: legyünk barátságosak, de professzionálisak, így már az első találkozás alkalmával pozitív, hiteles képet alakíthatunk ki magunkról és cégünkről.

Problémák az irodai környezettel

Ha az első beszélgetés, egyeztetés sikeres volt, akkor a potenciális ügyfelet jó eséllyel az irodánkban is vendégül látjuk majd. Ez már mindenképpen haladás, de még itt is sok minden félrecsúszhat.

A recepció az első pont, amivel ügyfeleink találkoznak, így ennek a területnek mindig tisztának és rendezettnek kell lennie. Ha túlzsúfolt, poros vagy rendezetlen, az azonnal rombolja az első benyomást. Érdemes egyszerű, mégis elegáns dekorációt választani, amely professzionális képet sugall. Ha van várakozásra kijelölt terület, biztosítsuk, hogy ott mindig legyen elegendő ülőhely, friss magazinok, esetleg egy üveg friss víz is.

Az iroda dekorációja szintén sokat elárul a cégünkről. Ha egy kellemes, inspiráló környezetet teremtünk, az ügyfelek szívesen tartózkodnak nálunk. Szintén jó pontnak számít, ha itt-ott megjelenítjük a saját brandünket, például egy-egy logóval vagy okos színválasztással.

Az is fontos, hogy az iroda minden része tiszta, rendezett és igényes legyen. A rendszeres takarítás fontosságát talán szükségtelen is hangsúlyoznunk. De muszáj a részletekre is odafigyelnünk: például, ha van egy akváriumunk az irodában, az esztétikus lehet, de a karbantartása elengedhetetlen. Egy piszkos, átláthatatlan víz, beteg halak vagy rosszul működő szűrőrendszer rendkívül rossz benyomást kelthet. Éppen ezért az akvárium tisztán tartása kiemelt fontosságú, amihez ajánlott egy hatékony ro szűrő beszerzése, ami garantálja a víz tisztaságát.

Barátságtalan vagy képzetlen személyzet

Az alkalmazottaink az iroda arcai. Ha barátságtalanul vagy közönyösen fogadják az ügyfeleket, az azonnal negatív érzetet kelt. A megfelelő képzés és a pozitív hozzáállás kulcsfontosságú. Nemcsak udvariasnak, de segítőkésznek is kell lenniük, hiszen a legtöbb ügyfél az első pillanatok alapján alakítja ki véleményét. Ha bármilyen kérdésük van, fontos, hogy gyors és megbízható választ kapjanak, hiszen ez az egyik legjobb módja annak, hogy bizalmat építsünk.

Technikai problémák és elavult eszközök

Semmi sem kellemetlenebb egy üzleti találkozón, mint amikor technikai problémák merülnek fel. Ha a prezentáció során nem működik a projektor, vagy az internetkapcsolat akadozik, az ügyfél csalódott lesz, és azt gondolhatja, hogy cégünk nem elég professzionális. Mindig érdemes előre ellenőrizni a technikai eszközök állapotát, és ha szükséges, frissíteni azokat. A modern, megbízható eszközök használata nemcsak megkönnyíti az együttműködést, de jó benyomást is kelt.

Az első benyomás kialakítása tehát egy összetett folyamat, amben számos tényező működik közre a kapcsolattartótól kezdve a dekoráción át a ro szűrőig. Ha odafigyelünk a fenti pontokra, garantáltan javítani tudunk az ügyfélélményen, és hosszú távon pozitív hatást gyakorolhatunk az üzleti kapcsolatainkra.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Karácsony előtt vált meg több bolti dolgozójától az OBI
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 17:43
Létszámcsökkentést kellett végrehajtani az OBI-nál, a dolgozókat novemberben kezdték el tájékoztatni a felmondásokról. A vállalat a következő évekre készített tervekkel indokolta a lépést. 118 fő is érintett lehet.
Vállalat Nagy tervei vannak a 4iG-nek az egyik legismertebb amerikai céggel
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 09:16
Együttműködést készítenek elő.
Vállalat Két megállapodást is tető alá hozott a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 06:50
Űripari és védelmi kérdések.
Vállalat Az Opus szállodalánca belép Horvátországba
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 18:40
Hunguest Hotels szállodalánc üzemeltetheti az Opatijában található négycsillagos Hotel Miramart – közölte a társaság kedden.
Vállalat Zöldhitellel újít az MFB
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 17:20
Új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) Zöld Lendület Hitelprogram néven.
Vállalat Mészáros Lőrincék cége nem lassít
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 09:10
Az Opus-csoport adózott eredménye 31 milliárd forint lett az első három negyedévben.
Vállalat 15 éve nem látott krízis csapott le a német autógyártókra
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 08:10
A német autógyártók a 2009-es pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július és szeptember közötti időszakban – derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég elemzéséből.
Vállalat Lezárult a részvényigénylési időszak az MBH-nál, a következő cél a blue chipek mezőnye – interjú
PR | 2025. december 13. 12:05
December 12-ig tartott az igénylési időszak az MBH Bank részvénytranzakciójában, a program zárása pedig a napokban várható. Az MBH Befektetési Bank vezérigazgatója és egyben az MBH Bank ügyvezető igazgatója elmondta, hogy teljesült az a várakozása, hogy minél több lakossági befektető jegyezze le a papírjaikat, hiszen a lakossági igénylést napokkal a tervezett határidő előtt, a kiemelkedő érdeklődés miatt leállította a bank. Brezina Szabolcs a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, hogy tovább növelnék a közkézhányadot, az első számú cél pedig, hogy a BUX indexbe kerülve betörjenek a hazai blue chipek közé.
Vállalat Trump tombolni fog: hatalmasat késik a repülője
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 08:55
A Boeingnél készülő két új Air Force One elnöki repülőgép közül az első csak 2028 közepén állhat szolgálatba, ami újabb egyéves késedelmet jelent az eddigi ütemtervhez képest az amerikai légierő (U.S. Air Force) közleménye szerint.
Vállalat Egy stabil lépés is elég a tudatos vállalatfinanszírozás irányába
PR | 2025. december 12. 14:12
Minden várakozást felülmúlt az érdeklődés a fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram iránt – derül ki a KAVOSZ legfrissebb adataiból. A társaság országos ügyfélszolgálati hálózata folyamatosan segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. A Cégkassza Podcast legújabb epizódjában Mészáros Ádám, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg tapasztalatait a program eddigi eredményeiről, az őszi roadshow tapasztalatairól és a jövőbeli fejlesztési tervekről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG