4p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor egy céget vezetünk, és szeretnénk azt sikeresen tenni, minden apróság számít. Nem mindegy, hogy milyen az első kapcsolatfelvétel a potenciális ügyfelekkel, sokat nyom a latba az első személyes találkozó, de még az irodánk állapota is. Ha nem szeretnénk már az első lépéseknél rossz irányba indulni, az alábbi hat pontra  oda kell figyelnünk.

Rossz kommunikáció az első kapcsolatfelvételnél

Az első benyomás gyakran már a telefonos vagy e-mailes kapcsolatfelvételkor elkezd kialakulni. Ha a válaszaink lassúak, a kommunikáció zavaros, az ügyfelek úgy érzik majd, hogy nem vagyunk elég elkötelezettek vagy éppen profik. A gyors és pontos válaszadás, a barátságos hangnem és az udvarias stílus segít abban, hogy pozitív benyomást keltsünk már az első pillanattól kezdve. Mindig figyeljünk arra, hogy a kommunikáció világos és érthető legyen – ezzel sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat.

Balul elsült első találkozás

Az első személyes találkozó – legyen az egy kapcsolattartóval vagy magával a cég vezetőjével – kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogyan ítélnek meg bennünket az ügyfelek. Fontos például, hogy időben érkezzünk, hiszen a pontosság a megbízhatóság jele. A megjelenésünk is sokat elárul rólunk: legyünk ápoltak, rendezettek, az öltözetünk pedig illeszkedjen az üzleti környezethez, a cégünk által képviselt értékekhez.

Az első kézfogás legyen határozott, a szemkontaktus pedig őszinteséget és bizalmat sugall. Emellett a testbeszédünk és kommunikációnk is figyelmet érdemel: legyünk barátságosak, de professzionálisak, így már az első találkozás alkalmával pozitív, hiteles képet alakíthatunk ki magunkról és cégünkről.

Problémák az irodai környezettel

Ha az első beszélgetés, egyeztetés sikeres volt, akkor a potenciális ügyfelet jó eséllyel az irodánkban is vendégül látjuk majd. Ez már mindenképpen haladás, de még itt is sok minden félrecsúszhat.

A recepció az első pont, amivel ügyfeleink találkoznak, így ennek a területnek mindig tisztának és rendezettnek kell lennie. Ha túlzsúfolt, poros vagy rendezetlen, az azonnal rombolja az első benyomást. Érdemes egyszerű, mégis elegáns dekorációt választani, amely professzionális képet sugall. Ha van várakozásra kijelölt terület, biztosítsuk, hogy ott mindig legyen elegendő ülőhely, friss magazinok, esetleg egy üveg friss víz is.

Az iroda dekorációja szintén sokat elárul a cégünkről. Ha egy kellemes, inspiráló környezetet teremtünk, az ügyfelek szívesen tartózkodnak nálunk. Szintén jó pontnak számít, ha itt-ott megjelenítjük a saját brandünket, például egy-egy logóval vagy okos színválasztással.

Az is fontos, hogy az iroda minden része tiszta, rendezett és igényes legyen. A rendszeres takarítás fontosságát talán szükségtelen is hangsúlyoznunk. De muszáj a részletekre is odafigyelnünk: például, ha van egy akváriumunk az irodában, az esztétikus lehet, de a karbantartása elengedhetetlen. Egy piszkos, átláthatatlan víz, beteg halak vagy rosszul működő szűrőrendszer rendkívül rossz benyomást kelthet. Éppen ezért az akvárium tisztán tartása kiemelt fontosságú, amihez ajánlott egy hatékony ro szűrő beszerzése, ami garantálja a víz tisztaságát.

Barátságtalan vagy képzetlen személyzet

Az alkalmazottaink az iroda arcai. Ha barátságtalanul vagy közönyösen fogadják az ügyfeleket, az azonnal negatív érzetet kelt. A megfelelő képzés és a pozitív hozzáállás kulcsfontosságú. Nemcsak udvariasnak, de segítőkésznek is kell lenniük, hiszen a legtöbb ügyfél az első pillanatok alapján alakítja ki véleményét. Ha bármilyen kérdésük van, fontos, hogy gyors és megbízható választ kapjanak, hiszen ez az egyik legjobb módja annak, hogy bizalmat építsünk.

Technikai problémák és elavult eszközök

Semmi sem kellemetlenebb egy üzleti találkozón, mint amikor technikai problémák merülnek fel. Ha a prezentáció során nem működik a projektor, vagy az internetkapcsolat akadozik, az ügyfél csalódott lesz, és azt gondolhatja, hogy cégünk nem elég professzionális. Mindig érdemes előre ellenőrizni a technikai eszközök állapotát, és ha szükséges, frissíteni azokat. A modern, megbízható eszközök használata nemcsak megkönnyíti az együttműködést, de jó benyomást is kelt.

Az első benyomás kialakítása tehát egy összetett folyamat, amben számos tényező működik közre a kapcsolattartótól kezdve a dekoráción át a ro szűrőig. Ha odafigyelünk a fenti pontokra, garantáltan javítani tudunk az ügyfélélményen, és hosszú távon pozitív hatást gyakorolhatunk az üzleti kapcsolatainkra.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elindult a magyar laborspecialista kínai gyára
Privátbankár.hu | 2024. október 8. 12:55
Az első magyar gépipari beruházást valósította meg Kínában a száz százalékban hazai tulajdonban lévő, orvoselektronikai termékeket fejlesztő és gyártó 77 Elektronika Csoport.
Vállalat Balásy Gyula cége 26,2 milliárdos feladatot kapott
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 10:13
A magyar uniós elnökség kommunikációs ügynökségi és rendezvényszervezési feladataira.
Vállalat Philip Wood az Indotek Group új nemzetközi tranzakciós és vagyonkezelési igazgatója
Privátbankár.hu | 2024. október 3. 11:50
Október 1-től Philip Wood tölti be az Indotek Group nemzetközi tranzakciós és vagyonkezelési igazgatói posztját. Az Indotek Group-hoz újonnan csatlakozott szakember a csoport nemzetközi terjeszkedési stratégiáját felügyeli majd, a közép-, dél- és nyugat-európai kulcspiacokra összpontosítva. Ő vezeti a továbbiakban a vállalatcsoport új piaci lehetőségek felkutatására irányuló erőfeszítéseit, valamint felel a vagyonkezelési üzletág fejlesztéséért és segíti az Indotek szélesebb körű stratégiai növekedési törekvéseinek megvalósítását 12 európai országban.  
Vállalat A PwC megvette a GKID-et
Privátbankár.hu | 2024. október 3. 09:13
Hat új szakember csatlakozik a céghez.
Vállalat Szorosabbá válik a bankok és a fintech cégek szövetsége Magyarországon
Natív tartalom | 2024. szeptember 30. 19:03
A fintech, vagyis a pénzügyi technológia egyre jelentősebb iparággá válik hazánkban is. Ács Zoltán, a Magyar Fintech Szövetség elnöke szerint mára a pénzügyi technológiákkal foglalkozó cégek és a bankok közötti együttműködés szorosabbá vált, mivel a bankok felismerték az innovációk szükségességét. A szabályozás terén ugyanakkor fontos kihívások merülnek fel, a technológiai fejlődés gyors üteme miatt a hatóságok nehezen tudnak lépést tartani – mondta el a szakértő a Cégkassza Podcast legújabb adásában.
Vállalat Az árvíz és az eső sem tudta elmosni a Csúcs Kupát
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 30. 17:14
Nemcsak egymással, hanem a mostoha időjárással is meg kellett küzdenie a csapatoknak szombaton a Csúcs Kupa kispályás labdarúgó tornán, amelyet az Országgyűlés válogatottja nyert meg, immár sorrendben negyedszer.
Vállalat Az Otthonfelújítási Program az építőiparnak is kedvez
Natív tartalom | 2024. szeptember 30. 13:21
Az építőipar helyzete a gazdasági ciklusok mentén alakul, a vállalkozók és az építőanyag-kereskedők a legkisebb változásokat is megérzik. Juhász Attila, az Építési Vállalkozók Országos Szövetségének (ÉVOSZ) tagozatvezetője és az Újház Zrt. elnöke a Cégkassza Podcast-ben elmondta: a szektor nemzetgazdasági szempontból is fontos, hiszen közel 400 ezer ember megélhetését biztosítja.
Vállalat Különleges ajándékot kapnak a magyar olimpikonok
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 30. 10:56
A Visa és az MBH tiszteleg az eredményeik előtt.
Vállalat Rekordnyereség az Opus Globalnál, nehéz időkben is jól ment a szekér
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 30. 08:04
A társaság nettó nyeresége 20,6 milliárd forint, az EBITDA 47,6 milliárd forint lett 2024 első hat hónapjában, ami mind a két esetben történelmi csúcs.
Vállalat A mellékhatások miatt az egész világon visszahívja gyógyszerét a Pfizer
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 27. 11:54
Nagyobb kockázattal jár az alkalmazása, mint amennyi előnnyel jár, de tavaly még 328 millió dolláros bevételt hozott a cégnek a készítmény.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG