4p

Amikor egy céget vezetünk, és szeretnénk azt sikeresen tenni, minden apróság számít. Nem mindegy, hogy milyen az első kapcsolatfelvétel a potenciális ügyfelekkel, sokat nyom a latba az első személyes találkozó, de még az irodánk állapota is. Ha nem szeretnénk már az első lépéseknél rossz irányba indulni, az alábbi hat pontra  oda kell figyelnünk.

Rossz kommunikáció az első kapcsolatfelvételnél

Az első benyomás gyakran már a telefonos vagy e-mailes kapcsolatfelvételkor elkezd kialakulni. Ha a válaszaink lassúak, a kommunikáció zavaros, az ügyfelek úgy érzik majd, hogy nem vagyunk elég elkötelezettek vagy éppen profik. A gyors és pontos válaszadás, a barátságos hangnem és az udvarias stílus segít abban, hogy pozitív benyomást keltsünk már az első pillanattól kezdve. Mindig figyeljünk arra, hogy a kommunikáció világos és érthető legyen – ezzel sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat.

Balul elsült első találkozás

Az első személyes találkozó – legyen az egy kapcsolattartóval vagy magával a cég vezetőjével – kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogyan ítélnek meg bennünket az ügyfelek. Fontos például, hogy időben érkezzünk, hiszen a pontosság a megbízhatóság jele. A megjelenésünk is sokat elárul rólunk: legyünk ápoltak, rendezettek, az öltözetünk pedig illeszkedjen az üzleti környezethez, a cégünk által képviselt értékekhez.

Az első kézfogás legyen határozott, a szemkontaktus pedig őszinteséget és bizalmat sugall. Emellett a testbeszédünk és kommunikációnk is figyelmet érdemel: legyünk barátságosak, de professzionálisak, így már az első találkozás alkalmával pozitív, hiteles képet alakíthatunk ki magunkról és cégünkről.

Problémák az irodai környezettel

Ha az első beszélgetés, egyeztetés sikeres volt, akkor a potenciális ügyfelet jó eséllyel az irodánkban is vendégül látjuk majd. Ez már mindenképpen haladás, de még itt is sok minden félrecsúszhat.

A recepció az első pont, amivel ügyfeleink találkoznak, így ennek a területnek mindig tisztának és rendezettnek kell lennie. Ha túlzsúfolt, poros vagy rendezetlen, az azonnal rombolja az első benyomást. Érdemes egyszerű, mégis elegáns dekorációt választani, amely professzionális képet sugall. Ha van várakozásra kijelölt terület, biztosítsuk, hogy ott mindig legyen elegendő ülőhely, friss magazinok, esetleg egy üveg friss víz is.

Az iroda dekorációja szintén sokat elárul a cégünkről. Ha egy kellemes, inspiráló környezetet teremtünk, az ügyfelek szívesen tartózkodnak nálunk. Szintén jó pontnak számít, ha itt-ott megjelenítjük a saját brandünket, például egy-egy logóval vagy okos színválasztással.

Az is fontos, hogy az iroda minden része tiszta, rendezett és igényes legyen. A rendszeres takarítás fontosságát talán szükségtelen is hangsúlyoznunk. De muszáj a részletekre is odafigyelnünk: például, ha van egy akváriumunk az irodában, az esztétikus lehet, de a karbantartása elengedhetetlen. Egy piszkos, átláthatatlan víz, beteg halak vagy rosszul működő szűrőrendszer rendkívül rossz benyomást kelthet. Éppen ezért az akvárium tisztán tartása kiemelt fontosságú, amihez ajánlott egy hatékony ro szűrő beszerzése, ami garantálja a víz tisztaságát.

Barátságtalan vagy képzetlen személyzet

Az alkalmazottaink az iroda arcai. Ha barátságtalanul vagy közönyösen fogadják az ügyfeleket, az azonnal negatív érzetet kelt. A megfelelő képzés és a pozitív hozzáállás kulcsfontosságú. Nemcsak udvariasnak, de segítőkésznek is kell lenniük, hiszen a legtöbb ügyfél az első pillanatok alapján alakítja ki véleményét. Ha bármilyen kérdésük van, fontos, hogy gyors és megbízható választ kapjanak, hiszen ez az egyik legjobb módja annak, hogy bizalmat építsünk.

Technikai problémák és elavult eszközök

Semmi sem kellemetlenebb egy üzleti találkozón, mint amikor technikai problémák merülnek fel. Ha a prezentáció során nem működik a projektor, vagy az internetkapcsolat akadozik, az ügyfél csalódott lesz, és azt gondolhatja, hogy cégünk nem elég professzionális. Mindig érdemes előre ellenőrizni a technikai eszközök állapotát, és ha szükséges, frissíteni azokat. A modern, megbízható eszközök használata nemcsak megkönnyíti az együttműködést, de jó benyomást is kelt.

Az első benyomás kialakítása tehát egy összetett folyamat, amben számos tényező működik közre a kapcsolattartótól kezdve a dekoráción át a ro szűrőig. Ha odafigyelünk a fenti pontokra, garantáltan javítani tudunk az ügyfélélményen, és hosszú távon pozitív hatást gyakorolhatunk az üzleti kapcsolatainkra.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Nagy Márton jelenlétében helyeztek bokrétát a 4iG űrközpontjára
Bózsó Péter | 2025. március 31. 17:35
A Remtech űripari gyártóközpont hétfői bokrétaavató ünnepségén a nemzetgazdasági miniszteren túl az Európai Űrügynökség (ESA) is képviseltette magát.
Vállalat A magyar kkv-szektor sokat profitálhat a kanadai kanadai cégek európai nyitásából
PR | 2025. március 31. 17:10
A globális gazdasági bizonytalanság és az egyre inkább eszkalálódó kanadai-amerikai vámháború új kihívások elé állítják a nemzetközi piacot és a tengeren túli vállalkozásokat. A Garantiqa támogatásával folyamatosan jelentkező Cégkassza Podcast legújabb epizódjának meghívott vendége ezúttal Nicholas Sarvari, a Kanadai Magyar Kereskedelmi Kamara elnöke volt.
Vállalat Nagyot nőtt tavaly a Waberer’s is
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 15:54
Több mint 6 százalékkal növelte éves árbevételét a múlt év egészében a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett Waberer’s International Nyrt. Az üzemi (üzleti) tevékenység eredménye pedig 5 százalékkal 45 millió euróra nőtt, ami rekordot jelent a vállalat történetében. Az eredmény bővülésében a biztosítási és szerződéses logisztikai szegmens játszotta a főszerepet. A vállalat számos olyan stratégiai beruházást és akvizíciót hajtott végre 2024-ben, amelyek a menedzsment szerint biztosítják a jövőbeni növekedést, és tovább diverzifikálják a logisztikai és a biztosítási tevékenységeit. A cég szerint a Waberer’s Csoport célja, hogy a régió egyik legmeghatározóbb komplex logisztikai szolgáltatójaként működjön.
Vállalat Bepöccent a Lego, a bírósághoz fordultak
Privátbankár.hu | 2025. március 29. 16:21
Jogvita alakult ki egy holland cég és a Lego között márkanévhasználat miatt.
Vállalat Új gyógyszerfejlesztésben ért mérföldkőhöz a Richter
Privátbankár.hu | 2025. március 27. 18:01
Új, megfizethetőbb gyógyszer jöhet a rheumatoid arthritis és más gyulladásos betegségek kezelésére.
Vállalat Felvásárolták az albán Spar-üzleteket
Privátbankár.hu | 2025. március 26. 16:07
A koszovói Viva Fresh Store vásárolta fel a Spar-üzleteket.
Vállalat Bejött az olcsómenüs lépés
Privátbankár.hu | 2025. március 26. 11:41
Pápá Starbucks: egy évtizedet kellett várnia a McDonald’snak, hogy újra elnyerje azt az elismerést, amit korábban hosszú ideig egyetlen versenytársa sem tudott elvenni tőle. A türelem rózsát termett.
Vállalat Ennek nem örülhet Elon Musk: a Tesla európai eladásai ismét csökkentek februárban
Privátbankár.hu | 2025. március 25. 13:10
A Tesla európai piaci részesedése tovább zsugorodott februárban, eladásai már a második egymást követő hónapban csökkentek, miközben az elektromos járművek értékesítése Európában összességében növekedett.
Vállalat A Gyulahús Kft. – A hagyomány és a kiváló minőség egyesítése
PR | 2025. március 24. 11:11
A Gyulahús Kft. 2013-ban alakult, és azóta is 100%-ban Gyula város önkormányzatának tulajdonában áll. Az elmúlt évek során a vállalat minden gazdasági évét pozitív mérleggel zárta, miközben számos szakmai elismerésben részesült. A társaság számára kiemelten fontos a minőség és a hagyományok tisztelete, amit a legújabb sikerük is bizonyít: a Gyulai Pokol extra erős szalámi rúd elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet.
Vállalat Közzétette számait az Amway, ilyen volt a 2024-es év
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 11:02
Az Amway közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit és bemutatta legfontosabb fejlesztéseit, ezzel megerősítve globális vezető szerepét az iparágban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG