4p

Amikor egy céget vezetünk, és szeretnénk azt sikeresen tenni, minden apróság számít. Nem mindegy, hogy milyen az első kapcsolatfelvétel a potenciális ügyfelekkel, sokat nyom a latba az első személyes találkozó, de még az irodánk állapota is. Ha nem szeretnénk már az első lépéseknél rossz irányba indulni, az alábbi hat pontra  oda kell figyelnünk.

Rossz kommunikáció az első kapcsolatfelvételnél

Az első benyomás gyakran már a telefonos vagy e-mailes kapcsolatfelvételkor elkezd kialakulni. Ha a válaszaink lassúak, a kommunikáció zavaros, az ügyfelek úgy érzik majd, hogy nem vagyunk elég elkötelezettek vagy éppen profik. A gyors és pontos válaszadás, a barátságos hangnem és az udvarias stílus segít abban, hogy pozitív benyomást keltsünk már az első pillanattól kezdve. Mindig figyeljünk arra, hogy a kommunikáció világos és érthető legyen – ezzel sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat.

Balul elsült első találkozás

Az első személyes találkozó – legyen az egy kapcsolattartóval vagy magával a cég vezetőjével – kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogyan ítélnek meg bennünket az ügyfelek. Fontos például, hogy időben érkezzünk, hiszen a pontosság a megbízhatóság jele. A megjelenésünk is sokat elárul rólunk: legyünk ápoltak, rendezettek, az öltözetünk pedig illeszkedjen az üzleti környezethez, a cégünk által képviselt értékekhez.

Az első kézfogás legyen határozott, a szemkontaktus pedig őszinteséget és bizalmat sugall. Emellett a testbeszédünk és kommunikációnk is figyelmet érdemel: legyünk barátságosak, de professzionálisak, így már az első találkozás alkalmával pozitív, hiteles képet alakíthatunk ki magunkról és cégünkről.

Problémák az irodai környezettel

Ha az első beszélgetés, egyeztetés sikeres volt, akkor a potenciális ügyfelet jó eséllyel az irodánkban is vendégül látjuk majd. Ez már mindenképpen haladás, de még itt is sok minden félrecsúszhat.

A recepció az első pont, amivel ügyfeleink találkoznak, így ennek a területnek mindig tisztának és rendezettnek kell lennie. Ha túlzsúfolt, poros vagy rendezetlen, az azonnal rombolja az első benyomást. Érdemes egyszerű, mégis elegáns dekorációt választani, amely professzionális képet sugall. Ha van várakozásra kijelölt terület, biztosítsuk, hogy ott mindig legyen elegendő ülőhely, friss magazinok, esetleg egy üveg friss víz is.

Az iroda dekorációja szintén sokat elárul a cégünkről. Ha egy kellemes, inspiráló környezetet teremtünk, az ügyfelek szívesen tartózkodnak nálunk. Szintén jó pontnak számít, ha itt-ott megjelenítjük a saját brandünket, például egy-egy logóval vagy okos színválasztással.

Az is fontos, hogy az iroda minden része tiszta, rendezett és igényes legyen. A rendszeres takarítás fontosságát talán szükségtelen is hangsúlyoznunk. De muszáj a részletekre is odafigyelnünk: például, ha van egy akváriumunk az irodában, az esztétikus lehet, de a karbantartása elengedhetetlen. Egy piszkos, átláthatatlan víz, beteg halak vagy rosszul működő szűrőrendszer rendkívül rossz benyomást kelthet. Éppen ezért az akvárium tisztán tartása kiemelt fontosságú, amihez ajánlott egy hatékony ro szűrő beszerzése, ami garantálja a víz tisztaságát.

Barátságtalan vagy képzetlen személyzet

Az alkalmazottaink az iroda arcai. Ha barátságtalanul vagy közönyösen fogadják az ügyfeleket, az azonnal negatív érzetet kelt. A megfelelő képzés és a pozitív hozzáállás kulcsfontosságú. Nemcsak udvariasnak, de segítőkésznek is kell lenniük, hiszen a legtöbb ügyfél az első pillanatok alapján alakítja ki véleményét. Ha bármilyen kérdésük van, fontos, hogy gyors és megbízható választ kapjanak, hiszen ez az egyik legjobb módja annak, hogy bizalmat építsünk.

Technikai problémák és elavult eszközök

Semmi sem kellemetlenebb egy üzleti találkozón, mint amikor technikai problémák merülnek fel. Ha a prezentáció során nem működik a projektor, vagy az internetkapcsolat akadozik, az ügyfél csalódott lesz, és azt gondolhatja, hogy cégünk nem elég professzionális. Mindig érdemes előre ellenőrizni a technikai eszközök állapotát, és ha szükséges, frissíteni azokat. A modern, megbízható eszközök használata nemcsak megkönnyíti az együttműködést, de jó benyomást is kelt.

Az első benyomás kialakítása tehát egy összetett folyamat, amben számos tényező működik közre a kapcsolattartótól kezdve a dekoráción át a ro szűrőig. Ha odafigyelünk a fenti pontokra, garantáltan javítani tudunk az ügyfélélményen, és hosszú távon pozitív hatást gyakorolhatunk az üzleti kapcsolatainkra.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Akadálymentesítés a fenntarthatóság édes gyermeke? Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2025. november 18. 18:16
Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.
Vállalat A Renault két új, Geely-alapú autót gyárt majd Brazíliában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 17:21
A Renault-csoport 2026 második felétől két új autót fog gyártani Brazíliában kínai partnere, a Geely járműveinek alapjaira építve – közölte a vállalat kedden, jelezve, hogy tovább terjeszkedik a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacon.
Vállalat Jövő májustól örülhetnek a Wizz Air budapesti utasai
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:57
A Wizz Air bővíti budapesti bázisát, májusban érkezik ide a cég 18. repülőgépe, ami új járatok indítására és a meglévők bővítésére ad lehetőséget – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kedden online sajtótájékoztatón.
Vállalat Hihetetlen, hogy az Apple mit művel Kínában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:34
Az Apple Inc. okostelefon-eladásai Kínában 37 százalékkal nőttek októberben az új, 17. szériás készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően – áll a Counterpoint Research piackutató honlapján kedden közzétett jelentésben.
Vállalat Gondban a kínai Baidu, ezzel kellett számolnia
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 13:41
A Baidu kínai internetes cég veszteséggel zárta a harmadik negyedévet bevételeinek csökkenése mellett.
Vállalat Aki érti az adatait, az érti a piacát – így épül a jövő vállalata
PR | 2025. november 18. 11:15
Az adat ma már nem pusztán információ, hanem a siker kulcsa. Egy vállalat minden egyes tranzakciójában, ügyfélinterakciójában, számlájában ott rejlik az a tudás, amelyből pontosabb döntések, stabilabb működés és megbízhatóbb partnerkapcsolatok születhetnek. A jövő vállalata nem ösztönből működik, hanem adatból épít döntést, biztonságot és bizalmat.
Vállalat Felvásárolja az Otthon Centrumot az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:54
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.
Vállalat Köszönőviszonyban sincs a kkv-k béremelési terve a kormány elképzelésével
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:38
A kormány 13 százalékos minimálbér-emelést tervez, a cégek örülnek, ha 5 százalékot tudnak adni – írja a GKI.
Vállalat Lezárult az év cégeladása
Privátbankár.hu | 2025. november 17. 19:21
A Semilab International Zrt. félmilliárd dollárért értékesítette amerikai  leányvállalatát.  
Vállalat Barna Zsolt folytatja a munkát – személyi kérdésekben döntött az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. november 17. 16:33
A rendkívüli közgyűlésen döntöttek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG