3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megjelentek a legfrissebb, de hiányos adatok a tavalyi reklámköltésekről. Persze szárnyal a digitális költés, de a print és a rádió is tudott erősödni.

A magyarországi reklámköltések értéke a televíziós hirdetések nélkül meghaladta a 160 milliárd forintot tavaly, ami 12,11 százalékos növekedés 2015-höz képest - ismertette Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) ügyvezetőségének tagja az Evolution - Az online evolúció két napja című konferencián szerdán Budapesten.

A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltéssel. Ennek az az oka, hogy az Andy Vajna által Eximbankos hitellel megvásárolt TV2 egyáltalán nem hajlandó közölni információt a pénzügyeiről, mert - ahogy a 24.hu cikkében fogalmaznak - még kiderül mennyi közpénzmilliárd vándorolt a csatornához.

A TV2 visszautasítja a vádakat

A TV2 a cikk megjelenése után reagált. Azt írják: "Ma több sajtóhírben megjelent, hogy a TV2 Csoport nem szolgáltatott adatokat a 2016-os reklámköltésekről. Ez nem felel meg a valóságnak, a TV2 Csoport a korábbi évek metodikáját követve a megadott határidőre közölte azokat az MEME által kijelölt EY-jal.

Tehát, az hogy a szakmai szervezetek a mai napon nem kommunikálták a televíziós piac változását, nem róható fel a TV2-nek. A kérdésre az MRSZ és a MEME illetékesei tudják megadni a választ."

Brutálisan nőtt az állami költés

Mindenesetre az a televíziós számok ismeretének hiányában is egyértelmű, hogy az online piac vezető szerepe tovább erősödött: 2015-ben 37,5 százalékot, 2016-ban pedig több mint 40 százalékot tett ki a reklámtortából. A reklámpiacon az állami költések mértéke 80 százalékkal emelkedett, és a nemzetközi szereplők költései is 25 százalékkal nőttek. Tavaly a kiemelt sportesemények - Foci EB, Olimpia - is befolyásolták a reklámköltéseket.

Beszélt a kormány erőszakos nyomulásáról is a médiapiacon: szerinte a vásárlások erős befolyással voltak nemcsak az iparági szereplőkre, hanem a fogyasztókra is. Több médium váratlan megszűnése (Metropol, Népszabadság, Class FM), az új szereplők piacra lépése (Ripost, Rádió 1, Lokal) és a médiatulajdonosi változások nemcsak a média-, hanem a szolgáltatói- és hirdetői szegmensek működésében is megtorpanást okoztak, és emellett a fogyasztók média-fogyasztási szokásait is átrendezték. Összességében a tejes iparágra nehezedően piaci bizonytalanság tovább fokozódott a tavalyi évben - áll az eseményt követően kiadott közleményben.

Hihetetlen, de sikerült többet eladni printből

A várakozások felett, 22 százalékkal bővült a digitális reklámköltés, melyre 68 milliárd forintot fordítottak a vállalkozások. A mobilon történő reklámozás nagyságrendje 80 százalékos bővüléssel megközelíti a 17 milliárd forintot.

A sajtó reklámbevételei és a lapeladásból származó bevételei is minimálisan nőttek 2016-ban. A sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevétele 118 millió forinttal több az előző évinél. A lapeladásból származó bevétel 172 millió forinttal 58,124 milliárd forintra emelkedett tavaly. A kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,708 milliárd forint online hirdetési árbevételt értek el, 23 százalékkal többet, mint az előző évben. A print piac összesített árbevétele így 98,184 milliárd forint lett. A rádiós piac árbevétele 5,6 százalékos növekedést ért el, ami rekordnak számít, 9,57 milliárd forinttal.

A direktmarketing piac és a közterületi reklámpiac is nőtt tavaly: előbbi 8,9 százalékkal 31,9 milliárd forintra, utóbbi 8,1 százalékkal 16,3 milliárd forintra.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hernádi Zsolt elárulta: megvan, mekkora osztalékot fizet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 16:43
Nem volt egyszerű éve a Molnak 2023-ban.
Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG