5p

Nem Arie Kopelman neve juthat elsőre az eszünkbe, ha meghalljuk a Chanel divatház nevét. Pedig legalább olyan fontos szerepe volt a cég felemelkedésében, mint Karl Lagerfeldnek. Új alapokra helyezte a Chanel marketingstratégiáját és tudta, hogyan szólítsa meg a fiatalokat. Arie Kopelman 86 évesen hunyt el manhattani otthonában.

Arie Kopelman, a Chanel egykori elnöke és operatív igazgatója, október 7-én, 86 éves korában hunyt el manhattani otthonában. Kopelman kulcsszerepet játszott abban, hogy a Chanel egy kissé ódivatú, francia cégből globális luxusmárkává váljon. 

A Chanel történetének kezdetét sokan ismerik, a folytatást talán kevesebben. A divatházat Gabrielle „Coco” Chanel alapította 1910-ben, nem sokkal később az ő vezetésével alkották meg az első, szintetikus parfümöt, a Chanel No. 5-t, de a nevéhez fűződik a legtöbb nő gardróbjában megtalálható „kis fekete ruha” is. Ez a két dobás már Coco Chanel életében világhírűvé tette a céget. A fény azonban idővel kissé megkopott. 

1985-ben a divatipar határterületéről érkező Kopelman lett a Chanel elnöke és operatív igazgatója, miután 14 évig a Chanel reklámkampányait készítette a Doyle Dane Bernbach reklámügynökségnél. „Apám mindig azt mondta, hogy a Procter & Gamble kézikönyvét alkalmazta a Chanelnél” – nyilatkozta fia arra utalva, hogy Kopelman a Chanel reklámstratégiáját teljesen új, innovatív alapokra helyezte: a híresen precíz, szervezett stratégiákkal rendelkező Procter & Gamble-nél szerzett üzleti tapasztalatait alkalmazta a luxusmárkánál. A marketingben valóban úttörő szerepet játszott, a Chanel No. 5 parfümjét például a MTV-n (Music Television) reklámozták, hogy elérjék a fiatalabb generációkat is. 

A Coco Mademoiselle különösen sikeres lett, és Kopelman vezette a Chanel No. 5 modernizálását is, beleértve a Nicole Kidman főszereplésével készült, Baz Luhrmann által rendezett reklámkampányt is, ami a maga idejében egészen úttörő volt:


Kopelman irányítása alatt a Chanel új, mára ikonikussá vált illatokat dobott piacra, köztük a Coco-t, a Coco Mademoiselle-t vagy a Chance-ot, amelyek a világ legkelendőbb női illatai közé tartoznak.

Egyik legismertebb újítása azonban a férfiaknak szánt Chanel Égoïste parfüm provokatív reklámkampánya volt, amely a szürrealizmus elemeit alkalmazva  egészen újszerűen szólította meg a vásárlókat. „Azt akartuk, hogy a kampánynak holdudvar hatása legyen” – mondta Kopelman az egyik interjújában.

Az ő ideje alatt a Chanel nemcsak az illatok területén, hanem a kiegészítők, a kozmetikumok és a bőrápolási termékek piacán is jelentős növekedést ért el. Amikor átvette a Chanel vezetését, mindössze két önálló Chanel-üzlet működött az Egyesült Államokban, nyugdíjazásakor, 2004-ben viszont már 17 külön butikban várták a vásárlókat.

Kopelman és felesége, Coco, a New York-i társasági élet meghatározó alakjaivá váltak. Az üzletember élete végéig aktívan részt vett a Chanel irányításában, 2008-ig az igazgatóság alelnökeként segítette a munkát. Számos jó célért is megmozdult, többek között 1989-ben Ronald Reagan elnök nevezte ki az Egyesült Államok Holokauszt Emléktanácsába. Kopelman elismerései között szerepelt a Fragrance Foundation Hall of Fame (Illat Alapítvány Hírességek Csarnoka) díja és három CFDA-díj is.

A Chanel nem torpant meg

A Chanel 2023-as pénzügyi eredményei erőteljes növekedést mutattak: bevétele elérte a 19,7 milliárd dollárt, ez 16 százalékos erősödést jelent a 2022-es 17,2 milliárd dollárhoz képest. Az adózás utáni nyereség 3 százalékkal, 4,73 milliárd dollárra nőtt.

Árfolyamok és grafikonok

A regionális bevételek Európában 18,8, Ázsiában 21,6 százalékkal nőttek, míg az amerikai piac bővülése szerényebb, 2,6 százalékos volt. A Chanel 1,2 milliárd dollárt fordított beruházásokra és a munkavállalói létszám 14 százalékkal nőtt tavaly.

Bár a számok szépek, azt a cég vezetése is elismeri, hogy a jövő kihívásokat hozhat. Philippe Blondiaux pénzügyi igazgató szerint a következő években nehezebb környezetre kell számítani, azonban a Chanel továbbra is jelentős összegeket akar befektetni a márka fejlesztésébe és az ügyfélélmény javításába. A cél a fenntartható növekedés biztosítása. 

A vihar előszele már érzékelhető: a minapi hírek szerint csökkent a világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA bevétele az idei harmadik negyedévben éves összevetésben, mivel az emelkedő árak és a gazdasági bizonytalanság visszafogta a vásárlásokat. A francia cégcsoport bevétele 19,08 milliárd euró volt a szeptember végéig tartó három hónapban, ami 3 százalékos csökkenés árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus alapon. Az elemzői várakozások átlagában 2 százalékos növekedés szerepelt.

Címkék: Vállalat Chanel
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Wizz Air újra megnyitja bázisát Kisinyovban, közvetlen járatokkal 16 célállomásra
Privátbankár.hu | 2024. október 17. 16:54
A Wizz Air bejelentette, hogy megnyitja ideiglenes bázisát a moldovai Kisinyovban, és jövő télen 16 célállomásra kínál közvetlen járatokat, köztük nyolc új útvonalat.
Vállalat Részvény visszavásárlási programot indított a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 17:54
Befektetési szolgáltatót bíztak meg a feladattal. 
Vállalat Már látszik, mit hozhat a klímaváltozás a magyar borászatoknak - így készül fel az Év Pincészete
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 11:18
A Gere-birtokot a család hetedik generációs tagjaként vezető Gere Andreával készített interjút laptársunk, a szintén a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online. 
Vállalat A Citigroup eredménye meglepte az elemzőket
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 16:16
A Citigroup a vártnál kisebb profitcsökkenést könyvelhetett el a harmadik negyedévben a befektetési banki tevékenység növekedésének köszönhetően.
Vállalat Ott lesz mindenki, aki számít az IT-ban? Nagyszabású esemény lesz Budapesten
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 12:48
Kapcsolatépítésre és tudásmegosztásra is lehetőséget nyújt a Puzl CowOrKing novemberi, ingyenes rendezvénye.
Vállalat Új módszerekkel elemez az MBH Bank - újabb inflációs hullámra kell készülnünk?
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 12:14
Egyéves lett az MBH Befektetési Bank, a szakértők beszéltek arról is, mi várható a közeljövőben.
Vállalat Tudatos vállalatépítéssel kerülhető el a vállalkozói burnout
PR | 2024. október 14. 10:47
A vállalkozói burnout, vagyis a kiégés, gyakran kíséri a cégvezetők mindennapjait. Sok tulajdonos vállalkozó napi 12-14 órát dolgozik, és homályos elképzelései vannak arról, merre tart a cége, hol szeretne tartani néhány év múlva, és hogyan lehetne cégvezetőként elérni azt a nyugodtabb, kiszámíthatóbb életet, amiről sokan álmodnak. Pedig ez nem is olyan nehéz.
Vállalat A Boeing masszív elbocsátásokkal törné meg a sztrájkot?
Privátbankár.hu | 2024. október 12. 11:32
A Boeing 17 ezer munkahelyet szüntetne meg, és elhalasztja az első 777X-es repülőgép leszállítását, mivel a sztrájk is csökkentette bevételeit – jelentettebe a cég pénteken.
Vállalat A BlackRock vagyona rekordot döntött, elérte a 11,5 billió dollárt
Privátbankár.hu | 2024. október 12. 10:51
Az amerikai vagyonkezelő, a BlackRock kezelt vagyona újabb rekordot döntött, az amerikai tőzsdei rally, illetve a befektetői vagyon beáramlása miatt.
Vállalat Az Antenna Hungária leányvállalatai így jutottak ötről hatra
Privátbankár.hu | 2024. október 12. 07:09
A 4iG többségi tulajdonában álló Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt. öt leányvállalat alapításáról döntött.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG