5p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem Arie Kopelman neve juthat elsőre az eszünkbe, ha meghalljuk a Chanel divatház nevét. Pedig legalább olyan fontos szerepe volt a cég felemelkedésében, mint Karl Lagerfeldnek. Új alapokra helyezte a Chanel marketingstratégiáját és tudta, hogyan szólítsa meg a fiatalokat. Arie Kopelman 86 évesen hunyt el manhattani otthonában.

Arie Kopelman, a Chanel egykori elnöke és operatív igazgatója, október 7-én, 86 éves korában hunyt el manhattani otthonában. Kopelman kulcsszerepet játszott abban, hogy a Chanel egy kissé ódivatú, francia cégből globális luxusmárkává váljon. 

A Chanel történetének kezdetét sokan ismerik, a folytatást talán kevesebben. A divatházat Gabrielle „Coco” Chanel alapította 1910-ben, nem sokkal később az ő vezetésével alkották meg az első, szintetikus parfümöt, a Chanel No. 5-t, de a nevéhez fűződik a legtöbb nő gardróbjában megtalálható „kis fekete ruha” is. Ez a két dobás már Coco Chanel életében világhírűvé tette a céget. A fény azonban idővel kissé megkopott. 

1985-ben a divatipar határterületéről érkező Kopelman lett a Chanel elnöke és operatív igazgatója, miután 14 évig a Chanel reklámkampányait készítette a Doyle Dane Bernbach reklámügynökségnél. „Apám mindig azt mondta, hogy a Procter & Gamble kézikönyvét alkalmazta a Chanelnél” – nyilatkozta fia arra utalva, hogy Kopelman a Chanel reklámstratégiáját teljesen új, innovatív alapokra helyezte: a híresen precíz, szervezett stratégiákkal rendelkező Procter & Gamble-nél szerzett üzleti tapasztalatait alkalmazta a luxusmárkánál. A marketingben valóban úttörő szerepet játszott, a Chanel No. 5 parfümjét például a MTV-n (Music Television) reklámozták, hogy elérjék a fiatalabb generációkat is. 

A Coco Mademoiselle különösen sikeres lett, és Kopelman vezette a Chanel No. 5 modernizálását is, beleértve a Nicole Kidman főszereplésével készült, Baz Luhrmann által rendezett reklámkampányt is, ami a maga idejében egészen úttörő volt:


Kopelman irányítása alatt a Chanel új, mára ikonikussá vált illatokat dobott piacra, köztük a Coco-t, a Coco Mademoiselle-t vagy a Chance-ot, amelyek a világ legkelendőbb női illatai közé tartoznak.

Egyik legismertebb újítása azonban a férfiaknak szánt Chanel Égoïste parfüm provokatív reklámkampánya volt, amely a szürrealizmus elemeit alkalmazva  egészen újszerűen szólította meg a vásárlókat. „Azt akartuk, hogy a kampánynak holdudvar hatása legyen” – mondta Kopelman az egyik interjújában.

Az ő ideje alatt a Chanel nemcsak az illatok területén, hanem a kiegészítők, a kozmetikumok és a bőrápolási termékek piacán is jelentős növekedést ért el. Amikor átvette a Chanel vezetését, mindössze két önálló Chanel-üzlet működött az Egyesült Államokban, nyugdíjazásakor, 2004-ben viszont már 17 külön butikban várták a vásárlókat.

Kopelman és felesége, Coco, a New York-i társasági élet meghatározó alakjaivá váltak. Az üzletember élete végéig aktívan részt vett a Chanel irányításában, 2008-ig az igazgatóság alelnökeként segítette a munkát. Számos jó célért is megmozdult, többek között 1989-ben Ronald Reagan elnök nevezte ki az Egyesült Államok Holokauszt Emléktanácsába. Kopelman elismerései között szerepelt a Fragrance Foundation Hall of Fame (Illat Alapítvány Hírességek Csarnoka) díja és három CFDA-díj is.

A Chanel nem torpant meg

A Chanel 2023-as pénzügyi eredményei erőteljes növekedést mutattak: bevétele elérte a 19,7 milliárd dollárt, ez 16 százalékos erősödést jelent a 2022-es 17,2 milliárd dollárhoz képest. Az adózás utáni nyereség 3 százalékkal, 4,73 milliárd dollárra nőtt.

Árfolyam

A regionális bevételek Európában 18,8, Ázsiában 21,6 százalékkal nőttek, míg az amerikai piac bővülése szerényebb, 2,6 százalékos volt. A Chanel 1,2 milliárd dollárt fordított beruházásokra és a munkavállalói létszám 14 százalékkal nőtt tavaly.

Bár a számok szépek, azt a cég vezetése is elismeri, hogy a jövő kihívásokat hozhat. Philippe Blondiaux pénzügyi igazgató szerint a következő években nehezebb környezetre kell számítani, azonban a Chanel továbbra is jelentős összegeket akar befektetni a márka fejlesztésébe és az ügyfélélmény javításába. A cél a fenntartható növekedés biztosítása. 

A vihar előszele már érzékelhető: a minapi hírek szerint csökkent a világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA bevétele az idei harmadik negyedévben éves összevetésben, mivel az emelkedő árak és a gazdasági bizonytalanság visszafogta a vásárlásokat. A francia cégcsoport bevétele 19,08 milliárd euró volt a szeptember végéig tartó három hónapban, ami 3 százalékos csökkenés árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus alapon. Az elemzői várakozások átlagában 2 százalékos növekedés szerepelt.

Címkék: Vállalat Chanel
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Tesla most már tényleg bevezeti robottaxi szolgáltatását
Privátbankár.hu | 2025. június 22. 11:38
Elon Musk Tesla jövőjéről alkotott elképzelését vasárnap nyilvánosan tesztelik, amikor Austinban, Texasban körülbelül egy tucat önvezető autó indít korlátozott, fizetős robottaxi szolgáltatást.
Vállalat A Boeingnek kisebb baja is nagyobb az indai tragédiánál – de ez akár az utolsó szeget is beverheti a cég koporsójába
Litván Dániel | 2025. június 21. 16:55
Még mindig nem tudjuk, alapvetően a gép vagy a pilóták hibája okozta a múlt heti katasztrófát. De a Boeing akkor sincs kint a vízből, ha nem a 787-essel van nagy baj. Hiába a hatalmas megrendelésállomány, a jövőben újabb veszélyes turbulenciák jöhetnek az óriáscég életében.
Vállalat A kkv-knak kedveskedik a Garantiqa
Privátbankár.hu | 2025. június 21. 13:44
A kormány reményei szerint a hazai kis- és középvállalkozások könnyebben juthatnak hitelhez azáltal, hogy az év végéig nem kell garanciadíjat fizetniük a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleik után.
Vállalat Besült az amerikai fegyvergyártó
Privátbankár.hu | 2025. június 20. 07:24
A Smith & Wesson jelentős negyedéves nyereségcsökkenésről jelentett.
Vállalat Meghozta döntését Trump a TikTokról
Privátbankár.hu | 2025. június 20. 06:43
Az amerikai elnök újabb 90 nap haladékot adott.
Vállalat A szemünk előtt vesztik el munkájukat tömegek az AI miatt
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 08:40
A Microsoftnál is zajlik az AI-forradalom, újabb ezrek kerülnek lapátra – az OpenAI viszont nem kell bármi áron a cégnek, ki is szállhatnak belőle.
Vállalat Jelentős mérföldkőnek örülhetett a K&H
Privátbankár.hu | 2025. június 18. 14:28
Ezermilliárd forintot kezelnek felelős alapokban.
Vállalat Európai e-autó hálózathoz csatlakozik a Mol
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 14:31
A Mol közép- és kelet-európai elektromos töltőinfrastruktúrája teljes egészében elérhetővé válik a DKV Mobility nemzetközi roaminghálózatán keresztül a két vállalat közötti együttműködés értelmében.
Vállalat A Wizz Air a problémák ellenére ismét Pratt & Whitney hajtóműveket rendel
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 14:01
A fapados légitársaság kedden bejelentette, hogy az RTX Pratt & Whitney nevű cégét választotta hajtóműbeszállítónak 177 keskenytörzsű Airbus repülőgépéhez.
Vállalat Vérszegénynek ígérkezik a párizsi Airshow vásár, de nem az Airbus számára
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 13:41
Az Airbus 3,5 milliárd dolláros repülőgép-megrendelést kapott a szaúd-arábiai AviLease-től a vásár hétfői megnyitóján
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG