5p

Nem Arie Kopelman neve juthat elsőre az eszünkbe, ha meghalljuk a Chanel divatház nevét. Pedig legalább olyan fontos szerepe volt a cég felemelkedésében, mint Karl Lagerfeldnek. Új alapokra helyezte a Chanel marketingstratégiáját és tudta, hogyan szólítsa meg a fiatalokat. Arie Kopelman 86 évesen hunyt el manhattani otthonában.

Arie Kopelman, a Chanel egykori elnöke és operatív igazgatója, október 7-én, 86 éves korában hunyt el manhattani otthonában. Kopelman kulcsszerepet játszott abban, hogy a Chanel egy kissé ódivatú, francia cégből globális luxusmárkává váljon. 

A Chanel történetének kezdetét sokan ismerik, a folytatást talán kevesebben. A divatházat Gabrielle „Coco” Chanel alapította 1910-ben, nem sokkal később az ő vezetésével alkották meg az első, szintetikus parfümöt, a Chanel No. 5-t, de a nevéhez fűződik a legtöbb nő gardróbjában megtalálható „kis fekete ruha” is. Ez a két dobás már Coco Chanel életében világhírűvé tette a céget. A fény azonban idővel kissé megkopott. 

1985-ben a divatipar határterületéről érkező Kopelman lett a Chanel elnöke és operatív igazgatója, miután 14 évig a Chanel reklámkampányait készítette a Doyle Dane Bernbach reklámügynökségnél. „Apám mindig azt mondta, hogy a Procter & Gamble kézikönyvét alkalmazta a Chanelnél” – nyilatkozta fia arra utalva, hogy Kopelman a Chanel reklámstratégiáját teljesen új, innovatív alapokra helyezte: a híresen precíz, szervezett stratégiákkal rendelkező Procter & Gamble-nél szerzett üzleti tapasztalatait alkalmazta a luxusmárkánál. A marketingben valóban úttörő szerepet játszott, a Chanel No. 5 parfümjét például a MTV-n (Music Television) reklámozták, hogy elérjék a fiatalabb generációkat is. 

A Coco Mademoiselle különösen sikeres lett, és Kopelman vezette a Chanel No. 5 modernizálását is, beleértve a Nicole Kidman főszereplésével készült, Baz Luhrmann által rendezett reklámkampányt is, ami a maga idejében egészen úttörő volt:


Kopelman irányítása alatt a Chanel új, mára ikonikussá vált illatokat dobott piacra, köztük a Coco-t, a Coco Mademoiselle-t vagy a Chance-ot, amelyek a világ legkelendőbb női illatai közé tartoznak.

Egyik legismertebb újítása azonban a férfiaknak szánt Chanel Égoïste parfüm provokatív reklámkampánya volt, amely a szürrealizmus elemeit alkalmazva  egészen újszerűen szólította meg a vásárlókat. „Azt akartuk, hogy a kampánynak holdudvar hatása legyen” – mondta Kopelman az egyik interjújában.

Az ő ideje alatt a Chanel nemcsak az illatok területén, hanem a kiegészítők, a kozmetikumok és a bőrápolási termékek piacán is jelentős növekedést ért el. Amikor átvette a Chanel vezetését, mindössze két önálló Chanel-üzlet működött az Egyesült Államokban, nyugdíjazásakor, 2004-ben viszont már 17 külön butikban várták a vásárlókat.

Kopelman és felesége, Coco, a New York-i társasági élet meghatározó alakjaivá váltak. Az üzletember élete végéig aktívan részt vett a Chanel irányításában, 2008-ig az igazgatóság alelnökeként segítette a munkát. Számos jó célért is megmozdult, többek között 1989-ben Ronald Reagan elnök nevezte ki az Egyesült Államok Holokauszt Emléktanácsába. Kopelman elismerései között szerepelt a Fragrance Foundation Hall of Fame (Illat Alapítvány Hírességek Csarnoka) díja és három CFDA-díj is.

A Chanel nem torpant meg

A Chanel 2023-as pénzügyi eredményei erőteljes növekedést mutattak: bevétele elérte a 19,7 milliárd dollárt, ez 16 százalékos erősödést jelent a 2022-es 17,2 milliárd dollárhoz képest. Az adózás utáni nyereség 3 százalékkal, 4,73 milliárd dollárra nőtt.

Árfolyamok és grafikonok

A regionális bevételek Európában 18,8, Ázsiában 21,6 százalékkal nőttek, míg az amerikai piac bővülése szerényebb, 2,6 százalékos volt. A Chanel 1,2 milliárd dollárt fordított beruházásokra és a munkavállalói létszám 14 százalékkal nőtt tavaly.

Bár a számok szépek, azt a cég vezetése is elismeri, hogy a jövő kihívásokat hozhat. Philippe Blondiaux pénzügyi igazgató szerint a következő években nehezebb környezetre kell számítani, azonban a Chanel továbbra is jelentős összegeket akar befektetni a márka fejlesztésébe és az ügyfélélmény javításába. A cél a fenntartható növekedés biztosítása. 

A vihar előszele már érzékelhető: a minapi hírek szerint csökkent a világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA bevétele az idei harmadik negyedévben éves összevetésben, mivel az emelkedő árak és a gazdasági bizonytalanság visszafogta a vásárlásokat. A francia cégcsoport bevétele 19,08 milliárd euró volt a szeptember végéig tartó három hónapban, ami 3 százalékos csökkenés árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus alapon. Az elemzői várakozások átlagában 2 százalékos növekedés szerepelt.

Címkék: Vállalat Chanel
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Tovább terjeszkedik a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 17:51
A cég ezúttal a Rotors & Cams Zrt.-ben szerzett részesedést.
Vállalat Nem bukott akkorát a Nike, mint várták, de a jövő továbbra is borús
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 11:04
Nem szépek a Nike számai, de ennél is rosszabbra számítottak az elemzők. Az új vezérigazgató viszont továbbra is hűti a kedélyeket.
Vállalat Amazon-dolgozók ezért váltak harcos amazonokká az ünnepek előtt
Privátbankár.hu | 2024. december 19. 17:48
A munkavállalók hét egyesült államokbeli raktárban kezdtek sztrájkba csütörtökön, hogy a cég végre elkezdje a bértárgyalásokat velük.
Vállalat A CIB párbeszédre buzdít a jó munkahely összetevőiről
PR | 2024. december 17. 17:35
Minden tizedik magyar munkavállaló aktívan állást keres, mert a jelenlegi munkahelyén nem érzi jól magát – ez is kiderült a CIB Banknak a Mélylevegő Projekttel közösen készített, a munkahellyel való elégedettségre vonatkozó reprezentatív felméréséből. Az eredményekről és a tanulságokról Tóth Györgyit, a pénzintézet HR vezetőjét kérdeztük.
Vállalat Az INA szíriai olajmezői most Hernádi Zsolték ölébe hullhatnak
Bózsó Péter | 2024. december 17. 15:39
A magyar olajcég horvát leányvállalatának, az INA-nak a polgárháború előtt jelentős olaj- és gázmezői voltak az ország közepén.
Vállalat A BGE üzleti partnerei az egyetemi közösség meghatározó szereplői is egyben
Natív tartalom | 2024. december 17. 13:33
Izgalmas változások előtt áll a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE). Magyarország legnagyobb gazdaságtudományi egyetemén célunk, hogy lépést tartsunk a piaci elvárásokkal és a hallgatói igényekkel. Üzleti partnereinkkel tananyagfejlesztésbe kezdtünk, korszerűsítjük az oktatást, jelenlegi és végzett hallgatóinknak pedig álláskereső portált indítunk. Tovább építjük a BGE Alumnit, melynek hatalmas mérföldköve volt az idén megrendezésre került nagy sikerű első BGE Alumni Fest. Az eseményen a jó hangulatú networking mellett BGE-s alumnik, akik ma már sikeres vállalkozók és üzleti szakemberek osztották meg saját tapasztalataikat a sikerhez vezető útról – mondja Vértesy Eszter, a BGE üzleti partnerségért és alumni kapcsolatokért felelős vezetője, akivel közel egy éve beszélgettünk még a formabontó rendezvény megrendezése előtt. Azóta számos előrelépés, jelentős esemény történt az egyetem és az üzleti szféra kapcsolatának erősítésében: új vállalati együttműködések születtek, többek között az EY-jal és a KPMG-vel, és tovább folytatódott a BGE Vállalati Mentorprogram is, melyben a hallgatók vállalati környezetben, vezető kollégák bevonásával ismerhetik meg egy vezető mindennapjait.
Vállalat Kitiltottak egy légitársaságot Európából
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 16:15
Súlyos biztonsági hiányosságokat találtak.
Vállalat A Groupama Biztosítót jól megbüntette az MNB
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 10:25
Összesen 51,1 millió forintos bírságot kell fizetnie az átfogó ellenőrzés által feltárt hiányosságok miatt.
Vállalat Az Opus Csoport ismétel
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 08:05
Az első kilenc hónapban elért 30,4 milliárd forintos nettó eredmény gyakorlatilag megegyezik a tavalyi rekord profittal.
Vállalat Példa nélküli dolog történt a Volkswagen amerikai gyárában
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 17:41
A Tenessee államban lévő összeszerelő üzem dolgozóinak béremelést is javasolt a német autógyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG