4p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legyen hatékonyabb az értékesítési folyamat újraszervezésével! (x)

Minden cégben komoly felelősség van az értékesítők vállán, az ő eredményességükön múlik a cég bevételének nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz sikeres az értékesítés?

Ha Ön értékesítési vezető, cégvezető, vagy értékesítő, biztos egyetért azzal, hogy kiemelten fontos az, hogy az értékesítők megfelelően kommunikáljanak egymással és az érdeklődőkkel is. Ennek ellenére sajnos többször előfordul, hogy az értékesítők között nincs valódi együttműködés és információátadás. Az egyikük jegyzetel, a másik lehet, elolvassa, de ő nem jegyzetel, így senki sem tudja pontosan, mi történik. Az egyik értékesítő felír egy elérhetőséget, és leteszi az asztalára, ahol valószínűleg néhány hónap múlva már képtelenség lesz megtalálni. A távolról dolgozó értékesítőkkel pedig még nehezebb a dolgunk.

Feltehetően már arra is hallott példát, hogy a vezető értékesítő, akinek a fejében rengeteg információ van, és kitűnően ismeri az ügyfeleket, hirtelen távozik a cégtől és magával viszi az összes információt, amit az évek során megszerzett, vagy egy erősen hiányos Excel táblázatot hagy maga után.

Rendszerben az erő!

Egy jól felépített és bejáratott CRM rendszerrel a fentiek közül egyik sem okoz akkora problémát, mint anélkül. Kihívást jelent, de amíg valaki egyedül, esetleg 1-2 munkatárssal együtt vezeti a cégét, még képes lehet mindent fejben tartani. Ha már 8-10 ember kezel ügyfeleket, a minőségi ügyfélkezeléshez elengedhetetlen valamilyen rendszer, amely segíti a munkatársakat a napi munkavégzésben és lehetőséget ad a cégvezetésnek a valódi vezetésre. Az ennél is nagyobb cégek pedig aligha tudnának sikeresen működni olyan szoftver nélkül, amellyel szervezhetik a munkát.

A “szétesés” elkerüléséhez érdemes időben bevezetni egy megfelelő CRM rendszert. Az ilyen rendszerek, mint amilyen a MiniCRM is, az összes felvitt információt valós időben teszik elérhetővé az érintett munkatársak számára. Mivel a MiniCRM felhő alapú rendszer, nem lesz irodai számítógépéhez kötve – mobil eszközről is elérheti a keresett információt.

 

A MiniCRM csökkenti a felesleges munkavégzést a munkatársak számára a riportkészítés kiváltásával, adminisztráció csökkentésével és az ismétlődő feladatok automatizálásával. A vezetők pedig nem lesznek akkora gondban, ha valaki hirtelen távozik a cégtől, mivel minden adat megtalálható a rendszerben.

 

Kire koncentráljon az értékesítő?

Ahhoz, hogy jól el tudjuk osztani a feladatokat az értékesítők között, tudni kell mindegyikük kvalitását, és azt, milyen típusú érdeklődőink vannak. Az utóbbi meghatározásához tisztázni kell azt, melyik az a csoport, akinek szüksége van termékünkre, és hajlandó megfizetni azt. A célcsoporton kívül még két csoport van: a nem célcsoport és a VIP érdeklődők. A jellemzésükről érdemes egy dokumentumot készíteni, amelyet minden kollégával meg lehet osztani. Ez a fajta jellemzés alapvetően határozza meg azt, hogy milyen típusú érdeklődőkre milyen fokú figyelmet érdemes szentelni.

Ha meghatároztuk a csoportokat, már könnyebb lesz az értékesítők idejét jobban szervezni és figyelmüket arra irányítani, aki igazán fontos. Miért foglalkozna egy kezdő értékesítő az igazán nagy és fontos ügyfelekkel, a veterán, tapasztalt értékesítő pedig miért pazarolná idejét a kis ügyfelekre? A megfelelő elosztással nemcsak időt lehet spórolni, hanem a hatékonyságot is nagyban lehet növelni. A MiniCRM úgy segíti a felhasználókat, hogy a teendőket az érdeklődők fontossága szerint priorizálja.

Valódi hatékonyságnövelés

Sokféleképpen lehet javítani egy cég eredményességén – fektethet bele több pénzt, vehet fel több embert. A legegyszerűbb és kifizetődőbb lépés a változás felé viszont az, ha rendszerezzük munkafolyamatainkat, a cégen belüli és az ügyfelek felé irányuló kommunikáción javítunk, és a megfelelő érdeklődőkre összpontosítunk.

Ha érdekli, hogyan szervezheti hatékonyabban értékesítését, számolhat le az időrabló feladatokkal, és növelheti bevételét, vegyen részt ingyenes értékesítésszervezési tréningünkön!

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Védelmi és haderőfejlesztési technológiákról egyeztetett Jászai Gellért
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 13:40
A 4iG Nyrt. elnöke a vállalatcsoport székházában fogadta David Bakert, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának európai és NATO politikájáért felelős helyettes államtitkárát és az általa vezetett küldöttséget.
Vállalat Remekel a hazai közmű-, valamint energetikai szektor egyik vezető szállítója
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:58
Az ABB az üzleti környezetet érintő bizonytalanság közepette is egy számjegyű bevételnövekedést vár 2025-ben.
Vállalat A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
PR | 2025. április 17. 16:37
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt. A cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
Vállalat Megint földgázt talált a Mol Pakisztánban
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 14:01
Három új földgáztalálatot ért el a Mol Pakisztánban a Tal nevű kutatási területen, amelyeknek a magyar vállalat most elkezdte kidolgozni a kitermelési stratégiáját is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Iszlámábádban.
Vállalat Árcsökkentést kért a Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 09:51
Nem mindenkinek tetszik az ötlet.
Vállalat Akár 80 000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén
PR | 2025. április 16. 14:21
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 000 forintján felül további 40 000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál, akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
Vállalat Kína bevitt egy nagy ütést az amerikai ipar egyik sztárjának
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:43
Donald Trump februárban elindított kereskedelmi háborúját egyetlen eszközre, a büntetővámok bevezetésére építette. Valószínűleg nem gondolt arra, hogy mások többféle módon visszaüthetnek.
Vállalat Felkészülés a legrosszabbra: fordulat a cégeknél
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:05
Az Egyesült Államok vállalatvezetőinek többsége arra számít, hogy Donald Trump elnök gazdaságpolitikája miatt recesszióba süllyed az amerikai gazdaság. Márciusban még a kisebbség gondolta így.
Vállalat Donald Trump elintézte: durva drágulást jelentett be a Sony
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 15:37
A Sony 25 százalékkal emelte a PlayStation 5 árát, részben a Trump-féle vámok hatására
Vállalat Tradíció és minőség a pékségben
PR | 2025. április 14. 14:29
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve készít magas minőségű pékárukat. A családi vállalkozás napjainkban megfelel a legmagasabb élelmiszeripari sztenderdeknek, miközben a hagyományos kézműves technikákat is alkalmazza. A cég jelenleg több mint 20 kemencével rendelkezik, és közel 150 féle termékének elkészítésében 270 munkatárs vesz részt. A minőség iránti elhivatottságukat a frissen elnyert Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy is igazolja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG