Minden cégben komoly felelősség van az értékesítők vállán, az ő eredményességükön múlik a cég bevételének nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz sikeres az értékesítés?
Ha Ön értékesítési vezető, cégvezető, vagy értékesítő, biztos egyetért azzal, hogy kiemelten fontos az, hogy az értékesítők megfelelően kommunikáljanak egymással és az érdeklődőkkel is. Ennek ellenére sajnos többször előfordul, hogy az értékesítők között nincs valódi együttműködés és információátadás. Az egyikük jegyzetel, a másik lehet, elolvassa, de ő nem jegyzetel, így senki sem tudja pontosan, mi történik. Az egyik értékesítő felír egy elérhetőséget, és leteszi az asztalára, ahol valószínűleg néhány hónap múlva már képtelenség lesz megtalálni. A távolról dolgozó értékesítőkkel pedig még nehezebb a dolgunk.
Feltehetően már arra is hallott példát, hogy a vezető értékesítő, akinek a fejében rengeteg információ van, és kitűnően ismeri az ügyfeleket, hirtelen távozik a cégtől és magával viszi az összes információt, amit az évek során megszerzett, vagy egy erősen hiányos Excel táblázatot hagy maga után.
Rendszerben az erő!
Egy jól felépített és bejáratott CRM rendszerrel a fentiek közül egyik sem okoz akkora problémát, mint anélkül. Kihívást jelent, de amíg valaki egyedül, esetleg 1-2 munkatárssal együtt vezeti a cégét, még képes lehet mindent fejben tartani. Ha már 8-10 ember kezel ügyfeleket, a minőségi ügyfélkezeléshez elengedhetetlen valamilyen rendszer, amely segíti a munkatársakat a napi munkavégzésben és lehetőséget ad a cégvezetésnek a valódi vezetésre. Az ennél is nagyobb cégek pedig aligha tudnának sikeresen működni olyan szoftver nélkül, amellyel szervezhetik a munkát.
A “szétesés” elkerüléséhez érdemes időben bevezetni egy megfelelő CRM rendszert. Az ilyen rendszerek, mint amilyen a MiniCRM is, az összes felvitt információt valós időben teszik elérhetővé az érintett munkatársak számára. Mivel a MiniCRM felhő alapú rendszer, nem lesz irodai számítógépéhez kötve – mobil eszközről is elérheti a keresett információt.
A MiniCRM csökkenti a felesleges munkavégzést a munkatársak számára a riportkészítés kiváltásával, adminisztráció csökkentésével és az ismétlődő feladatok automatizálásával. A vezetők pedig nem lesznek akkora gondban, ha valaki hirtelen távozik a cégtől, mivel minden adat megtalálható a rendszerben.
Kire koncentráljon az értékesítő?
Ahhoz, hogy jól el tudjuk osztani a feladatokat az értékesítők között, tudni kell mindegyikük kvalitását, és azt, milyen típusú érdeklődőink vannak. Az utóbbi meghatározásához tisztázni kell azt, melyik az a csoport, akinek szüksége van termékünkre, és hajlandó megfizetni azt. A célcsoporton kívül még két csoport van: a nem célcsoport és a VIP érdeklődők. A jellemzésükről érdemes egy dokumentumot készíteni, amelyet minden kollégával meg lehet osztani. Ez a fajta jellemzés alapvetően határozza meg azt, hogy milyen típusú érdeklődőkre milyen fokú figyelmet érdemes szentelni.
Ha meghatároztuk a csoportokat, már könnyebb lesz az értékesítők idejét jobban szervezni és figyelmüket arra irányítani, aki igazán fontos. Miért foglalkozna egy kezdő értékesítő az igazán nagy és fontos ügyfelekkel, a veterán, tapasztalt értékesítő pedig miért pazarolná idejét a kis ügyfelekre? A megfelelő elosztással nemcsak időt lehet spórolni, hanem a hatékonyságot is nagyban lehet növelni. A MiniCRM úgy segíti a felhasználókat, hogy a teendőket az érdeklődők fontossága szerint priorizálja.
Valódi hatékonyságnövelés
Sokféleképpen lehet javítani egy cég eredményességén – fektethet bele több pénzt, vehet fel több embert. A legegyszerűbb és kifizetődőbb lépés a változás felé viszont az, ha rendszerezzük munkafolyamatainkat, a cégen belüli és az ügyfelek felé irányuló kommunikáción javítunk, és a megfelelő érdeklődőkre összpontosítunk.
Ha érdekli, hogyan szervezheti hatékonyabban értékesítését, számolhat le az időrabló feladatokkal, és növelheti bevételét, vegyen részt ingyenes értékesítésszervezési tréningünkön!