4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legyen hatékonyabb az értékesítési folyamat újraszervezésével! (x)

Minden cégben komoly felelősség van az értékesítők vállán, az ő eredményességükön múlik a cég bevételének nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz sikeres az értékesítés?

Ha Ön értékesítési vezető, cégvezető, vagy értékesítő, biztos egyetért azzal, hogy kiemelten fontos az, hogy az értékesítők megfelelően kommunikáljanak egymással és az érdeklődőkkel is. Ennek ellenére sajnos többször előfordul, hogy az értékesítők között nincs valódi együttműködés és információátadás. Az egyikük jegyzetel, a másik lehet, elolvassa, de ő nem jegyzetel, így senki sem tudja pontosan, mi történik. Az egyik értékesítő felír egy elérhetőséget, és leteszi az asztalára, ahol valószínűleg néhány hónap múlva már képtelenség lesz megtalálni. A távolról dolgozó értékesítőkkel pedig még nehezebb a dolgunk.

Feltehetően már arra is hallott példát, hogy a vezető értékesítő, akinek a fejében rengeteg információ van, és kitűnően ismeri az ügyfeleket, hirtelen távozik a cégtől és magával viszi az összes információt, amit az évek során megszerzett, vagy egy erősen hiányos Excel táblázatot hagy maga után.

Rendszerben az erő!

Egy jól felépített és bejáratott CRM rendszerrel a fentiek közül egyik sem okoz akkora problémát, mint anélkül. Kihívást jelent, de amíg valaki egyedül, esetleg 1-2 munkatárssal együtt vezeti a cégét, még képes lehet mindent fejben tartani. Ha már 8-10 ember kezel ügyfeleket, a minőségi ügyfélkezeléshez elengedhetetlen valamilyen rendszer, amely segíti a munkatársakat a napi munkavégzésben és lehetőséget ad a cégvezetésnek a valódi vezetésre. Az ennél is nagyobb cégek pedig aligha tudnának sikeresen működni olyan szoftver nélkül, amellyel szervezhetik a munkát.

A “szétesés” elkerüléséhez érdemes időben bevezetni egy megfelelő CRM rendszert. Az ilyen rendszerek, mint amilyen a MiniCRM is, az összes felvitt információt valós időben teszik elérhetővé az érintett munkatársak számára. Mivel a MiniCRM felhő alapú rendszer, nem lesz irodai számítógépéhez kötve – mobil eszközről is elérheti a keresett információt.

 

A MiniCRM csökkenti a felesleges munkavégzést a munkatársak számára a riportkészítés kiváltásával, adminisztráció csökkentésével és az ismétlődő feladatok automatizálásával. A vezetők pedig nem lesznek akkora gondban, ha valaki hirtelen távozik a cégtől, mivel minden adat megtalálható a rendszerben.

 

Kire koncentráljon az értékesítő?

Ahhoz, hogy jól el tudjuk osztani a feladatokat az értékesítők között, tudni kell mindegyikük kvalitását, és azt, milyen típusú érdeklődőink vannak. Az utóbbi meghatározásához tisztázni kell azt, melyik az a csoport, akinek szüksége van termékünkre, és hajlandó megfizetni azt. A célcsoporton kívül még két csoport van: a nem célcsoport és a VIP érdeklődők. A jellemzésükről érdemes egy dokumentumot készíteni, amelyet minden kollégával meg lehet osztani. Ez a fajta jellemzés alapvetően határozza meg azt, hogy milyen típusú érdeklődőkre milyen fokú figyelmet érdemes szentelni.

Ha meghatároztuk a csoportokat, már könnyebb lesz az értékesítők idejét jobban szervezni és figyelmüket arra irányítani, aki igazán fontos. Miért foglalkozna egy kezdő értékesítő az igazán nagy és fontos ügyfelekkel, a veterán, tapasztalt értékesítő pedig miért pazarolná idejét a kis ügyfelekre? A megfelelő elosztással nemcsak időt lehet spórolni, hanem a hatékonyságot is nagyban lehet növelni. A MiniCRM úgy segíti a felhasználókat, hogy a teendőket az érdeklődők fontossága szerint priorizálja.

Valódi hatékonyságnövelés

Sokféleképpen lehet javítani egy cég eredményességén – fektethet bele több pénzt, vehet fel több embert. A legegyszerűbb és kifizetődőbb lépés a változás felé viszont az, ha rendszerezzük munkafolyamatainkat, a cégen belüli és az ügyfelek felé irányuló kommunikáción javítunk, és a megfelelő érdeklődőkre összpontosítunk.

Ha érdekli, hogyan szervezheti hatékonyabban értékesítését, számolhat le az időrabló feladatokkal, és növelheti bevételét, vegyen részt ingyenes értékesítésszervezési tréningünkön!

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG