BUX
33 134.87
+3.59%
+1 149.00
OTP
9 500.00
+1.77%
+165.00
MOL
1 930.00
+4.38%
+81.00
RICHTER
6 175.00
+5.29%
+310.00
MTELEKOM
365.00
+1.95%
+7.00
 
2020. január 17. 06:03

Részben ez, részben pedig a nyilvánosság előtt nem ismert mértékű veszteség áll amögött, hogy az European Chinese Supply Chain Zrt. jelentős mértékű tőkeleszállításra kényszerült.

A cégközlönyben megjelent tájékoztatás szerint az European Chinese Supply Chain Zrt. az alaptőkéjét 3 millió euróról 1,9 millióra szállítja le, hogy egyrészt rendezze a veszteségét, másrészt a Ningbo Talents Ltd. kivonja a tőkéjét és kilépjen a tulajdonosok közül.

Az European Chinese Supply Chain Zrt. 2018 júniusában jött létre, 3 millió eurós alaptőkéjét hárman dobták össze: a Magyar Posta Vagyonkezelő Zrt. és a kínai ZTO International Ltd. a 35-35, az ugyancsak kínai Ningbo Talents Information Technology Co. Ltd. pedig a 30 százalékát.

A cég megalapításáról még a 2017 novemberében Budapesten megrendezett kínai–kelet-közép-európai csúcstalálkozó üzleti fórumán állapodtak meg a felek, írásban. Mint azt követően az MTI-vel közölték, „a közös vállalattal lehetőség nyílik arra, hogy a Kínából érkező küldemények gyorsabban érjenek célba Európában és Magyarországon, a tervek szerint az első küldemények a közös cégen keresztül 2018 első negyedévének végén érkeznek Magyarországra”.

Ám 2018 végéig a 3 millió eurós alaptőke több mint kétharmada, 2 millió 62,5 ezer euró még nem volt befizetve – derül ki az Igazságügyi Minisztérium honlapján közzétett tavalyelőtti beszámolóból, az azonban nem, hogy a tulajdonosok közül ki mennyivel tartozott. A 2019-es évről pedig csak ez év május 31-éig kötelesek a társaságok publikálni az előző évi üzleti jelentésüket. Így viszont nem lehet tudni, vajon a Ningbo Talents Ltd. azért lépett-e ki alig másfél évvel a beszállása után a cégből, mert nem fizette be az alaptőke rá eső részét. Ráadásul az "csak" 1,05 millió euró, márpedig ennek csaknem a duplája hiányzott 2018 végén.

A cégközlönyben megjelent tájékoztatás szerint ugyanakkor az European Chinese Supply Chain 1,1 millió eurós tőkeleszállítását nemcsak a Ningbo kiszállása idézte elő, hanem az is, hogy a cég veszteséges volt. Hogy milyen mértékben, az a hivatalos tájékoztatásban nem szerepel. Így csak általánosságban mondható el, hogy egy társaság akkor kényszerül vesztesége miatti tőkeleszállításra, ha a negatív eredménye akkora, hogy annak következtében a saját tőkéje a jegyzett tőkéje alá esik, méghozzá jelentős mértékben.

Lapunk megkérdezte a Postát, hogy mekkora az a veszteség, amelyet ily módon rendezni kell, azt mi idézte elő, de erre nem kaptunk választ. Mint ahogy arra sem, miért száll ki a kínai cég. Csupán annyit közöltek, hogy a „kínai részvényes kiválása nem érinti a társaság és közvetve a Magyar Posta stratégiai célját. Továbbra is meghatározó szereplővé kíván válni a kínai eredetű e-kereskedelmi küldemények disztribúciójában Közép-Kelet-Európában egy elosztóközponti szerepkör betöltésével”.

A cégalapításról szóló megállapodás aláírásakor az Index akkori cikke szerint a Magyarországra érkező levélküldemények valamivel több mint egyharmada indult útnak a világ legnépesebb országából. A Magyar Posta a belföldi futárpiac vezető szereplője, míg a vegyes vállalatban a mostani tőkeszállítást követően is tulajdonosként bennmaradt ZTO Express a küldeményvolumen alapján a 2., az árbevételt tekintve viszont a legnagyobb volt hazájában. A most távozott Ningbo Talents logisztikai technológiával foglalkozik, főként monitoring rendszerek hardvereit és szoftvereit fejleszti, intelligens nyomkövető termékeket tervez, gyárt és értékesít.

Vállalat Döntött a Suzuki: meghosszabbítják a magyarországi gyár leállását
Privátbankár.hu | 2020. március 31. 20:05
Az eredetileg április harmadikáig tervezett átmeneti szünetet tovább hosszabbítják – a dolgozókat kifizetik.
Vállalat Egy amerikai céggel kötött megállapodást a Richter
Privátbankár.hu | 2020. március 31. 09:14
Amely értelmében a méhmióma és az endometriózis kezelését célzó Relugolix kombinációs tablettát az USA-n kívüli piacokon értékesítik. 
Vállalat Beruházások állnak le Debrecenben, a BMW gyárat nem érinti
MTI | 2020. március 30. 17:50
A koronavírus-járvány miatt néhány kivételtől eltekintve leállították a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. tagvállalatainál folyó beruházásokat, az intézkedés nem érinti a leendő BMW autógyárnak is helyet adó észak-nyugati gazdasági övezetet - közölte a városháza sajtóirodája.
Vállalat Kényszerszünetre megy az EasyJet is
Privátbankár.hu | 2020. március 30. 09:43
A külföldön rekedt utasokat még hazaszállítják, de a kereskedelmi járatok már nem indulnak el a koronavírus miatt.
Vállalat Bezárási hullám és 100 ezres munkanélküliség jöhet
Vég Márton | 2020. március 29. 06:07
Egy rövid mondat a kormányrendeletben: vendéglátó üzletben tartózkodni tilos. A falusi kiskocsmától a luxusétteremig mindennek be kell zárnia szombattól.
Vállalat Magyar fintech-alkalmazás segítheti a járvány megfékezését
Natív tartalom | 2020. március 28. 15:51
Egy magyar cég olyan mobil alkalmazást fejleszt, amihez hasonló megoldás Kínában is nagyon sikeresen támogatta a vírus terjedése elleni küzdelmet. Skype-interjú a társalapító Lacza Dáviddal.
Vállalat A sport is alkalmazkodik a koronavírushoz
Privátbankár.hu / MTI | 2020. március 28. 11:48
A nemzetközi sportéletben újabb halasztásokat, változásokat, valamint különböző intézkedéseket jelentettek be a koronavírus-járvány miatt.
Vállalat Milliárdos kieséssel számol a BKK
Valkai Nikoletta | 2020. március 27. 06:07
Durván visszaesett a fővárosi tömegközlekedést használók száma, ami miatt a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) már most milliárdos nagyságrendű betételkieséssel kalkulálnak. Nem csak az utasok tűntek el, kevesebb jegyellenőr is dolgozik most.
Vállalat Lezajlott a csata az 5G-s frekvenciákért
Privátbankár.hu | 2020. március 26. 17:53
Március 26-án rendezte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az 5G-s frekvenciák árverését, a Magyar Telekom Nyrt., a Telenor Magyarország Zrt. és a Vodafone Magyarország Zrt. részvételével.
Vállalat Két héttel meghosszabbították a kecskeméti Mercedes-gyár leállását – frissítve
Privátbankár.hu | 2020. március 26. 15:58
Egy kecskeméti internetes lap arról számolt be, hogy a tervezett két hét helyett további két héttel meghosszabbították a leállást a Mercedes-gyárban.
Friss
hírlevél