A beruházás során 3 különszintű csomópont, 49 híd, 4 vadátjáró, 5 ökológiai átjáró épül. A Körös felett a térség építészeti hagyományait megőrizve, egy 450 m hosszú acél ívhíd vezeti majd át az utat. A szakaszon két kisebb híd is épül a Dögös-Kákafoki csatorna és egy háromnyílású a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett. Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki, Kardosnál üzemmérnökségi telep létesül.
45 perccel hamarabb érünk le Békéscsabára
A szakasz 110 km/h tervezési sebességgel épül. A gyorsforgalmi út 2019. III. negyedévi megnyitásával az utazási idő Békéscsaba és Budapest között várhatóan 45 perccel csökken. Az M44 biztosítja a tranzitforgalom jelentős részének levezetését, így tehermentesül és élhetőbbé válik Tiszakürt, Cserkeszőlő, Tiszainoka, Kunszentmárton, Békésszentandrás, Csabacsűd, Öcsöd, Szarvas, Kardos, Kondoros.
Mennyibe kerül?
A Tiszakürt-Kunszentmárton közötti 20,5 km hosszú szakasz kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. végzi 56,5 milliárd forint értékben, a Kunszentmárton-Csabacsűd közötti 20,5 km szakaszét az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. – Swietelsky Magyarország Kft.- Soltút Kft.- A-Híd Zrt. konzorcium 43,98 milliárd forint értékben, a Csabacsűd-Kondoros közötti 20,4 km hosszú részét pedig a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 45,2 milliárd forint értékben.
A fejlesztés költségeit teljes egészében magyar források fedezik - írja a NIF. Márciusban félmilliárd eurós hitelkeretről írt alá megállapodást a kormány és az Európai Beruházási Bank, más fejlesztések mellett az M44-es finanszírozására is jut belőle. //privatbankar.hu/makro/hitelt-vesz-fel-a-kormany-elarultak-hol-epitenek-utat-belole-291166